از آنجایی که امروزه اکثر خانم‌ها محصولات زیبایی طبیعی را انتخاب می‌کنند، استفاده از محصولات آرایشی معدنی بسیار در حال افزایش است. این تغییر در روندهای آرایشی جای تعجب ندارد زیرا این محصولات مزایای زیادی را نسبت به لوازم آرایشی شیمیایی به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

لوازم آرایش معدنی از چه چیزی ساخته شده است؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که محصولات آرایشی معدنی به این دلیل روی پوست شما بهتر به نظر می‌رسند و به چهره را بهبود می‌بخشد، که مواد مصنوعی ندارد تا پوست را مسدود کند. لوازم آرایش معدنی حاوی موادی مانند میکا، اکسید آهن، اکسید روی و تیتانیوم هستند. دو مورد از این مواد، دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی، ترکیبات رایجی هستند که ضدآفتاب را فرموله می‌کنند.

آیا فواید لوازم آرایش معدنی را می‌دانید؟

این مواد برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید استفاده می‌شوند. انتخاب و خرید محصولات آرایشی الانزا اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا محصولات بی‌کیفیت می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌های مختلف شوند.

لوازم آرایش معدنی چه مزایایی دارند؟

لوازم آرایش شیمیایی، ممکن است به خوبی عیوب پوست مانند تیرگی‌های زیر چشم، رنگ ناهموار پوست، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و لکه های تیره را پنهان کنند. با این حال، ترکیبات این محصولات همیشه برای پوست مناسب نیستند؛ چرا که استفاده مداوم از لایه‌های ضخیم آرایش پایه، برای پنهان کردن عیوب در واقع می‌تواند از تنفس پوست جلوگیری کند.

در پاسخ به این سوال که لوازم آرایش معدنی چه مزایایی دارند؟ می‌توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • محصولات آرایشی معدنی با استفاده از مواد طبیعی پوششی مشابه لوازم آرایش شیمیایی را همراه با ظاهری درخشان و سالم فراهم می‌کنند. دارای رنگدانه‌های طبیعی نیز هستند که ظاهری زیبا به چهره می‌دهند.
  • ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده از کرم پودر معمولی، روی پوست خود احساس سنگینی کنید. همچنین پوست صورت شما دچار خطوط ظریف و چین و چروک ‌شود؛ اما لوازم آرایشی معدنی احساس سبکی ایجاد کرده و در خطوط ریز قرار نمی‌گیرند.
  • ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده از کرم پودر معمولی، روی پوست خود احساس سنگینی کنید. همچنین پوست صورت شما دچار خطوط ظریف و چین و چروک ‌شود؛ اما لوازم آرایشی معدنی احساس سبکی ایجاد کرده و در خطوط ریز قرار نمی‌گیرند.
  • ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده از کرم پودر معمولی، روی پوست خود احساس سنگینی کنید. همچنین پوست صورت شما دچار خطوط ظریف و چین و چروک ‌شود؛ اما لوازم آرایشی معدنی احساس سبکی ایجاد کرده و در خطوط ریز قرار نمی‌گیرند.
  • این محصولات از ظاهری کدر و پیر جلوگیری می‌کنند
  • استفاده از این محصولات باعث ایجاد جوش نمی‌شود. همچنین افرادی که اگزما دارند ممکن است متوجه شوند، استفاده از محصولات آرایشی معدنی حتی باعث کاهش این مشکل نیز، می‌شود.
  • لوازم آرایش معدنی برای انواع پوست‌ها مناسب هستند و به تسکین پوست حساس نیز کمک می‌کنند. افرادی که پوست حساسی دارند در هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست یا انجام آرایش معمولی بیشتر مستعد خارش، جوش یا کهیر هستند.
  • این محصولات حاوی مواد مضر مانند انواع سولفات‌ها نیستند. سدیم لوریل سولفات، در اصل صابون است که به مرور زمان باعث خشکی پوست می‌شود. این ماده معمولا در محصولاتی مانند شامپو و مایع دست‌شویی وجود دارد.
  • استفاده از لوازم آرایش معدنی برای افرادی که از بیماری‌های پوستی مانند آکنه رنج می‌برند، گزینه‌ای ایده‌آل است.
  • حال که متوجه شدید لوازم آرایش معدنی چه مزایایی دارند و استفاده از آن‌ها نسبت به لوازم آرایش شیمیایی مفیدتر است، بهتر است با تعریف دقیق آن نیز آشنا باشید.

لوازم آرایش معدنی چه مزایایی دارند؟

چه لوازم آرایشی معدنی هستند؟

این که چه لوازم آرایشی معدنی هستند؟ اهمیت زیادی دارد، زیرا با شناخت ترکیبات آن‌ها با خیال راحت‌تری می‌توانید این محصولات را تهیه نمایید.

اگر فهرست مواد تشکیل‌دهنده اکثر برندهای آرایشی را مطالعه کنید، با موادی مانند آب، روغن معدنی، مواد نگهدارنده، عطر و رنگدانه‌های مصنوعی مواجه خواهید شد. اما لوازم آرایشی معدنی علاوه بر اینکه عاری از هرگونه این مواد هستند، دارای خواص ضد‌التهابی که به پوست حساس کمک می‌کند نیز، هستند.

همچنین فاقد رنگ‌های مصنوعی، روغن‌ها، عطرها یا مواد نگهدارنده که اغلب باعث تحریک پوست می‌شوند نیز هستند. بنابراین این محصولات در چند سال اخیر موجی بزرگی در صنعت آرایشی ایجاد کردند. به دلیل وجود همین مواد در محصولات آرایشی معدنی خرید محصولات بهداشتی اصل الانزا برای شما بهترین گزینه است؛ زیرا هیچ آسیبی برای پوست صورت ایجاد نمی‌کند.

ادعای لوازم آرایشی معدنی این است که نه تنها از کرم پودرها و کرم‌های معمولی روشن‌تر و برای پوست صورت مفیدتر هستند، بلکه جایگزینی طبیعی برای محصولات شیمیایی نیز محسوب می‌شوند. به همین دلیل، نباید این محصولات را با لوازم آرایشی معمولی که برای محیط زیست مضر نیستند، اشتباه بگیرید.

لوازم آرایش معدنی نیز باید از برندهای معتبر و اصل باشد تا کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد. پس از بررسی این که لوازم آرایش معدنی از چه چیزی ساخته شده است باید گفت که این محصولات مزایای زیادی نسبت به لوازم آرایش معمولی دارند که ثابت می‌کند گزینه سالم‌تری هستند. لوازم آرایش معدنی، برای افرادی که از بیماری‌های پوستی مانند آکنه رنج می‌برند، گزینه‌ای ایده‌آلی است.

از کجا بدانیم یک محصول گیاهی است؟

این لوازم آرایشی از مواد استخراج شده از زمین، ساخته می‌شوند. ترکیبات اصلی محصولات آرایشی معدنی شامل اکسیدهای آهن و روی هستند که به صورت ذرات ریز و درخشان در می‌آیند. بنابراین بزرگترین تفاوت بین لوازم آرایشی معمولی با این محصولات، ترکیبات آن‌ها است.  همچنین فقدان مواد مضر در لوازم آرایش معدنی نیز آن‌ها را بسیار متمایز می‌کند. اما از کجا بدانیم یک محصول گیاهی است؟

از کجا بدانیم یک محصول گیاهی است؟

محصولات گیاهی ترکیبات خاصی دارند، فیتوکمیکال‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان به وجود می آیند و لوازم آرایشی گیاهی فرآورده‌های حاوی فیتوکمیکال هستند. این محصولات بر عملکرد پوست تاثیر گذاشته و مواد مغذی لازم برای پوست فراهم می‌کنند تا کاملا سالم باشد.

جز ترکیبات اغلب محصولات آرایش، متیل پارابن، پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن را مشاهده خواهید کرد. اما محصولات گیاهی معمولا این مواد را شامل نمی‌شوند و دارای برچسب بدون پارابن هستند. پارابن مواد نگهدارنده‌ای است که برای جلوگیری از تکثیر باکتری‌ها و کپک‌ها در محصولات استفاده می‌شود.

اصطلاح غیر رسمی ارگانیک یا طبیعی، نشان می‌دهد که یک محصول عاری از هرگونه مواد شیمیایی مصنوعی است و پوست صورت را با مشکلات مختلفی روبرو نمی‌کند. پس هنگام تهیه محصولات آرایشی گیاهی به این مورد توجه کنید که بر روی بسته‌بندی آن‌ها کلمه “ارگانیک” درج شده باشد؛ زیرا این به معنای این است که محصول از ۱۰۰ درصد یا ۹۵ درصد مواد ارگانیک تولید می‌شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین