طرز تهیه شربت سکنجبین

شربت سکنجبین با عسل , طرز تهیه شربت سکنجبین با شکر , دستور شربت سکنجبین خانگی

شربت سکنجبین یکی از قدیمی ترین شربت های ایرانی است که قدمت زیادی دارد. این شربت علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، می تواند یک نوشیدنی مفید برای رفع عطش در ماه رمضان هم باشد. البته ما ایرانیان بیشتر سنکجبین را به همراه کاهو مصرف می کنیم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۶ نفر شربت سکنجبین تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت سکنجبین در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت سکنجبین
آب۲ لیوان
شکر۵۰۰ گرم
سرکه سفید۵۰ گرم
نعناع۵۰ گرم

دستور طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و آب را داخلش می ریزیم. پس از این کار شکر را اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا با حرارت ملایم شکر کاملا در آب حل شود. در ادامه نعناع را می شوییم و با نخ به هم می بندیم.

 

به این دلیل نعناع ها را به هم می بندیم که در زمان جوشیدن شربت داخل شربت پخش نشوند و در پایان راحت تر خارج شان کنیم. پس از اضافه کردن نعناع ها باید صبر کنیم تا عصاره نعناع وارد شربت شود و شربت به غلظت کافی برسد.

 

در صورتی که از طعم نعناع خوشتان نمی آید می توانید نعناع را از مواد شربت حذف کنید. برای اینکه متوجه شوید غلظت شربت مناسب است با یک ملاقه مقداری شربت بردارید و کمی صبر کنید تا سرد شود سپس ملاقه را برگردانید.

 

 

در صورتی که شربت به سختی از ملاقه ریخت غلظت شربت شما کافی است و می توانید سرکه را اضافه کنید. پس از اضافه کردن سرکه اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

 

پس از اینکه شربت کمی خنک شد آنرا صاف می کنیم و در شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای مصرف هم مقدار کمی از شربت ( ۱ قاشق غذاخوری ) را داخل یک لیوان آب سرد می ریزیم و پس از مخلوط کردن شربت ، مصرف می کنیم.

نکات تهیه شربت سکنجبین

استفاده از عسل

جالب است بدانید برای تهیه شربت سکنجبین سنتی و اصلی از عسل تهیه می شده است. در صورتی که تمایل دارید شما هم این شربت را با عسل تهیه نمایید می توانید شکر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن ۵۰۰ گرم عسل اضافه کنید.

 

از شربت سکنجبین می توانید در کنار کاهوی تازه شسته شده استفاده نمایید و از خوردن این ترکیب جالب لذت ببرید.

 

ضمن اینکه این شربت برای روزهای گرم سال و گرمازدگی معجزه می کند، برای سلامت بدن نیز فواید بسیاری دارد. رفع نفخ شکم ، رفع درد معده و مشکلات مجاری ادرار از این دست خواص می باشد.

همچنین ببینید : شربت تخم شربتیشربت به لیموشربت آلبالوشربت پرتقال


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین