بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی , بیوگرافی لیلا حاتمی , زندگینامه لیلا حاتمی , اینستاگرام لیلا حاتمی

معرفی کوتاه لیلا حاتمی
نام اصلیلیلا
نام خانوادگیحاتمی
تاریخ تولد۱۳۵۱/۷/۹
محل تولدتهران
تحصیلاترشته ادبیات فرانسه

Leila Hatami,لیلا حاتمی و همسرش,علی مصفا شوهر لیلا حاتمی

لیلا حاتمی و همسرش علی مصفا

بیوگرافی و زندگینامه

لیلا حاتمی متولد نهم مهر ماه ۱۳۵۱ در شهر تهران است. او در خانواده ای هنرمند متولد شده است. پدرش علی حاتمی یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران بود و مادرش زری خوشکام بازیگر سینما بوده است. بعد از گرفتن دیپلمش در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد.

در این دانشگاه دو سال در رشته مهندسی برق تحصیل کرد اما بعد از دو سال این رشته را رها کرد و برای تحصیل به سوئیس رفت. در سوئیس به دانشگاه لوزان رفت و مشغول تحصیل در رشته ادبیات فرانسه شد. این بار هم نتوانست درسش را تمام کند.

به علت بیماری پدرش در سال ۱۳۷۵ به ایران بازگشت و تحصیل در سوئیس را رها کرد. نکته جالب در بیوگرافی لیلا حاتمی این است که او به ۵ زبان زنده دنیا از جمله فارسی ، انگلیسی ، آلمانی ، فرانسه و ایتالیایی مسلط است.

اولین حضورش در سینما در سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم کمال الملک به کارگردانی پدرش بود. در سال ۱۳۷۵ با بازی در فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی به شهرت رسید و به خاطر بازی درخشانش در این فیلم دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را گرفت.

علی مصفا همسر لیلا حاتمی هم از بازیگران و کارگردانان خوب و شناخته شده سینما است. علی مصفا و لیلا حاتمی در سال ۱۳۷۷ با هم ازدواج کردند. در حال حاضر دو فرزند دارند که یکی دختر ( عسل مصفا ) و دیگری پسر ( مانی مصفا ) است.

عکس لیلا اوتادی,بیوگرافی لیلا اوتادی,خانواده لیلا اوتادی,لیلا اوتادی

gdgh phjld,فرزندان لیلا حاتمی,دختر و پسر لیلا حاتمی,مانی و عسل مصفا

مانی و عسل فرزندان لیلا حاتمی

دریافت نشان ادب و هنر فرانسه

در سال ۱۳۹۱ نشان ادب و هنر درجه شوالیه فرانسه توسط وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه به لیلا حاتمی اعطا شد. این نشان به خاطر خلاقیت ادبی یا هنری و یا اینکه به خاطر مشارکت در کارهای هنری و ادبی برجسته در کشور فرانسه و در کل جهان به هنرمندان اعطا می شود.

جزئیات آشنایی و ازدواج

لیلا حاتمی در مورد آشنایی اش با علی مصفا گفته است که قبل از بازی در فیلم لیلا به هم علاقمند شده بودیم و حس هایی که در این فیلم می بینید همه اش واقعی است. قبل از شروع فیلمبرداری آقای مهرجویی ما را به هم علاقمند کرد و بعد فیلمش را ساخت !

لیلا حاتمی در چند فیلم با همسرش همبازی بود و به همین علت در آن دوران پیشنهادهای دوتایی زیادی به او و همسرش شد. اما او و همسرش نمی خواسته اند تکراری شوند و این پیشنهادها را یا رد می کرده اند یا فقط لیلا حاتمی تنها بازی می کرده است.

جالب است بدانید علی مصفا برای خواستگاری از لیلا حاتمی نزد زنده یاد داود رشیدی می رود. داود رشیدی در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که علی حاتمی مثل برادرم بود و از سال های خیلی قبل با هم رفت و آمد خانوادگی داشتیم به طوری که لیلا و لیلی با هم بزرگ شدند.

همچنین ببینید : مریلا زارعیترانه علیدوستیلیلا بلوکاتلیلا اوتادی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین