سینه های زیبا و خوش فرم با پروتز سینه

پروتز سینه

شما هم اگر از کوچک بودن پستان هایتان خسته شده اید و می خواهید تغییری در اندام خود ایجاد کنید، پروتز سینه می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. اما پیش از آن، حتماً این مقاله را مطالعه کنید تا با تمام جوانب عمل پروتز آشنا شده و بتوانید بهتر تصمیم گیری نمایید.

داشتن سینه های زیبا و خوش فرم با پروتز سینه امر محالی نیست، بلکه با کسب آگاهی کافی و مراجعه به یک جراح متخصص می توانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید. پستان های بزرگ همواره خواسته بسیاری از زنان بوده و حتی ممکن است برای رسیدن به آن، هر راه ممکنی را امتحان کنند. می توان گفت پروتز پستان، تکنیکی است که عموماً نتیجه خوشایندی را برای فرد به ارمغان می آورد و ماندگاری آن سال های زیادی ادامه پیدا می کند.

هدف جراحی پروتز سینه

عمل پروتز برای پستان با چندین هدف صورت می پذیرد:

  • افزایش سایز سینه هایی که به طور طبیعی کوچک هستند
  • اصلاح سایز و فرم سینه پس از دوران بارداری، شیر دهی یا کاهش وزن شدید
  • رفع عدم تقارن موجود میان هر دو پستان
  • بازسازی سینه پس از جراحی ماستکتومی

زنانی که به علت سرطان سینه ( مقاله سرطان سینه در راز جراحی را حتما مطالعه کنید )، تحت جراحی قرار گرفته و بافت سینه به طور کامل یا بخشی از آن برداشته شده است، با انجام جراحی پروتز می توانند پستان های خود را ترمیم نمایند.

پیش از شرح چگونگی انجام عمل جراحی، بهتر است با انواع پروتز سینه آشنا شوید. تیم راز جراحی در تلاش است تا تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد؛ پس مطالب را تا پایان مطالعه کنید.

جراحی پروتز سینه

انواع پروتز سینه

ایمپلنت هایی که طی جراحی درون سینه قرار می گیرند به لحاظ شکل و مواد تشکیل دهنده تقسیم بندی می شوند. از آن جایی که آناتومی بدن تمام افراد یکسان نیست، پروتزهای مختلفی تولید شده است تا هر فرد از مناسب ترین فرم آن استفاده کند و به بهترین نتیجه دست یابد.

ایمپلنت های پستان از نظر شکل و فرم به دو صورت گرد و قطره اشکی موجود می باشند. پروتزهای گرد برجستگی بیشتری در سینه ایجاد می کنند و انواع قطره اشکی حالت طبیعی تری به آن می دهند.

همچنین ترکیبات تشکیل دهنده ایمپلنت ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. برخی از آن به پروتزهای سالین یا آب نمکی معروف هستند؛ چرا که ماده پر کننده آن محلول آب و نمک است. بعضی دیگر پروتزهای سیلیکونی نامیده می شوند که با استفاده از ماده ژل مانند سیلیکونی پر شده اند.

  • پیش از اقدام برای انجام جراحی پروتز سینه ، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
  • ایمپلنت های سینه، افتادگی پستان را برطرف نمی سازند؛ بلکه تنها سبب افزایش سایز و تغییر شکل آن می شوند. از این رو جراح به منظور رفع حالت شل و افتاده پستان ها، لیفت سینه را پیشنهاد می کند.
  • ماندگاری پروتزهای قرار گرفته در بافت سینه، طولانی مدت است اما مادام العمر نیست و میانگین عمر آن ها حدود ۱۰ سال تخمین زده شده است.
  • پس از جایگذاری ایمپلنت ها درون سینه، ممکن است انجام ماموگرافی کمی دشوار و چالش برانگیز شود.

لیفت سینه

 عمل پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

پروتز پستان یک جراحی سرپایی است؛ بدین معنا که بعد از عمل، فرد می تواند به خانه بازگردد و به بستری شدن نیازی ندارد. شخص پیش از آغاز پروسه، تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار می گیرد که البته نوع آن به صلاحدید جراح تعیین می شود.

به منظور وارد کردن پروتز به درون پستان، جراحی در یکی از محل های زیر برش را ایجاد می کند:

  • برش انحنای زیرین سینه: برش در زیر چین خوردگی پستان ایجاد شده که عموماً پس از جراحی در همان قسمت تا حدودی پنهان می شود.
  • برش زیر بغل: در این روش به جای آن که برش ها در محدوده سینه ایجاد شوند، در زیر بغل تشکیل خواهند شد. جراحی از طریق این برش کمی چالش برانگیز خواهد بود.
  • برش پیرامون هاله تیره نوک پستان: ایجاد یک برش کوچک در بخش تحتانی هاله پستان
  • برش فرانافی: شکافی پیرامون ناف ایجاد شده و با استفاده از سایر ابزارهای جراحی، از محل برش تا سینه در زیر پوست یک کانال شکل می گیرد. روند جراحی از طریق همین کانال زیر پوستی انجام می پذیرد.

ایمپلنت های سینه می توانند در دو ناحیه جایگذاری شوند. ممکن است پروتز در میان بافت زیر جلدی پستان و عضله سینه قرار گیرد (پروتز رو عضله). از سوی دیگر نیز امکان دارد که پروتز، زیر عضله سینه جای گیرد ( پروتز زیر عضله).

پس از ایجاد برش در محل انتخاب شده، جراح بافت پستان را از عضله ها و ماهیچه های همبند سینه جدا می سازد و یک  حفره کیسه مانندی ایجاد می شود که محل قرار گیری پروتزها می باشد. سپس متخصص ایمپلنت سینه را در یکی از محل های ذکر شده جایگذاری کرده و مرکز آن را با نوک پستان هماهنگ می کند.

پروتزهای سالین پس از وارد شدن به بافت سینه، توسط محلول آب و نمک پر می شوند؛ اما پروتزهای سیلیکونی پیش از قرار گیری درون پستان با ژل سیلیکون پر شده اند.

هنگامی که ایمپلنت به شکل مطلوب در محل مورد نظر جایگذاری شد، برش ها با استفاده از نخ بخیه جراحی، بسته می شوند و یک پانسمان بر روی سینه قرار می گیرد.

دوره ریکاوری عمل پروتز سینه و نکات مراقبتی پس از آن

همان طور که گفته شد پس از عمل، پستان ها پانسمان شده و درن هایی در محل برش ها قرار می گیرند که پس از چند روز توسط جراح برداشته می شوند. بروز تورم و کبودی و احساس گرفتگی و درد در محل جراحی، طبیعی است. در تمام مدت ریکاوری لازم است که از سوتین های مخصوص استفاده نمایید. این عمل به کاهش ورم ایجاد شده و فرم گیری سریع تر پستان ها کمک می کند.

به منظور کنترل و تسکین درد، جراح برای شما داروهای مسکن تجویز می نماید که در صورت نیاز، باید طبق دستور او داروها را مصرف کنید.

توصیه می شود هرگونه فعالیتی را که به صرف انرژی زیاد نیاز دارد و سبب افزایش فشار خون می شود، حدود ۶ هفته کنار بگذارید.

در صورت جذبی بودن بخیه های زده شده ، پس از مدتی خود به خود جذب پوست می شوند. در غیر این صورت بعد از یک هفته، جراح آن ها را از پوست خارج می کند.

در صورتی که در دوره نقاهت افزایش دما در بافت پستان، قرمزی یا  تب نمود پیدا کند، بدین معناست که عفونتی رخ داده است. در این شرایط باید فوراً به جراح مربوطه مراجعه نمایید.

نتیجه پروتز سینه

جراحی پروتز پستان می تواند سایز و فرم سینه هایتان را تغییر دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود. اما در عین حال باید انتظارات واقع بینانه و خواسته های معقولی از این جراحی داشته باشید.

پروتز های سینه دوام بالایی دارند و تا چندین سال همچنان ماندگاری خود را حفظ می نمایند. اما روندهای طبیعی مانند افزایش سن یا کاهش و اضافه وزن می توانند بر نتیجه بدست آمده از عمل پروتز تأثیر بگذارند.

در رابطه با محل برش ها باید گفت که به مرور زمان کمرنگ می شوند و مانند یک هاله سفید بر روی پوست باقی می مانند. این برش ها بطور کامل محو نخواهند شد.

ضمناً زنانی که تحت جراحی پروتز سینه قرار گرفته اند، بهتر است به منظور اطمینان از سالم بودن ایمپلنت و عدم پارگی آن، به طور مرتب MRI انجام دهند.

  • رابطه زناشویی پس از عمل پروتز سینه

پس از جراحی پروتز، پستان نسبت به حرکت و ضربه های فیزیکی بسیار حساس می شود. در این مدت نیز نباید فشار زیادی به آن وارد گردد. به همین دلیل بهتر است پس از انجام پروتز ، حدود ۴ هفته فعالیت های جنسی خود را محدود نمایید تا فرم جدید سینه به طور مطلوبی تثبیت شود.

  • آیا بارداری بر پروتز سینه تأثیر می گذارد؟

بسیاری از جراحان و متخصصان زیبایی توصیه می کنند زمانی تحت جراحی پروتز پستان قرار بگیرید، که دیگر به بارداری و بچه داری تمایلی ندارید. هرچند در صورت بارداری خطر جدی شما را تهدید نخواهد کرد، اما ممکن است فرم سینه را که حاصل از عمل پروتز سینه و لیفت سینه است، تغییر دهد.

منبع : راز جراحی  | razjarahi.ir


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین