طرز تهیه دسر شاتوت

طرز تهیه دسر شاتوت,دسر شاتوت,شاتوت,nsv ahj,j,mulberry dessert,اسموتی شاتوت,میلک شیک شاتوت

طرز تهیه دسر شاتوت

خوردن انواع دسر در زمان مناسب می تواند بسیار خوشایند باشد، خصوصاً اگر دسر مورد نظر، بوسیله میوه های مورد علاقه مان تهیه شود. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه دسر شاتوت را آموزش دهیم و توصیه می کنیم که حتماً آن را امتحان کنید. شاتوت به خودی خود، یکی از خوشمزه ترین میوه ها است اما استفاده از آن بعنوان دسر آن را بسیار لذیذتر هم خواهد کرد.

 

خیلی سریع به سراغ تهیه کردن مواد اولیه این دسر بروید تا این آموزش دسر همدوره را شروع کنیم.

مواد لازم طرز تهیه دسر شاتوت
آرد ذرت۲ قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت۲ و ۱/۲ قاشق سوپ خوری
آبنصف پیمانه
شکر۷ قاشق سوپ خوری
پودر ژلاتین۱ قاشق مربا خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
خامه صبحانهنصف پیمانه
شیر۳ پیمانه
شاتوت۱ پیمانه و چند عدد برای تزئین

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله از تهیه دسر شاتوت با خامه، ابتدا قابلمه ای آماده کنید و در آن نصف پیمانه آب بریزید. قابلمه را روی شعله قرار داده تا آب به جوش بیاید. سپس پودر ژلاتین را به قابلمه افزوده و به خوبی بهم زده تا کاملاً حل شود.

 

بعد از حل شدن کامل ژلاتین در آب، شعله را خاموش کنید. حال مجدداً قابلمه‌ دیگری را روی شعله بگذارید و سپس نشاسته و آرد ذرت را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا تفت بخورند.

 

در مرحله بعد باید ۳ پیمانه شیر به قابلمه اضافه نمایید. دقت کنید که بعد از اضافه کردن شیر باید به خوبی بهم بزنید. صبر کنید تا مواد کمی به غلظت بیوفتند.

 

همین که حس کردید غلظت مواد کافی است، شعله را خاموش کرده و سپس اقدام به افزودن وانیل و خامه به قابلمه کنید. مجدداً بهم بزنید.

 

حالا نوبت اضافه کردن ترکیب ژلاتین و آب به قابلمه دوم است. آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. به سراغ آماده کردن لیوان های سرو دسر بروید. در واقع چند عدد لیوان ترجیحاً بلوری آماده کنید.

 

درون هر کدام از لیوان ها چند تا شاتوت قرار دهید و سپس مخلوط آماده شده را روی آنها بریزید. سپس لیوان ها را در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

 

قبل از ادامه کار باید سس شاتوت را آماده کنید. برای این منظور شاتوت ها را به خوبی شسته شو داده و به همراه نشاسته ذرت و شکر درون یک مخلوط کن ریخته و به خوبی له کنید.

 

زمانی که ژله های درون لیوان که در یخچال قرار دارند به خوبی بسته شدند، آنها را از یخچال بیرون آورده و سس آماده شده را روی هر کدام بریزید. نهایتاً نیز می توانید با چند عدد شاتوت هر کدام از محتویات لیوان ها را تزئین کنید. اینگونه دسر شاتوت ما آماده سرو خواهد بود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین