طرز تهیه شیرین پلو

طرز تهیه شیرین پلو,شیرین پلو,advdk \g,,shirinpolo

طرز تهیه شیرین پلو

یکی از پلوهای بسیار خوشمزه ای که می توان از آن در وعده های ناهار و شام استفاده کرد، شیرین پلو نام دارد. در بسیاری از مراسم ها از این پلو پخت می شود چرا که یک غذای مجلسی به شمار می رود. در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم تا طرز تهیه شیرین پلو را آموزش دهیم.

 

اگر تا به حال در منزل این پلو را امتحان نکرده اید توصیه می کنیم که حتماً برای اهل خانه آن را تهیه کنید، چرا که طعم بسیار دلچسبی دارد.مواد لازم برای تهیه شیرین پلو برای ۶ نفر می باشد که در جدول زیر آماده است.

مواد لازم طرز تهیه شیرین پلو
برنج۱ کیلو
مرغ۱٫۵ کیلو
خلال بادام۱۰۰ گرم
خلال پسته۵۰ گرم
خلال پرتقال۵۰۰ گرم
شکر۱ کیلو
زعفران ساییده شده۱ قاشق مربا خوری
روغن۱۵۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
نمکبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

دستور پخت و طرز تهیه

۱) در اولین مرحله ابتدا باید پوست پرتقال را خرد کرده و سپس دو مرتبه در آب جوش بجوشانید. بعد از این کار باید چندین دفعه آنها را در آب سرد خیس دهید. هر بار آب آن را می بایست عوض کنید. حال به سراغ قابلمه ای رفته و در آن ۳ لیوان آب بریزید.

 

۲) مقداری شکر هم به قابلمه اضافه کنید، و اجازه دهید تا به جوش بیاید. بعد از آن خلال های پرتقال را داخل آب جوش درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا بعد از به جوش آمدن مزه شیرین به خود بگیرند.

 

۳) به سراغ خیس دادن برنج بروید. قابلمه ای برداشته و کمی روغن به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی شعله بگذارید. بعد از داغ شدن روغن، پیازها را به قابلمه اضافه کنید تا تفت داده شوند. کمی بعد تکه های مرغ را که از قبل آماده کرده اید به پیازها اضافه کنید.

 

۴) اجازه دهید تکه های مرغ به همراه پیاز تفت بخورند. بعد از کمی تغییر رنگ اقدام به افزودن نمک و زردچوبه کنید. همچنین ۱ لیوان آب نیز به قابلمه بیفزائید. سپس صبر کنید تا مرغ بپزد.

 

۵) آب مرغ را از صافی گذر داده و نصف آن را با ۱ ملاقه آب و همچنین زعفران ساییده شده ترکیب نمایید. به سراغ استخوان های گوشت رفته و آنها را از گوشت جدا کنید و سپس گوشت را تکه تکه کنید.

 

۶) در زمان مناسب برنج را آبکشی کرده و قابلمه شیرین پلو را آماده کنید. در کف قابلمه کمی روغن ریخته و نصف قاشق نیر آب اضافه کنید. نیمی از برنج را داخل قابلمه ریخته و سپس خلال پرتقال و نصف خلال بادام را اضافه کنید سپس مقداری برنج به روی خلال ها بیفزائید.

 

۷) اکنون نوبت به اضافه کردن تکه های مرغ هست، پس آنها را روی برنج بریزید. در آخر نیز برنج باقی مانده را روی مرغ ریخته و قابلمه را روی شعله قرار دهید. هر زمان که حس کردید برنج عرق کرده است ترکیب آب مرغی که قبلا حاضر کرده اید را روی برنج اضافه نمایید.

 

۸) حالا صبر کنید تا برنج دم بکشد. بعد از دم کشیدن نیز می توانید شیرین پلو را با خلال پسته تزئین نمایید. می توانید کمی هم کره روی آن اضافه کنید تا طعم خوشمزه ای به خود بگیرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین