طرز تهیه کوکتل طالبی

طرز تهیه کوکتل طالبی,کوکتل طالبی,melon cocktail,;,;jg xhgfd,آب طالبی,اسموتی طالبی

طرز تهیه کوکتل طالبی

به مخلوط کردن حداقل دو نوشیدنی کوکتل می گویند. با این تعریف مشخص می شود که می توان انواع کوکتل را تهیه کرد. کوکتل طالبی یکی از آنها به شمار می رود. اگر تا به این لحظه طعم خوش آن را نچشیده اید با طرز تهیه کوکتل طالبی در آموزش آشپزی امروز با ما همراه باشید. تهیه کردن این کوکتل به زمان زیادی احتیاج ندارد و بسیار آسان خواهد بود. برای تهیه آن به هزینه زیادی هم نیاز نیست و می توانید با حداقل خرید، برای چند وقت این نوشیدنی گوارا را داشته باشید.

 

چنانچه تمایل دارید این کوکتل دلچسب را تست کنید، به سراغ تهیه مواد اولیه آن که در جداول زیر آمده است بروید.

مواد لازم طرز تهیه کوکتل طالبی
یخ ( خرد کرده )۱ پیمانه
طالبی ( خرد کرده )۱ پیمانه
سس طالبی۲ قاشق سوپ خوری
شربت نعنا۲ قاشق سوپ خوری
نعنا تازهجهت تزئین

 

مواد لازم سس طالبی
کمپوت هلو۱ قوطی
پودر ژله طالبی یا پودر آن۱۰۰ گرم

 

مواد لازم شربت نعنا
نعنا۲۵۰ گرم
آب۲۵۰ میلی لیتر
شکر۷۵ گرم
آب لیمو۱ قاشق سوپ خوری

دستور و روش تهیه

ابتدا باید سس طالبی را تهیه کنید. برای این منظور همه مواد لازم برای درست کردن این سس را در مخلوط کن ریخته و به مدت ۳ دقیقه بهم بزنید. همین که حس کردید مواد کاملاً با هم ترکیب شده اند، سس طالبی آماده شده است.

 

حال به سراغ تهیه شربت نعنا بروید. ابتدا باید سبزی ها را به خوبی خرد نمایید. سپس سبزی های خرد شده را به همراه آب و شکر بپزید. برای این کار به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید. بعد از پختن سبزی ها آنها را از ظرف خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شوند.

 

بعد از خنک شدن مواد را دوباره با یکدیگر ترکیب کنید و مجدداً روی شعله بگذارید تا شربت قوام خوبی بگیرد. همین که حس کردید شربت تهیه شده است، آن را چند دفعه از صافی عبور دهید تا کاملاً شفاف شود. حالا شربت نعنا نیز حاضر است.

 

بعد از تهیه سس طالبی و شربت نعنا، می توانید کوکتل طالبی را نیز تهیه کنید. برای این منظور یخ، طالبی و سس طالبی را در مخلوط کن ریخته و به مدت ۲ دقیقه با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس ترکیب را در لیوانی بلند بریزید.

 

نهایتاً شربت نعنا را به محتویات داخل لیوان اضافه کنید. اکنون دسر کوکتل طالبی ما حاضر شده است که می توانید در یخچال خنک کرده و سپس سرو نمایید. برای تزئین نیز می توانید از نعنا و تکه های کوچک طالبی یا حتی میوه های دیگر استفاده کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین