بیمه تکمیلی خانواده برای کارمندان بخش خصوصی

کارمندان و کارگران بخش خصوصی و شرکت های خصوصی کوچک، با مسائل مختلفی روبرو هستند. از یک طرف با توجه به گستردگی این شرکت ها در سطح شهرها راحت تر می توانند شغل پیدا کرده و البته دسترسی به مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت هم راحت تر است و فعالیت ها و استعداد ها و قابلیت های کارمند به خوبی دیده می شود. از یک طرف دیگر، کمی از نظر ضمانت شغلی و آینده کاری این گونه شغل ها ضعیف هستند. همچنین معمولاً امور رفاهی هم کمتر در این شرکت ها وجود دارد.

در عین حال یکی از مسائلی که هر کارمند و حقوق بگیر با آن روبرو می شود این است که درآمد شخص محدود بوده و معمولاً نمی تواند بیش از درآمد کارمندی را هزینه کند. از طرف دیگر برخی هزینه ها هم وجود دارند که به طور معمول وجود ندارند، اما اگر مجبور به پرداخت آن باشید، می بایست حسابی هزینه کرده و از برنامه مالی زندگی هم عقب افتاده و حتی به شدت بدهکارتان می کند.

 

یکی از این نوع هزینه های غیر قابل پیش بینی، هزینه های مربوط به سلامتی و درمان است. این نوع هزینه ها به دو بخش تقسیم می شوند. بخش اول آن اقداماتی هستند که برای پیشگیری از بروز مشکلات مربوط به سلامتی انجام می دهید. مثل چکاپ های دوره ای، آزمایش ها و خدمات تشخیصی که از آزمایش خون ساده تا پاپ اسمیر برای خانم ها هستند. بخش دوم هزینه ها زمانی هستند که به دلیل مشکلی که در وضعیت سلامتی افراد مجبورند به مرکز درمانی، مطب پزشک، یا بیمارستان مراجعه کرده و روند درمانی را تا بهبودی کامل پیگیری کنند.

اما هزینه های مربوط به درمان به دو روش قابل پرداخت است. معمولاً کارمندان همگی به دلیل شغلی که دارند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. این بیمه یک خدمات حداقل دارد که در صورتی که بیمارستان یا مراکز درمانی طرف قرارداد یا متعلق به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید، می توانید با استفاده از بیمه تامین اجتماعی هزینه های درمانی یا حداقل بخشی از آن را پوشش دهید.

اما اینجا چندتا مسئله به وجود می آید.

  • اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی یا دولتی، بسیار شلوغ هستند و گاهی گرفتن وقت از آن ها بسیار زمان بر بوده و باعث عود کردن بیماری می شود.
  • بیمارستان ها و کلینیک های فوق تخصصی خصوصی معمولاً با تامین اجتماعی قرارداد ندارند. بنابراین در صورتی که بخواهید درمان خود را با کیفیت بسیار بالا پیگیری کنید داشتن دفترچه بیمه تأثیری در پرداخت هزینه ها نخواهد داشت.
  • برخی از دکترها و متخصص ها در مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی کار نمی کنند. بنابراین اگر خواهان یک پزشک خاص هستید، گاهی مجبور هستید تا هزینه های درمان را از جیب خود بپردازید.
  • بیمه تأمین اجتماعی در برخی از موارد و بیماری ها یا برخی مراکز درمانی، فقط بخش کوچکی از هزینه ها را می پردازد. بنابراین گاهی موقع تسویه حساب با بیمارستان با مبالغ عجیب و غریبی مواجه می شوید که انتظارش را ندارید.

با توضیحاتی که داده شد، واضح است که یک کارمند لازم است که علاوه بر بیمه تأمین اجتماعی دارای بیمه تکمیل درمان هم باشد. اما مسئله بعدی که وجود دارد این است که تعداد کارمندان شاغل در شرکت های کوچک خصوصی به همراه افراد تحت تکفل آن ها به پنجاه نفر نمی رسد که بتوانند از بیمه تکمیلی به صورت گروهی بهره مند شده و یا حتی شاید در سیاست های کاری شرکت نباشد که این اقدام را انجام دهد.

راهکار بسیار خوبی که اکنون توسط بیمه سامان فراهم شده است، این است که شما می توانید از بیمه تکمیلی انفرادی استفاده کنید. بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده سامان، به شما این امکان را می دهد که برای خودتان و اعضای خانواده بیمه درمان تهیه کرده و علاوه بر بیمه تأمین اجتماعی، دارای بیمه تکمیلی هم باشید. قرارداد بیمه تکمیلی سامان به صورت یک ساله است و هر سال می توانید آن را تمدید کنید. برای اطلاع از طرح های بیمه تکمیلی خانواده سامان می توانید به نمایندگی بیمه تکمیلی سامان مراجعه کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین