طرز تهیه هات چاکلت

شکلات داغ,Hot chocolate,طرز تهیه هات چاکلت,دستور هات چاکلت,ihj ]h;gj

هات چاکلت یک نوشیدنی داغ است که در فصل های سرد سال بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در کشور ما به هات چاکلت ( شکلات داغ ) نیز می گویند که همان معنی هات چاکلت به فارسی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر هات چاکلت تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه هات چاکلت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم هات چاکلت
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
شیر۴ فنجان
وانیلمقدار کمی
نمکمقدار کمی

دستور طرز تهیه

ابتدا پودر کاکائو را به همراه شکر و مقدار خیلی کمی نمک داخل شیر داغ کن می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس ۱ فنجان آب جوش به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. باید آب جوش را کم کم اضافه کنیم تا مواد به شکل گلوله در نیایند.

در این مرحله شیر را به شیرداغ کن اضافه می کنیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا اطراف شیر شروع به حباب زدن کند. زمانی که مطمئن شدید مایع هات چاکلت به خوبی داغ شده است مقدار کمی وانیل به مواد اضافه می کنیم و شروع به هم زدن مواد می کنیم.

به مرحله پایانی نزدیک شدیم. در این مرحله شکلات داغ را در ۴ فنجان به صورت مساوی می ریزیم. اگر نگران کالری بالای هات چاکلت نیستید می توانید مقداری خامه به آن اضافه کنید و طعم بهتری را تجربه کنید. این نوشیدنی یک نوشیدنی داغ است و باید سریعا سرو شود.

شکلات داغ,هات چاکلت,طرز تهیه هات چاکلت,دستور هات چاکلت

هات چاکلت غلیظ

بعضی افراد دوست دارند هات چاکلت را به صورت خیلی غلیظ مصرف کنند. برای اینکه هات چاکلت شما غلیظ تر شود می توانید از شیر پرچرب استفاده نمایید. اگر می خواهید هات چاکلت خیلی بیشتر از حد معمول غلیظ شود باید از پودر کاکائوی بیشتری در زمان تهیه آن استفاده نمایید.

شکلات داغ,هات چاکلت,طرز تهیه هات چاکلت,دستور هات چاکلت


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین