نکات مهم در خرید کاپ قاعدگی

نکات مهم در خرید کاپ قاعدگی

یکی از محصولات بهداشتی بانوان که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است کاپ قاعدگی می‌باشد. اگر چه فروش این محصولات در فروشگاه‌های فیزیکی کمتر مرسوم است اما در زمان خرید نوار بهداشتی از فروشگاه‌های اینترنتی کاپ قاعدگی را نیز در لیست محصولات مشاهده خواهید کرد. اگر اطلاعات مختصری در مورد این محصول داشته و قصد خرید کاپ قاعدگی را دارید، به چند نکته مهم که در خرید این محصول حائز اهمیت است توجه کنید.

کاپ قاعدگی چیست؟

کاپ قاعدگی مانند پدهای نوار بهداشتی و تامپون‌ها از محصولات بهداشتی بانون در زمان پریود به شمار می‌رود. طراحی این محصول به گونه‌ای است که با شکلی مشابه یک قیف در داخل واژن قرار گرفته و خون قاعدگی را جمع آوری می کند. کاپ‌های قاعدگی از جنس سیلیکون طبی یا لاتکس تولید شده و قابلیت استفاده مجدد دارند. در زمان استفاده از این محصول به نوار بهداشتی یا تامپون نیازی نخواهد بود و هر ۶ الی ۱۲ ساعت استفاده باید از واژن خارج و تخلیه شود.

نکات مهم در خرید کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی جایگزین مناسبی به ویژه برای کسانی است که به پدهای نوار بهداشتی یا تامپون ها حساسیت دارند. اما توجه به برخی موارد در هنگام خرید کاپ قاعدگی باعث می‌شود از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

جنس محصول

از مهم‌ترین نکات در خرید کاپ قاعدگی جنس آن است. این محصولات با جنس های مختلفی از جمله سیلیکون پزشکی و غیر پزشکی، TPE (لاستیک و پلاستیک) و لاتکس در بازار وجود دارد. دقت داشته باشید که جنس سیلیکون پزشکی همواره بهتر از سایر گزینه‌ها خواهد بود چون در سایر جنس‌ها احتمال بروز حساسیت وجود دارد. در صورتی که سیلیکون پزشکی جنسی نرم و منعطف دارد و هیچ آسیبی به بافت داخلی واژن وارد نمی‌کند.

سایزبندی کاپ قاعدگی

طول و قطر کلی کاپ و ساقه آن بر اساس میزان بالا یا پایین بودن دهانه رحم برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود که معمولا در دو اندازه وجود دارند. یکی برای خانم های زیر ۳۰ سال که تاکنون زایمان طبیعی یا واژینال نداشته‌اند و دیگری برای خانم‌های بالای ۳۰ سال یا به طور کلی برای افرادی که زایمان طبیعی داشته‌اند. پس در هنگام خرید به سایز آن توجه داشته باشید تا هنگام استفاده دچار دردسر نشوید.

ظرفیت یا گنجایش کاپ

کاپ‌های قاعدگی گنجایش حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌لیتر دارند. بنابراین انتخاب این موضوع بستگی به حجم خونریزی ماهانه دارد.

برند محصول و اعتبار فروشگاه

 وقتی کاپ قاعدگی با یک برند معتبر خریداری می‌کنید اطمینان بیشتری از کیفیت محصول خواهید داشت. همچنین فروشگاهی که برای خرید محصول انتخاب می‌کنید اهمیت دارد. کاپ‌های قاعدگی در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها کمتر یافت می‌شوند چون هنوز استفاده از آن چندان متداول نشده است. بنابراین می‌توانید کاپ قاعدگی را از فروشگاه‌های اینترنتی که برای خرید بی بی چک در نظر دارید تهیه کنید.

 قیمت کاپ قاعدگی

نکات مهم در خرید کاپ قاعدگی

قیمت کاپ‌ها در نگاه اول ممکن است به نظر گران‌تر از محصولاتی مانند نوار بهداشتی و تامپون باشد. اما توجه داشته باشید که کاپ‌ها معمولا یکبار مصرف نیستند و تا مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند. پس در بلند مدت خرید یک کاپ قاعدگی با کیفیت بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.  نکته آخر اینکه همواره به خاطر داشته باشید کیفیت محصولات بهداشتی در اولویت بالاتری از قیمت قرار دارد چون به طور مستقیم با سلامت جسم شما در ارتباط هستند.

استفاده از کاپ قاعدگی مزایای متعددی دارد که باعث شده است این محصولات به تدریج مورد توجه بیشتری قرار گیرند. اگر در استفاده از این محصولات مردد هستید دانستن مزیت‌های آن می‌تواند به تصمیم گیری شما کمک کند.

علاوه بر صرفه‌جویی مالی که پیشتر به آن اشاره شد، کاپ قاعدگی استفاده راحت‌تری داشته و باعث تمیزی بیشتر می‌شود به طوری‌که بانوان می‌توانند از آن در هنگام ورزش، شنا و یا حتی دوش گرفتن حین قاعدگی استفاده کنند. این محصول خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بر خلاف نواربهداشتی و تاندون که منجر به تولید زباله‌های بسیاری می‌شود، کاپ قاعدگی به خاطر استفاده بلند مدت و چندین باره اثرات منفی زیست محیطی کمتری دارد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین