هر آنچه که باید در مورد سرویس خواب بدانید

به خوبی می دانیم که تجهیزات و دکوراسیون، شخصیت هر فضایی بوده و فضاها با حضور لوازم هستند که معنا و شکل پیدا می کنند. هر فضایی متناسب با تعریف کاربری که برای آن شده است، لوازم خود را می طلبد؛ بطور مثال در آشپزخانه ها گاز، هود، سینک و یخچال نقش اصلی را ایفا می کنند، یا در سالن های پذیرایی مبل و کاناپه و همچنین در اتاق خواب ها، سرویس خواب این نقش را بر عهده دارند. اما اگر هر یک از این لوازم و عناصر تاثیر گذار بر فضا، به درستی انتخاب نشوند و در خرید آن ها به نکات ظریف و قابل تامل توجه نکنید، ممکن است بجای افزایش کارایی، باعث اختلال در نظم و فضا شوند. به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه به نکاتی که در هنگام انتخاب خرید سرویس خواب باید به آن توجه کنید، بپردازیم. با ما همراه باشید.

سرویس خواب ماکان دکور

تاثیر رنگ سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ تخت خواب و تجهیزات وابسته به آن بسیار مهم بوده و هماهنگی رنگی آن ها با دکوراسیون اتاق خواب، امری مهم به حساب می آید. در هنگام انتخاب سرویس خواب جدید سعی کنید تا یه سمت کار هایی با حداقل رنگ بروید. طرح هایی که رنگ های زیادی در ساختار آن ها بکار گرفته شده اند، علاوه بر اینکه آرامش شما را در هنگام استراحت بر هم می زنند، طبق اصول فنگ شویی نیز گزینه مناسبی به حساب نمی آیند.

سرویس خواب، عنصر مهم در اتاق خواب

اغلب تنها تخت خواب را به عنوان بخش مهمی از اتاق خواب می دانند. اما نکته حائز اهمیت در این بخش، اهمیت دیگر تجهیزات وابسته به تخت مثل پاتختی ها و آینه و کنسول هستند. جالب است بدانید که در ساختار سرویس خواب جدید همچون گذشته رنگ تمامی تجهیزات خواب را به یک رنگ در نیاورده و از رنگ های مکمل در ساختار ظاهری آن ها استفاده می کنند. سعی کنید بین عناصر مختلف هماهنگی ایجاد کنید تا هر یک از وسایل دکوری، به طور مجزا در اتاق خواب تان بدرخشند.

اندازه تخت خواب

همانطور که میدانید تخت خواب ها به صورت تک نفره و دو نفره تولید و عرضه می شوند. ابعاد تخت ها در طول ثابت بوده و در عرض قابل تغییر هستند. عرض تخت خواب های تک نفره ۹۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ متر و عرض تخت خواب های دو نفره ۱۴۰، ۱۶۰ و ۱۸۰ هستند که بسته به میزان مصرف، سلیقه و از همه مهمتر، فضایی که در اختیار دارید، یکی از آن ها را انتخاب و خریداری می کنید. ناگفته نماند که تخت هایی که ابعادی غیر از ابعاد گفته شده را دارند، استاندارد نیستند.

تخت خواب و انواع آن

امروزه در سرویس خواب جدید تنوع زیادی متناسب با تمامی سلیقه ها وجود دارد. در ادامه ما را همراهی کنید تا با برخی از این مدل ها آشنا شوید.

تخت های تمام پارچه ای

در سرویس خواب جدید، تخت های پارچه ای بیش از پیش به چشم می خورند. پارچه ها می توانند حس لطافت را برایتان به ارمغان بیاورند. تخت های پارچه ای برای کودکان مناسب ترین گزینه برای خرید هستند؛ چرا که با حس لطافتی که به کودک می دهند، از آسیب رسیدن به آن نیز جلوگیری می کنند. به یاد داشته باشید که رنگ پارچه در فضا و حفظ آرامش کودک تاثیر چشمگیری دارد.

سرویس خواب ماکان دکور

تخت خواب هایی با پشتی بلند

دسته ای از تخت خواب ها با پشتی بلندی که دارند، حس آرامش را برای شما دو چندان می کنند. فرض کنید که در هنگام خواب و در تخت خوابتان قصد مطالعه کتاب یا نوشتن مطالبی را دارید. در این هنگام به راحتی می توانید با تکیه بر این پشتی ها، با خیالی آسوده به کار خود مشغول شوید. فراموش نکنید که نرم بودن این پشتی ها یکی از ویژگی های مهم و اصلی آن ها است و اگر نرم نباشند، آرامشی که در انتظارش هستید را بدست نخواهید آورد.

تخت هایی با تاج کوتاه

قبلا هم به آن اشاره کردیم که سرویس های خواب بایستی بر اساس فضای اتاق انتخاب شوند. پیش از خرید فضای دقیقی را که می خواهید در آن تخت را قرار دهید، مشخص کنید. به طور مثال اگر قرار است تخت در زیر پنجره قرار گیرد، برای آنکه منظره و فضای بیرونی را از دست ندهید، می توانید از تخت هایی با تاج کوتاه استفاده کنید.

تخت خواب تاشو

اگر در اتاقتان فضای کمی دارید و در عین حال قصد دارید که بیشترین استفاده را از آن داشته باشید، سرویس خواب جدید به کمکتان آمده است. تخت های تاشو که اتفاقا امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، به شما کمک می کند تا اتاقی متفاوت و جذاب داشته باشید. زمان هایی که به فضای اتاقتان نیاز دارید، به راحتی می توانید آن را جمع کرده و فضای کافی برای انجام کارهایتان فراهم آورید.

تخت خواب های کم ارتفاع

هنگامی که می خواهید تختی را برای اتاقتان خریداری کنید، به ارتفاع آن توجه ویژه ای داشته باشید. به یاد داشته باشید که تخت هایی با ارتفاع کم، اتاق شما را کوچکتر نشان داده و دکوراسیون اتاق را تحت تاثیر قرار می دهد. بطور مثال اگر قصد تعویض لباس بر روی آن را دارید، ممکن است پاهایتان به زمین نرسیده و موجب برهم زدن آرامشتان شود.

ماکان دکور بهترین مجموعه فروش سرویس خواب

جمع بندی

سرویس خواب از مهمترین ارکان موجود در اتاق خواب هستند که در هنگام خرید بایستی توجه ویژه ای به آن شود. فضا و متراژ اتاق خواب، قد و وزن افراد مصرف کننده از تخت، سلیقه و غیره، همگی از مواردی هستند که پیش از خرید باید به آن توجه نمود. با این حال توجه و اهمیت به جنس تخت خواب و لوازم وابسته به آن موضوعی مهم است. ما به شما ماکان دکور را پیشنهاد می کنیم. ماکان دکور با سابقه درخشان در این زمینه می تواند گزینه مناسبی برای خرید تخت خواب و لوازم وابسته به آن باشد. با ورود به سایت  makandecor.comمی توانید طرح های بی نظیر و یونیک این شرکت را دیده و بهترین انتخاب را برای خود و اتاق خوابتان رقم بزنید.

 

 

 


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین