خواص پرتقال

خواص پرتقال,khavas portaghal,عوارض پرتقال,مضرات پرتقال,زیان های پرتقال,فواید پرتقال,o,hw \vjrhg

پرتقال

همه چیز در مورد پرتقال

پرتقال یکی از پر مصرف ترین مرکبات در جهان است. درخت پرتقال مانند درخت کاج یک درخت همیشه سبز است و ارتفاعش می تواند تا ۱۰ متر برسد. زادگاه اصلی پرتقال را جنوب شرقی آسیا می دانند. پرتقال یک میوه پیوندی است که احتمالا در دوران باستان به وسلیه پیوند نارنگی و پومیلو به وجود آمده است.

معروف ترین گونه پرتقال که یک گونه اصلاح شده است پرتقال تامسون ناول است. این نوع پرتقال بسیار شیرین و آبدار است. بیروت پایتخت لبنان یکی از معروف ترین شهرهای پرورش دهنده های پرتقال تامسون ناول است. پرتقال سرشار از ویتامین ث است.

خواص پرتقال

پیشگیری از کم خونی

یکی از خواص پرتقال این است که از ابتلا به کم خونی جلوگیری می کند. پرتقال حاوی مقادیر غنی از ویتامین C است که به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی کمک می کند. ضمن اینکه پرتقال به دلیل دارا بودن فولات برای پیشگیری از کم خونی که از کمبود اسید فولیک به وجود آمده است بسیار مفید است.

خواص پرتقال,عوارض پرتقال,مضرات پرتقال,زیان های پرتقال,فواید پرتقال,پرتقال

پیشگیری از سرماخوردگی

یکی از فواید پرتقال پیشگیری از بیماری های عفونی و ویروسی مثل سرماخوردگی است. پرتقال حاوی مقادیر غنی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. پرتقال به صورت مستقیم روی عفونت تاثیر نمی گذارد ولی علائم مربوط به آنرا کاهش و تسکین می دهد.

خواص نارنگی,عوارض نارنگی,مضرات نارنگی,زیان های نارنگی,فواید نارنگی,نارنگی

پیشگیری از سنگ کلیه

نتایج یک پژوهش نشان داده است که مصرف پرتقال ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. این پژوهش نشان داده است که میزان PH ادرار و میزان دفع اسید سیتریک در بدن خانم هایی که روزانه نیم تا یک لیتر آب پرتقال نوشیده اند بیشتر است. این موضوع نشان می دهد که مصرف آب پرتقال خطر رسوب کلسیم در کلیه ها و تشکیل سنگ کلیه به طور چشمیگری کاهش می یابد.

خواص خرمالو,عوارض خرمالو,مضرات خرمالو,زیان های خرمالو,فواید خرمالو,میوه خرمالو,خرمالو

زیان های پرتقال

ایجاد حساسیت

پرتقال فواید بسیاری دارد اما ممکن است برای افرادی که بیماری های خاصی دارند عوارضی داشته باشد. یکی از عوارض پرتقال در بیماران مبتلا به نارسائی کبد ایجاد ناراحتی و حساسیت است. این افراد بهتر است با تشخیص پزشک یا متخصص تغذیه پرتقال مصرف کنند.

خواص پرتقال,عوارض پرتقال,مضرات پرتقال,زیان های پرتقال,فواید پرتقال,پرتقال


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین