خواص لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز,عوارض لوبیا قرمز,o,hw g,fdh rvlc,زیان های لوبیا قرمز,فواید لوبیا قرمز,khavas loobia ghermez

لوبیا قرمز

همه چیز در مورد لوبیا قرمز

لوبیا قرمز یکی از لوبیاهای مرسوم و پر مصرف در جهان است. جالب است بدانید در برخی نقاط جهان به دلیل اینکه این نوع لوبیا در شکل و رنگ شباهت بسیاری به کلیه دارد به آن لوبیای کلیوی ( Kidney bean ) می گویند. طبع لوبیا قرمز گرم و تر است.‏

لوبیاهای دیگر مانند لوبیای آزوکی وجود دارند که به خاطر رنگشان با لوبیای قرمز اشتباه گرفته می شوند. بیشترین مصرف لوبیا قرمز در صنایع غذایی است و معروف ترین غذاهایی که با آن تهیه می شود خورشت قورمه سبزی نام دارد.

خواص لوبیا قرمز

مفید برای سنگ کلیه

یکی از خواص لوبیا قرمز این است که برای بیماری های دستگاه ادراری مناسب است. به سبب اینکه لوبیا قرمز ادرار آور است و مصرفش باعث افزایش ادرار می شود برای بیماری های دستگاه ادراری و سنگ کلیه توصیه شده است.

خواص لوبیا قرمز,عوارض لوبیا قرمز,مضرات لوبیا قرمز,زیان های لوبیا قرمز,فواید لوبیا قرمز,لوبیا قرمز

سلامت قلب و عروق

یکی از فواید لوبیا قرمز این است که می تواند برای سلامت قلب و عروق کمک کند. لوبیا قرمز کم چرب است و کلسترول هم ندارد ضمن اینکه منبع غنی پروتئین گیاهی است. فیبر محلول موجود در لوبیا قرمز می تواند باعث تعادل در سطوح ناسالم کلسترول خون شود.

نکته قابل توجه دیگر این است که لوبیا قرمز هر ۳ ماده کلیدی ( کلسیم ، پتاسیم و منیزیم ) که برای کنترل فشار خون نیاز هستند را دارا می باشد. مقادیر کافی از مواد ذکر شده در رژیم غذایی شما می تواند سلامت قلبتان را تضمین کند.

خواص عدس,عوارض عدس,مضرات عدس,زیان های عدس,فواید عدس,عدس

کاهش وزن

لوبیا قرمز حاوی مقادیر غنی پروتئین است که همین امر باعث می شود که به یک ماده غذایی سیر کننده تبدیل شود. به زبان ساده تر مصرف لوبیا قرمز باعث می شود شما مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کمتر میل به غذا داشته باشید.

زمانی که برای کاهش وزن از غذاهای پروتئنی مانند لوبیا قرمز استفاده می کنید احتمال از دست رفتن بافت ماهیچه ای وجود دارد که می توانید با انجام تمرین های مقاومتی ضمن اینکه سوخت و ساز بدنتان کاهش پیدا نکند ، جلویش را بگیرید.

خواص نخود فرنگی,عوارض نخود فرنگی,مضرات نخود فرنگی,زیان های نخود فرنگی,فواید نخود فرنگی,نخود فرنگی

پیشگیری از سرطان سینه

یکی از خواص مصرف لوبیا قرمز جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان هاست. فیبر بالای موجود در لوبیا قرمز می تواند تا حدودی از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کند. تحقیقات دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۶ این موضوع را بررسی کرده است.

نتیجه تحقیقات نشان داده است که خانم هایی که در دوران بلوغ و اوایل بزرگسالی از رژیم غذایی استفاده کرده اند که حاوی مقادیر غنی فیبر بوده است به طور قابل توجهی درصد ابتلا به سرطان سینه در مراحل بعدی زندگی شان کاهش یافته است.

زیان های لوبیا قرمز

سم موجود در لوبیا قرمز

لوبیا قرمز حاوی غلظت بالایی از ماده ای سمی به نام فیتوهماگلوتین است. البته نگران نباشید زیرا با جوشاندن لوبیا قرمز به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد غلظت این ماده سمی کاهش می یابد و بی خطر می شود. ولی مصرف خام لوبیا قرمز به هیچ وجه توصیه نمی شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین