با محبوب‌ترین غذاهای کرمانشاه، قبل از سفر به این شهر، آشنا شوید

شهر کرمانشاه، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمال‌غرب کشور است که قدمش به بیش از ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد. اگر از علاقه‌مندان به بازدید از آثار و بناهای تاریخی باشید، می‌توانید با سفر به کرمانشاه از آثار و بقایای تاریخی‌ای که از دوران‌های مختلف مانند ساسانیان، صفویه، قاجار و هخامنشیان در این شهر به جای مانده،‌ بازدید کنید. بناهای تاریخی‌ای مثل طاق بستان، کتیبه‌ی بیستون ومعبد آناهیتا در این شهر، شهرت بین‌المللی دارند. در کنار بازدید از بناهای تاریخی و باشکوه و تجربه میهمان‌نوازی مردم خونگرم این شهر، توصیه می‌کنیم حتما طعم و مزه غذاهای خوشمزه کرمانشاهی را امتحان کنید. اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر به کرمانشاه برای روزهای بعد از محدودیت‌های کرونایی را دارید، حتما ادامه این مقاله را بخوانید. در این مقاله شما را با بهترین غذاهای کرمانشاهی آشنا می‌کنیم و به معرفی یک سایت معتبر خرید بلیط هواپیما برای خرید بلیط هواپیما کرمانشاه تهران، خواهیم پرداخت.

لذیذترین غذای کرمانشاه، دنده کباب

یکی از معروف‌ترین غذاهای کرمانشاه، دنده کباب کرمانشاهی است. طعم کباب‌های دنده کرمانشاه، زبانزد همه است و توصیه می‌کنیم در سفرتان به این شهر، از این غذای لذیذ که شبیه به شیشلیک است، غافل نشوید. زعفران و ادویه‌های محلی مخصوصی‌ که به گوشت تازه دنده‌ی گوسفندی زده می‌شوند، عطر و رنگ ویژه‌ای به این غذا می‌دهند.

با محبوب‌ترین غذاهای کرمانشاه، قبل از سفر به این شهر، آشنا شوید

خورش خلال کرمانشاهی، مهمانی طعم‌ها و رنگ‌ها

یکی از غذاهای خوشمزه‌ای که معمولا در تمام میهمانی‌های رسمی کرمانشاهی‌ها حضور دارد، خورش خلال است. این غذای خوش عطر و خوشمزه ترکیب جذابی‌ است از گوشت گوسفندی، روغن کرمانشاهی، گلاب، خلال بادام، زرشک، رب گوجه فرنگی به همراه ادویه‌های مخصوص.

هلو کباب، کوفته به سبک کرمانشاهی‌ها

یکی از قدیمی‌ترین غذاهای بومی کرمانشاه، هلو کباب است. هلو کباب، در واقع نوعی کوفته است که بافت لطیف و نرمی دارد. از مواد تشکیل دهنده این کوفته لذیذ می‌توان به روغن کرمانشاهی، گوشت، لپه، روغن، سیب‌زمینی نیم‌پز، تخم‌مرغ، گردو، کشمش، پیاز سرخ شده، آب لیمو، شکر، نمک و رب گوجه‌فرنگی اشاره کرد.

اطلاعات کاربردی برای سفر هوایی به کرمانشاه

اگر قصد دارید از طریق هوایی به کرمانشاه سفر کنید و قصد خرید بلیط هواپیما تهران کرمانشاه را دارید، باید در نظر داشته باشید که مدت زمانی که سفر هوایی‌تان طول می‌کشد،‌ حدود ۴۵ دقیقه خواهد بود. در حال حاضر ایرلاین‌هایی مثل ایران ایر، آسمان، قشم ایر، آتا، و کاسپین از جمله ایرلاین‌هایی هستند که می‌توانید بلیط‌تان را از بین آن‌ها انتخاب کنید. یکی از معتبرترین وب سایت‌ها برای تهیه و رزرو بلیط هواپیما از هر مبدایی به کرمانشاه، وب سایت اسنپ تریپ است. در سایت اسنپ‌تریپ این امکان را دارید که با انتخاب گزینه کمترین قیمت، لیستی از پروازهای تهران به کرمانشاه را ببینید که از کمترین تا بیشترین قیمت مرتب شده‌اند. کمپین‌های متنوع اسنپ‌تریپ بر روی قیمت بلیط هواپیما تهران کرمانشاه هم صورت می‌گیرد تا بتوانید سفری ارزان به کرمانشاه از تهران را داشته باشید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین