طرز تهیه شیرینی پادرازی

مشهد و قزوین هر دو سوغاتی به نام شیرینی پادرازی دارند. شیرینی پادرازی مشهد یک تفاوت اصلی با مدل قزوینی دارد و آن استفاده از آرد نخودچی در ترکیب مواد اولیه است. این شیرینی خوش خوراک از ساده‌ترین شیرینی‌های نوروزی است که می‌توان به راحتی در خانه پخت و از خوردن آن در روزهای تعطیل پیش رو لذت برد. یکی از دلایل محبوبیت این شیرینی در نوروز، ماندگاری بالای آن است. شما می‌توانید شیرینی‌های دست‌ساز خود را تا دو هفته در دمای محیط در ظرفی در بسته نگهداری کنید.

مواد لازم:

مواد لازممقدار
آرد سفید۷۰ گرم
آرد نخودچی۷۰ گرم
آرد برنج۵۰ گرم
روغن جامد (مخصوص قنادی)۱۰۰ گرم
پودر قند۲۵ گرم
پودر هلنصف قاشق چایخوری
زعفرانبه میزان لازم
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا اجازه دهید تمام مواد به دمای محیط برسند. در همین حین می‌توانید آرد سفید، آرد نخودچی، آرد برنج و پودر قند را جداگانه الک کنید.

۲. پودر قند و روغن را ابتدا با قاشق و بعد با همزن حدود ۴ دقیقه مخلوط کنید و پودر هل، آرد نخودچی، آرد برنج و آرد سفید را کم کم به آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را با انگشتان‌تان ورز دهید و همزمان عسل و زعفران را به مخلوط بیافزایید.

۳. اجازه دهید خمیر حدود ۳ ساعت در محیط خنک استراحت کند. پس از آن می‌توانید خمیر را با وردنه به قطر نیم سانت پهن کنید و با استفاده از قالب شیرینی زبان، خمیر را قالب بزنید و داخل سینی فر بچینید.

۴. زرده تخم مرغ و کمی زعفران را مخلوط و روی شیرینی‌ها بمالید و با چنگال روی آن را طرح بزنید و با کمی کنجد تزیین کنید.

۵. در نهایت فر را به مدت یک ربع گرم کنید و شیرینی‌ها را داخل آن با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. بعد از پخت اجازه دهید، شیرینی کامل خنک شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین