خواص گردو

خواص گردو,khavas gerdoo,مضرات گردو,زیان های گردو,o,hw 'vn,

گردو

همه چیز در مورد گردو

گردو یک میوه مغز دار است که منشاء اصلی و زادگاه آن را آسیای غربی و نواحی از هیمالیا می دانند. گردو یک میوه فوق العاده با ارزش است و منبع غنی از فیبر ، برخی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و پروتئین است.

جالب است بدانید مغر گردو به همراه بذر کتان حاوی بیشترین اندازه از اسید چرب امگا ۳ در میان مواد غذایی گیاهی هستند. از گردو برای برخی غذاها هم استفاده می شود که مهم ترین این غذاها خورش فسنجان و کوکو سبزی هستند.

خواص گردو

سلامتی قلب

تحقیقات نشانه داده است یکی از خواص گردو برای بدن انسان محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی می باشد. ترکیبات موجود در گردو می توانند تا حدودی از سفت شدن سرخرگ ها و حفظ شدن انعطاف پذیری آنها کمک کنند.

ضمن اینکه مغز گردو حاوی مقادیر مناسبی آرژینین که یک آمینو اسید است می باشد . بدن انسان برای تولید اکسید نیتریک که باعث خاصیت انعطاف پذیری قلب می باشد به آرژینین نیاز دارد. این عنصر در گردو موجود است.

مبارزه با سرطان

نتیجه تحقیقات محققین نشان داده است که اسید الاژیک موجود در گردو می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند و رشد آنها را متوقف کند. تحقیقات دیگری در دانشگاه کالیفرنیا دیویس انجام شده است که نتیجه آن ثابت کرده است که گردو می تواند با سرطان مبارزه کند.

نتیجه این تحقیق نشان داده است که افراد مبتلا به سرطان پروستات که در رژیم غذایی خود از منبع غنی گردو یا روغن گردو استفاده می کنند با کاهش و کند شدن روند سلول های سرطان روبرو شده اند. ضمن اینکه با مصرف گردو می توان از این سرطان جلوگیری نمود.

گردو حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان ها و فیتوسترون ها است که می توانند بدن را در مقابل برخی از سرطان ها محافظت کنند و باعث پیشگیری از سرطان شوند. وجود آنتی اکسیدان ها و فیتوسترون ها موجود در گردو می توانند ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند.

بهبود یبوست

یکی از فواید گردو این است که می تواند به روده ها در دفع کردن کمک کند. گردو حاوی مقادیر غنی از فیبر است و فیبر موجود در گردو تاثیر مثبتی روی عملکرد روده ها دارد. این عنصر به روده ها کمک می کند تا عمل دفع را راحت تر انجام دهند و به همین جهت برای بهبود یبوست مناسب است.

زیان های گردو

چربی بالا

یکی از زیان های گردو در مصرف افراطی این است که به خاطر منابع غنی چربی در آن ممکن است مشکلاتی در بدن ایجاد می شود. البته چربی های گردو مفید هستند ولی در خوردن آن نباید افراط کرد و بهتر است بیشتر از ۵ عدد در روز مصرف نشود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین