طرز تهیه شربت خاکشیر

شربت خاکشیر , طرز تهیه شربت خاکشیر , دستور شربت خاکشیر , avfj oh adv

شربت خاکشیر همانند شربت تخم شربتی یکی از بهترین شربت هایی است که می توانید در مناسبت های خاص مثل ماه رمضان یا فصل تابستان برای رفع عطش از آن استفاده نمایید. شربت خاکشیر را می توانید با طعم های مختلفی مانند زعفرانی ، لیمویی و … تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۶ نفر شربت خاکشیر تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت خاکشیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت خاکشیر
خاکشیر½ لیوان
شکر۱ لیوان
آب خنک۶ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

تهیه این شربت خوشمزه و پر فایده خیلی آسان است و وقت زیادی هم نیاز ندارد. البته مهم ترین بخش تهیه شربت خاکشیر پاک کردن خاکشیر است که اگر از خاکشیر پاک شده استفاده کنید در چند دقیقه می توانید شربت خود را آماده کنید.

 

در صورتی که خاکشیر شما پاک نشده است آنرا به همراه ۲ لیوان آب در یک کاسه بریزید و اجازه دهید تمام برگ و خاشاک آن به سطح آب بیاید سپس آب را خالی می کنیم و چند بار این کار را انجام می دهیم تا تمام خاشاک و شن های ریز موجود در خاکشیر خارج شوند.

 

پس از اینکه خاکشیر کاملا تمیز شد آنرا به همراه شکر درون یک پارچ بزرگ می ریزیم ، سپس آب خنک را اضافه می کنیم و شربت را با یک قاشق بلند مخلوط می کنیم تا شکر کاملا حل شود. در صورتی که شیرینی شربت زیاد بود کمی آب ختک اضافه می کنیم.

 

در آخر گلاب را اضافه می کنیم و پس از اینکه شربت را خوب مخلوط کردیم ، آنرا سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید شکر را با مقداری آب بگذارید بجوشد و سپس به عنوان یک شربت غلیظ به شربت خاکشیر اضافه کنید.

 

از فواید خاکشیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد : رفع اسهال ، ضد عفونی کننده و تب بر ، افزایش میزان شهوت و میل جنسی ، رفع بیماری نقرس ، بهبود فشار خون. صد البته که اینها تنها مختصری از فواید خاکشیر می باشد و نام بردن تک تک خواص در قالب این مطلب نمی گنجد.

همچنین ببینید : شربت آلبالوشربت لیمونادسکنجبین سنتیشربت به لیمو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین