بیوگرافی ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی,بیوگرافی ماه چهره خلیلی,زندگینامه ماه چهره خلیلی

معرفی کوتاه ماه چهره خلیلی
نام اصلیماه چهره
نام خانوادگیخلیلی
تاریخ تولد۱۳۵۵/۱۰/۲۵
محل تولدتهران
تحصیلاترشته معماری

Mahchehreh Khalili,ماه چهره خلیلی و همسرش,پرواز اشرفی پسر ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی به همراه همسر و فرزندش

بیوگرافی و زندگینامه

ماه چهره خلیلی متولد بیست و پنجم دی ماه ۱۳۵۵ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در رشته معماری در دانشگاه آکسفورد انگلستان به پایان رسانده است. وی دوره بازیگری را نیز در Method School شهر لندن گذرانده است.

ماه چهره خلیلی نوه دختری مرحومه پروین سلیمانی است. در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم سینمایی چشمان سیاه بعد از ۲۲ سال دوری از وطن به ایران آمد. او یک دوره بازیگری و کارگردانی هم در ایران گذارانده است.

در سال ۱۳۸۴ دوره بازیگری و کارگردانی موسسه سمعی و بصری استاد حمید سمندریان را پشت سر گذاشت. ماه چهره خلیلی به جز بازیگری در زمینه ساخت فیلم های کوتاه و مستند های داستانی نیز فعالیت می کند.

یک فیلم کوتاه داستانی در مورد عید قربان ساخته است که مورد توجه جشنواره های بسیاری در دنیا قرار گرفت. او برای ساخت این مستند جوایز بسیاری برنده شده است که یکی از این جوایز جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۶ می باشد.

lhi ]ivi ogdgd,ماه چهره خلیلی و مادرش,پروین سلیمانی مادربزرگ ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی و مادربزرگش پروین سلیمانی

آشنایی و ازدواج

بعد از آشنایی ماه چهره خلیلی و همسرش ابراهیم اشرفی تصمیم گرفتن برای آشنایی بیشتر ۳ ماه نامزد کنند. آشنایی این زوج هنرمند سر یک فیلم اتفاق می افتد. بعد از اینکه ابراهیم اشرفی از ماه چهره خلیلی خوشش می آید بدون اطلاع او با پدر و مادرش صحبت می کند و اجازه خواستگاری از او را می گیرد.

یک بار ابراهیم اشرفی در کیش تصمیم می گیرد در زیر آب از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند که این اتفاق نمی افتد. چند بار دیگر برنامه ریزی می کند و باز هم اتفاقاتی منجر به فراهم نشدن فضای لازم برای خواستگاری می شود.

در آخر به صورت خیلی پیش بینی نشده و ساده حلقه را به ماه چهره خلیلی می دهد و می گوید دیگر نمی توانم صبر کنم با من ازدواج می کنی ؟!  ماه چهره در پاسخ خواستگاری او می گوید : هیچ چیز برایم خوشحال کننده تر از این نیست که همسر تو باشم !


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین