طرز تهیه کمپوت چند میوه

طرز تهیه کمپوت چند میوه,کمپوت چند میوه,طرز تهیه کمپوت,کمپوت,;l,j ld,i,fruit copmote,کمپوت هلو

طرز تهیه کمپوت چند میوه

با انواع و اقسام میوه می توان کمپوت های مختلف و خوشمزه ای تهیه کرد. اجازه دهید که از کمپوت های بازار فاصله بگیریم تا در منزل و با استفاده از میوه هایی که در اختیار داریم، کمپوت سالم تری را داشته باشیم. در این بخش از آموزش آشپزی می خواهیم با استفاده از چند میوه تابستانه مثل هلو، زردآلو و… طرز تهیه کمپوت چند میوه بسیار خوشمزه ای را آموزش دهیم.

از آنجایی که تهیه کمپوت کار چندان سختی نیست همه کدبانوهای منزل می توانند براحتی آن را درست کنند. لطفا تا انتهای آموزش امروز همراه ما باشید.

مواد لازم طرز تهیه کمپوت چند میوه
زردآلو۵ عدد
هلو۳ عدد
شلیل۳ عدد
آلو قرمز۵ عدد
گیلاس۱۵ عدد
شکربه میزان دلخواه ( ۲۳۰ گرم )
آب۱ و نیم لیوان

دستور و روش تهیه

برای تهیه این کمپوت خوشمزه، ابتدا باید همه میوه ها را شستشو داده و اجازه دهید که خشک شوند. سپس هسته هر یک از میوه ها را بدون له کردن میوه ها از آنها خارج کنید.

 

البته در کمپوت ها می توانید میوه ها را با هسته شان نیز تهیه کنید، فقط زمان میل کردن باید حواستان باشد که هسته ها در گلویتان گیر نکند.

 

حال بعد از اینکه هسته هر کدام از میوه ها را از آنها خارج کردید، به سراغ قابلمه ای رفته و آن را روی شعله بگذارید. ابتدا درون قابلمه آب، هلوها و شکر را اضافه کنید.

 

به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا به همراه هم پخته شوند. بعد از گذشت این زمان باقی میوه ها را همراه با شکر به قابلمه افزوده و ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید. باید در این مدت همه میوه ها به خوبی پخته شوند.

 

در زمان پخت مپوت می توانید کف روی آب کمپوت را به وسیله یک قاشق یا کفگیر بگیرید. این کار موجب شفاف شدن رنگ کمپوت و جلوگیری از کدر شدن رنگ آن می گردد.

 

زمانی که حس کردید میوه ها به خوبی پخته شده اند، ظرف سرو کمپوت را آماده کرده و میوه ها را درون آن انتقال دهید. کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس می توانید آن را سرو کنید.

 

– می توانید از هر میوه ای که علاقمند هستید، برای تهیه کمپوت بهره ببرید. فرقی نمی کند که در فصل زمستان باشیم یا دیگر فصل ها. هر کدام از میوه های هر فصل می توانند به صورت کمپوت نیز مصرف شوند.

 

– از کمپوت ها می توان بعنوان دسر و میان وعده بسیار خوب استفاده کرد.

 

– معمولاً کمپوت ها تا چند روز می توانند در یخچال نگهداری شوند.نگه داشتن بیشتر کمپوت ها خطر فاسد شدن آنها را در پی خواهد داشت.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین