طرز تهیه مربای بالنگ

مربای بالنگ , مربا بالنگ , طرز تهیه مربا بالنگ , دستور پخت مربا بالنگ , lvfhd fhgk

مربای بالنگ یکی از مرباهای محبوب ایرانیان است که از نظر محبوبیت می تواند در کنار مرباهای پر مصرفی همچون مربای هویج و مربای توت فرنگی قرار بگیرد. بالنگ برای بدن بسیار مفید است و امروزه که مشکلات کبدی رایج شده است می تواند باعث تقویت کبد شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا بالنگ به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا بالنگ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای بالنگ
بالنگ۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلو گرم
آبلیمو۳ قاشق غذاخوری
آب۳ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بالنگ ها را می شوییم و پس از خشک کردن ، پوست شان را با دقت به صورت نازک می گیریم. پس از گرفتن پوست ، بالنگ ها را از وسط نصف می کنیم و قسمت داخلی بالنگ را خارج می کنیم. حالا بالنگ را به اندازه و شکل دلخواه خرد می کنیم.

پس از خرد کردن بالنگ ها ، آنها را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب سرد می ریزیم و پس از آن آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید تلخی بالنگ ها را با استفاده از شوک بگیریم. برای این منظور چند لیوان آب درون یک قابلمه می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب بالنگ ها را به مدت ۱ دقیقه درون آب می ریزیم و پس از گذشت ۱ دقیقه خارج می کنیم و داخل آب سرد می ریزیم. این کار را باید ۴ بار تکرار کنیم تا تلخی بالنگ ها گرفته شود.

پس از اینکه این ۴ مرتبه تمام شد در مرحله پایانی اجازه می دهیم بالنگ ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا نرم شوند. پس از گذشت این مدت مجددا بالنگ ها را داخل آب سرد می ریزیم و آبکشی می کنیم.

در مرحله بعد شکر را به همراه ۳ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و شکر کاملا در آب حل شود. پس از اینکه شربت به غلظت مناسبی رسید آنرا از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

پس از خنک شدن شربت ، بالنگ ها را درون شربت می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شربت با حرارت ملایم به جوش بیاید و به غلظت کافی برسد. در پایان پس از اینکه مربا آماده شد آبلیمو را اضافه می کنیم و پس از ۱ دقیقه مربا را از روی حرارت بر می داریم.

آبلیمو باعث می شود که مربای ما به راحتی شکرک یا کپک نزند. مربا را پس از آماده شدن کنار می گذاریم تا با دمای محیط خنک شود. پس از خنک شدن آنرا درون ظرف های شیشه ای قرار می دهیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

همچنین ببینید : مربای زرشکمربای توت فرنگی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین