طرز تهیه ترشی هلو

ترشی هلو , طرز تهیه ترشی هلو , دستور ترشی هلو , torshi holoo , jvad ig,

ترشی هلو یکی از انواع ترشی های جدید ایرانی است که طعم بسیار خاص و جدیدی دارد. این ترشی با هلوهای زعفرانی و شیرین تهیه می شود و به همین خاطر طعم ملسی دارد. ترشی هلو را می توانید برای مجالس مهم خود استفاده کنید.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی هلو تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی هلو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی هلو
هلو زعفرانی۵ عدد
شکر۱ قاشق سوپخوری
میخک۲۰ دانه
سیاه دانه۱ قاشق غذاخوری
سرکهبه میزان کافی
نمک و دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی هلو

ابتدا هلوها را تمیز کنید و با دقت بشویید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و دو لیوان سرکه داخل قابلمه بریزید سپس هلوها را داخل سرکه قرار دهید. هلوها باید به مدت سه دقیقه درون سرکه جوشیده شده قرار بگیرند.

پس از گذشت سه دقیقه هلوها را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید تا کمی خنک شوند. پس از اینکه هلوها خنک شدند به هر دانه هلو پنج عدد میخک بزنید. در ادامه هلوها را داخل یک ظرف شیشه ای مناسب قرار دهید.

در مرحله بعدی سیاه دانه را به همراه دارچین ، شکر و مقداری نمک داخل ظرف شیشه ای روی هلوها بریزید سپس سرکه را به هلوها اضافه کنید. باید به اندازه ای سرکه داخل شیشه بریزید که به طور کامل روی هلوها را بگیرد.

در مرحله پایانی باید درب شیشه ترشی را محکم ببندید و آنرا به صورتی پلمپ کنید که هیچگونه هوایی وارد شیشه ترشی نشود. ورود و خروج هوا به ظرف ترشی باعث می شود ترشی خیلی زود کپک بزند و زحمات شما از بین برود.

پس از اینکه درب ترشی را به خوبی بستید آنرا به مدت یک ماه در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا آماده شود. در زمان مصرف هلوها را با کارد به ۴ قسمت تقسیم کنید سپس هسته هلو را به همراه میخک ها خارج کنید.

همچنین ببینید : سیر ترشیترشی کلم قرمزترشی ازگیلترشی هویج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین