شیرینی فروشی ها و قنادی های معروف پایتخت را بشناسید

شیرینی فروشی ها و قنادی های مشهور تهران امروزه تبدیل به یکی از پاتوق های شیرینی دوستان شده است. شیرینی فروشی های مشهور تهران کم نیستند و هر کدام نیز ویژگی مخصوص به خودشان را دارند. حتی برخی از آن ها تنها به دلیل یک نوع از شیرینی های خود شهرت دارند. جالب است بدانید که برخی از آن ها علاوه بر شیرینی های تر و خشک، کیک های سنتی نیز مانند کیک صبحانه یا کیک یزدی نیز دارند. در ادامه قصد داریم به معرفی شیرینی فروشی های معروف پایتخت بپردازیم.

معرفی بهترین شیرینی فروش های تهران

همانطور که گفته شد شیرینی فروش های مشهور تهران کم نیستند و نکتۀ مثبت نیز در مورد آن ها این است که برخی از آن ها زنجیره ای بوده و در بیشتر مناطق تهران به راحتی می توان به آن ها دسترسی داشت. برای آشنا شدن با این قنادی ها این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

شیرینی فروشی بی بی

شیرینی فروشی بی بی یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین قنادی های تهران است. این شیرینی فروشی چندین شعبه در تهران دارد که شاید معروف ترین شعبۀ آن در یوسف آباد قرار داشته باشد. شعبۀ دیگر آن نیز در قیطریه قرار دارد. شیرینی فروشی بی بی همچنین یکی از با کیفیت ترین شیرینی فروش های پایتخت محسوب می شود. این قنادی را بیشتر به دلیل کیک های یخچالی نسکافه و شکلاتی اش می شناسند.

شیرینی فروشی لادن

شیرینی فروشی لادن یکی دیگر از شیرینی فروشی های معروف تهران است. جالب است بدانید که شیرینی های خشک این قنادی نسبت به سایر شیرینی هایش طرفداران بیشتری دارد. شیرینی لادن نیز چندین شعبه در تهران دارد. این شیرینی فروشی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین نیز سرویس دهی دارد.

شیرینی فروشی اکلر

شیرینی فروشی اکلر اولین بوتیک شیرینی فرانسوی در تهران است. این شیرینی فروشی از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را با تولید محصولاتی از انواع شیرینی‌ های سنتی فرانسوی، ماکارون، اکلر و سنت‌ اونوره آغاز کرد. نام این مجموعه نیز از شیرینی اکلر، که یک نوع شیرینی فرانسوی است، گرفته شده است. شیرینی اکلر شباهت بسیاری به نان خامه ای دارد اما نان آن کمی کشیده است. شیرینی های ماکارون این شیرینی فروشی کمی پس از شروع فعالیتش بسیار محبوب شد و هنوز نیز طرفداران خود را دارد. شیرینی فروشی اکلر دو شعبه در خیابان فرشته و همچنین در نیاوران دارد.

 

نان سحر

نان سحر یکی از قدیمی ترین مجموعه های نان و شیرینی شهر تهران است. این مجموعه از سال ۱۳۵۰ تأسیس و شروع به فعالیت کرده است. نان سحر در ابتدا نان های حجیم تولید می کرد. اما امروزه علاوه بر نان های حجیم و نیمه حجیم، انواع شیرینی و پیراشکی را نیز در منوی خود جای داده است.

نان سحر شعبه های مختلفی در شهر تهران دارد. این مجموعه به صورت حضوری و همچنین به شکل آنلاین نیز در خیلی از نقاط تهران سرویس دهی دارد.  شعبات مختلف نان سحر نیز در سامانۀ اسنپ فود وجود دارند. بنابراین از وب سایت و یا اپلیکیشن اسنپ فود می توانید منوی این مجموعه را مشاهده کنید.

هر آنچه تمایل داشتید انتخاب و سفارش خود را ثبت کنید. همانطور که می دانید درست کردن شیرینی و یا حتی نان های ساده نیز در خانه به راحتی امکان پذیر نیست. به طور مثال طرزتهیه پیراشکی ممکن است در خانه کمی دشوار باشد. اما همۀ این ها را می توانید با کیفیت بالا به صورت آنلاین و یا حضوری از نان سحر خریداری کنید.

کوکی باکس

کوکی باکس اولین شیرینی فروشی در تهران است که به روش شیرینی فروشی های آمریکایی فعالیت خود را آغاز کرد. این شیرینی فروشی که بیشتر شیرینی های غیرسنتی دارد، فروش شیرینی به صورت تکی را باب کرد. در منوی این مجموعه انواع شیرینی های جذاب مانند چیزکیک های مختلف و انواع تارت دیده می شود. هر کس بنابر سلیقۀ خود می تواند از این شیرینی ها به صورت تکی خریداری کند. کوکی باکس سه شعبه در تهران دارد. شعبه جردن، شعبه مجتمع کوه نور و همچنین شعبه فرشته از شعبه های این مجموعه هستند.

 

شیرینی فروشی ناتلی

شیرینی فروشی ناتلی جز قدیمی ترین و مشهورترین شیرینی فروشی های تهران است. این شیرینی فروشی حدود ۸۰ سال سابقه درخشان در این صنف دارد و مدت ها فقط یک شیرینی فروشی در شهر تهران داشت. شیرینی ناتلی امروزه در بیشتر مناطق تهران یک شعبه دارد.

همچنین به صورت حضوری و آنلاین نیز سرویس دهی می کند. قنادی ناتلی دارای شعب زیادی از جمله شعبۀ سهروردی، پاسداران، نیاوران، فردوس، جنت آباد، سعادت آباد، تهران پارس و هفت حوض است. این تعدد شعب یکی از نقاط مثبت و قابل توجه این مجموعه به حساب می آید.

شیرینی فروشی سولدوش

شیرینی فروشی سولدوش در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده است. یکی از شعبه های این شیرینی فروشی در منطقه پاسداران و دیگری در هروی قرار دارد. یکی از دلایل شهرت شیرینی سولدوش کیک های سفارشی این مجموعه، از جمله کیک عروسی و تولد است. همچنین انواع شیرینی های خشک و تر و همچنین خشکیار و برخی لوازم قنادی را نیز می توانید از این مجموعه تهیه کنید.

شیرنی فروشی الف

شیرینی فروشی الف یکی از مدرن ترین شیرینی فروشی های پایتخت است. این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد. بنابراین نسبت به سایر شیرینی فروشی هایی که گفته شد قدمت کمتری دارد. اما جالب است بدانید که شیرینی الف علاوه بر تهران در شهرهای دیگر کشور نیز شعبه هایی دارد. این مجموعه تا به امروز ۲۰ شعبه مختلف افتتاح کرده که همۀ آن ها با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده اند. شعبۀ اصلی و مرکزی شیرینی الف در شهر تهران و در محلۀ زعفرانیه قرار دارد.

همانطور که خواندید شیرینی فروشی های محبوب تهران تعدادشان کم نیست. اما این قنادی ها هر کدام ویژگی خاص خود را دارند که باعث جذب مشتریان در سال های متمادی شده اند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین