طرز تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو,sharbat beh limoo,طرز تهیه شربت به لیمو,دستور شربت به لیمو,avfj fi gdl,

طرز تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو یک شربت مفید و خوشمزه است که برای رفع عطش در روزهای تابستان و پایین آوردن حرارت بدن بسیار عالی عمل می کند. ضمن اینکه برای تقویت معده و خوشبو شدن دهان هم موثر است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقداری شربت به لیمو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت به لیمو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت به لیمو
برگ به لیمو۲ عدد
به۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آبلیمو۴ قاشق غذاخوری
آب۲ لیوان

دستور طرز تهیه

ابتدا به ها را پوست می گیریم. به دو صورت می توانیم به را برای اضافه کردن به مواد شربت آماده کنیم. اگر می خواهید خرده های به در شربت دیده شود به را رنده کنید اما اگر دوست دارید شربت شفاف و بدون خرده های به باشد آب به ها را به وسیله آبمیوه گیری یا هر ابزار دیگری می گیریم.

 

در یک قابلمه ۲ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از اینکه شربت کمی جوش خورد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و  آب به را اضافه می کنیم.

 

 

اجازه می دهیم شربت کمی غلیظ شود و قوام بگیرد سپس آبلیمو و برگ های به لیمو را به شربت اضافه می کنیم. برگ های به لیمو باعث خوشبو شدن شربت می شود. ضمن اینکه برگ به لیمو آرامش دهنده و تسکین دهنده اعصاب است.

 

پس از اینکه آبلیمو و برگ به لیمو را به شربت اضافه کردیم حدود ۵ دقیقه بعد شربت را از روی حرارت بر می داریم. سپس شربت را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. برای مصرف هم مقداری کمی از شربت را به همراه آب خنک داخل لیوان می ریزیم و پس از هم زدن میل می کنیم.

 

به همین راحتی می توانید شربت خوشمزه ای که آموزش داده اید را در منزل و برای اعضای خانواده خود تهیه نمایید. دقت داشته باشید که هر چقدر از شکر کمتری در تهیه این شربت استفاده نمایید بهتر است و می توانید تنها از خاصیت شربت برخوردار شوید و ضرر آن به لحاظ میزان کمتر شکر آن کمتر خواهد بود.

همچنین ببینید : شربت سکنجبینشربت تخم شربتیشربت پرتقال


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین