جنگل‌های زیبای شمال ایران

مناطق سرسبز شمال کشور، بسیاری از ما را مجذوب خودش کرده. فرقی نمی‌کند در چه فصل و روزی از سال باشد، بهار یا پائیز، هرکدام زیبایی خاصی به جنگل‌ها می‌دهند و برخی با هر بهانه‌ای راهی شمال می‌شوند. در این مطلب برخی از جنگل‌های باصفا و زیبای شمال را معرفی کرده‌ایم تا اگر آنها را ندیده‌اید، در برنامه‌ سفرهای آینده قرارشان دهید.

جنگل گیسوم؛ تالش

زیبایی این منطقه و جنگل به این است که بعد از رانندگی در مسیری سرسبز، دریا و ساحل خزر پیش چشمانتان نمایان می‌شود. هم می‌توانید در جنگل گیسوم قدم بزنید، پیک‌نیک کنید، و یا در ساحل دریای خزر بنشینید. اسالم و قلعه رودخان هم فاصله زیادی با شما ندارند و اگر خواستید به آنها هم می‌توانید سر بزنید.

جنگل دو هزار و سه هزار؛ تنکابن

جنگل‌های دو هزار و سه هزار که در جنوب تنکابن قرار دارند، به سرسبزی، مراتع و چمن‌زارها، و رودهای پرآب مشهورند. در مسیر رسیدن به جنگل، دشت دریاسر، چشمه‌های گرخانی، و آبشار ماهی‌ورزان هم دیدنی هستند. از تهران تا جنگل دوهزار، کمتر از ۳۰۰ کیلومتر فاصله است و جاده چالوس را هم برای مسیرتان می‌توانید انتخاب کنید.

جنگل الیمستان؛ آمل

این جنگل نزدیک به آمل و در مسیر جاده هراز قرار گرفته. به جنگل بخاطر اینکه در بهار، گیاهی به نام “الیما” در آن می‌روید و در غذا و به‌عنوان خوراکی استفاده می‌شود، الیمستان می‌گویند. از جذابیت‌های این جنگل می‌توان به گله‌های اسب و مه آلود بودنش اشاره کرد. اگر در جای مناسبی بایستید، شاید قله دماوند را هم بتوانید ببینید.

جنگل دالخانی؛ رامسر

در نزدیکی و ۳۰ کیلومتری رامسر، جنگل دالخانی که به “دالان بهشت” معروف است، قرار گرفته. از اینجا تا ساحل و دریای خزر فاصله زیادی نیست. علاوه بر رستوران‌های جاده که غذاهای محلی‌شان شما را فرا می‌خوانند، ییلاق‌هایی را هم در مسیرتان خواهید دید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

امروزه بسیاری ترجیح می‌دهند تا با قطار، هواپیما، یا اتوبوس به شهرهای شمالی سفر کنند، که گزینه‌هایی راحت‌تر و سریع‌تر هستند. یکی از روش‌های خرید آنلاین و مشاهده قیمت بلیط هواپیما، سایت اسنپ‌تریپ است. در اسنپ‌تریپ امکانات زیادی وجود دارد تا بتوانید در کمترین زمان، بلیط هواپیما ساری مشهد یا بلیط هواپیما برای مبدا و مقصد مورد نظرتان را خریداری کنید. فیلترهایی مانند قیمت، ایرلاین، و بیشترین تخفیف، بر روی سایت قرار دارند تا لیست پرواز را با ترجیح خودتان مرتب کنید. اسنپ‌تریپ بهترین قیمت و تخفیف را برای خرید بلیط هواپیما مشهد ساری دارد. همچنین از خدمات پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته دسترسی خواهید داشت.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین