وسایل لازم برای سفر به استانبول

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. استانبول تنها شهر بزرگ در جهان به‌شمار می‌آید که در دو قاره جهان یعنی آسیا و اروپا گسترده شده است.

وسایل لازم برای سفر به استانبول

به‌طورکلی هر سفری به یک‌سری وسایل نیاز دارد؛ در تور استانبول نیز فارغ از نوع سفر و وسیله‌ای که با آن سفر می‌کنید، به وسایلی نیاز خواهید داشت. باتوجه به دغدغه‌هایی که مسافران برای اولین سفر خود به شهر استانبول دارند، تصمیم گرفتیم درباره وسایلی که بهتر است دراین سفر همراه شما باشد، مطلبی به شما ارائه دهیم. همه افراد دوست دارند تا در هر سفری ضمن کسب تجربه، خوش باشند و خارج از موضوعات مختلف به‌راحتی درشهر به گشت‌وگذار بپردازند. درادامه با ما همراه باشید تا به بررسی وسایلی که لازم است برای راحتی در سفر همراه‌تان باشد، بپردازیم.

تور استانبول و وسایل موردنیاز

اطلاع‌داشتن درخصوص ممنوعیت‌های دارویی برای ورود به هر کشور ازجمله ترکیه از مواردی است که باید درباره آن دقت لازم را داشته باشید.

سعی کنید پیش از خرید تور استانبول ارزان یا بلیط لحظه آخری آن کمی درباره این شهر اطلاعات به‌دست آورید. مواردی مانند بهترین زمان سفر به استانبول، دمای هوا و… ممکن است به شما در تهیه وسایل موردنیاز سفر کمک کند.

اصولا اواخر پاییز هوای استانبول سرد می‌شود و در ماه‌های ژانویه برف نیز می‌بارد. پس شما نیازمند چتر، لباس گرم، دستکش و شال گردن خواهید بود. اگر علاقه داشته باشید، می‌توانید لباس‌های گرم خود را از استانبول هم خریداری کنید. کیفیت بالای پوشاک در این شهر باعث شده توریست‌های زیادی از استانبول لباس یا پارچه بخرند. اواخر پاییز و اوایل زمستان، جشنواره‌های متعددی در این شهر برپا می‌کنند که فرصت مناسبی برای خرید لباس هستند.

موادغذایی موردنیاز

برخی موادغذایی هستند که مردم کشورمان استفاده می‌کنند؛ ولی در ترکیه و خصوصا استانبول، یا وجود ندارند یا به‌راحتی پیدا نمی‌شوند. اگر برایتان مقدور است، اقلام زیر را که معمولا در استانبول به‌سختی پیدا می‌شوند، همراه خود داشته باشید:

نبات، لپه، لپه باقالی، لیمو عمانی، آلو خشک، زعفران، کشمش، کشک، پسته، زرشک و…

پسته در ترکیه به‌وفور یافت می‌شود؛ ولی پسته‌ای که در آنجا وجود دارد، اغلب کوچک و بسیار خشک است و موردپسند ایرانی‌ها نیست.

اگر می‌خواهید با خود کشک به ترکیه ببرید، به‌یاد داشته باشید که کشک باید به‌صورت پاستوریزه و در بسته‌بندی‌های دردار و پلمپ شده باشد. در بعضی فرودگاه‌ها، از همراه‌بردن کشک خشک جلوگیری می‌شود.

وسایل لازم برای سفر به استانبول

اگر می‌خواهید برای مدتی طولانی در استانبول بمانید، به سبزیجات معطر و خشک نیاز خواهید داشت. بهتر است سبزیجاتی ماندد شنبلیله، تره، گشنیز و گلپر را از ایران همراه خود ببرید تا در استانبول برای پیداکردن آن‌ها با مشکلی مواجه نشوید.

نوع پوشش و لباس در استانبول

در این قسمت به توضیح درباره نکات مهم و پوشش در ترکیه می‌پردازیم.

۱-پوشش در شهرهای ترکیه:

در شهرهای ترکیه، ازآنجایی‌که شما یک توریست خارجی هستید، می‌توانید در سطح شهر با لباس‌های تابستانی موردعلاقه خود تردد کنید.

۲-پوشش در سواحل ترکیه:

همه افراد چه توریست‌های خارجی و چه افراد محلی، اجازه دارند در ساحل مایو بپوشند؛ اما همانند هر شهر یا کشور دیگری، به‌محض دورشدن از ساحل باید پوشش نرمال و شهری خود را به‌تن کنند.

۳-پوشش در بهار و تابستان ترکیه:

در فصل بهار (از ماه آوریل تا ماه می) و در فصل پاییز (از اکتبر تا نوامبر) ترکیه فصول بارانی را خواهد گذراند و درعین‌حال که درطول روز هوا معتدل است، شب‌ها بسیار سرد می‌شود. در مناطق شرقی و شمال‌شرقی ترکیه، هوا سردتر است و شما قطعا نیازمند لباس گرم، پشمی و بارانی خواهید شد. در شهرهای جنوب‌شرقی ترکیه هوا خیلی سرد نیست و احتمالا فقط بارانی شود. ازاین‌رو، لباسی متناسب با آب‌وهوایی معتدل همراه بردارید.

۴-پوشش در تابستان ترکیه:

در تابستان (از ماه ژوئن تا سپتامبر) اولین چیزهایی که باید برای سفر بردارید، لباس‌های سبک و خنک، لوسیون ضدآفتاب، عینک دودی و البته لباسی پوشیده برای شب‌های خنک ترکیه است. شما باید خود را باید تابستانی واقعا گرم آماده کنید!

۵-پوشش در زمستان ترکیه:

درطول فصل زمستان (از ماه دسامبر تا مارس) ترکیه روزهای بارانی و بعضا سردی خواهد داشت؛ به‌این‌ترتیب لباس پشمی گرم و ژاکت بارانی در چمدان شما جای می‌گیرد.

مدارک لازم برای سفر به ترکیه را در نمناک بخوانید.

وسایل مهم دیگر برای سفر به ترکیه

۱-یک بطری مخصوص آب آشامیدنی همراه داشته باشید.

۲-یک کیف کوچک یا کوله‌ای راحت برای گشت‌وگذار در شهر

۳-شارژر، پاوربانک و اطلاعات تماس خود (پشت قاب گوشی) را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید.

۴-از برداشتن چمدان سنگین هنگام پرواز خودداری کنید تا متحمل هزینه بار اضافی نشوید.

۵-فراموش نکنید که برای خرید سوغاتی‌های زیبا نیز جای خالی در چمدان باقی بگذارید.

فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را درباره وسایلی که در سفر با تور استانبول موردنیاز هستند، با ما درمیان بگذارید. با آرزوی سفری خوش برای شما!


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین