ایده های عکاسی

ایده های عکاسی,hdni u;hsd,capture idea,ایده عکاسی,ایده برای عکاسی

ایده های عکاسی برای حرفه ای شدن

هدف شما از عکاسی چیست؟ آیا فقط این هنر را برای تفریح دنبال می­ کنید یا به دنبال افزایش مهارت خود هستید؟ در این مطلب از همدوره قصد داریم به شما کمک کنیم که چگونه با استفاده از این ایده­ های عکاس­ی عکس های حرفه ای بگیرید. از این طریق شما قادر خواهید بود پروژه­ های منحصر به فرد و زیبایی را در یک چارچوب و سبک خاص ایجاد کنید.

ممکن است این پروژه عکاسی شما هفته­ ها یا ماه­ ها به طول بیانجامد که کاملا بازه زمانی آن بستگی به ذوق هنری و عمق کار شما دارد. در ادامه برخی ایده ­های الهام ­بخش را به شما معرفی خواهیم کرد که مطمئنا کار شما را بسیار آسان خواهند کرد.

 

پیشنهاد می‌کنیم. پس از اجرای این ایده های عکاسی و تکمیل پروژه عکاسی خود، از آثار گرفته شده حتما یک مجموعه و کالکشن تهیه کنید و بهترین موارد خود را برای نقاشی روی بوم برگزینید.

 

عکس گرفتن از خود

همیشه به دنبال یه سوژه خاص نباشید، خود شما نزدیک ترین هدف و ایده برای یک عکاسی هستید. پس از تنظیم کادر عکس، از پس زمینه مرتبط با موضوع دلخواه خود مطمئن شوید و سپس عکس خود را ثبت کنید. دوربین را در حالت تایمر قرار دهید و به جای مشخص داخل کادر بروید و ژست مورد نظر خود را بگیرید. چندین بار امتحان کنید و بهترین عکس را انتخاب کنید.

 

عکس از حیوانات خانگی و اهلی

گربه ­ها، سگ­ ها و حتی اسب­ ها می­ توانند سوژه این نوع از عکس­ ها باشند. اگر می­ خواهید احساس حیوان خانگی خود را در عکس ­ها را به تصویر بکشید، قدرت چشم­ های این حیوانات زیبا را دست کم نگیرید. چشم­ ها بیانگر دورن و احساس انسان­ ها و حیوانات هستند و از آنجایی که حیوانات قادر به تظاهر کردن نیستند، چیزی جز حقیقت از چشم­ های آن‌ها در نخواهید یافت.

 

عکس های پانوراما

از پانوراما به عنوان یکی از محبوب­ترین تکنیک­ های عکس گرفتن از مناظر می‌توان نام برد، عکس­ های پانوراما نوعی از عکس­ های با اندازه بزرگتر از حالت نرمال لنز دوربین هستند. به منظور پوشش فواصل، بین شات­های پانورما، معمولا این عکس ها ۱۵ الی ۳۰ درصد هم پوشانی دارند.

 

عکس از فصول

هر فصل زیبایی منحصر به فرد خود را دارد، از زیبایی برف­ های زمستانی گرفته تا رنگ­ های چشم نواز برگ­ های پاییزی، همه می­ توانند سوژه خوبی برای عکاسی باشند. در ابتدا یک لوکیشن خوب انتخاب کنید، تصور کنید یک نقاش هستید و می­ خواهید برای نقاشی رنگ روغن خود یک کادر مناسب انتخاب کنید، عکس ها را در لوکشین­ های مختلف بگیرید و بهترین مورد را در مجموعه عکس های مورد علاقه خود قرار دهید.

 

عکس ­های سیاه و سفید

به جای استفاده از عکس­ های رنگی، کمی هم به جذابیت کلاسیک عکس­ های سیاه و سفید فکر کنید. عکس های سیاه و سفید به شما این اجازه را می دهند تا فارغ از رنگ­ های فریبنده، هر آنچه را که می ­خواهید برجسته کنید، مردم، مکان ها یا اشیا، این شما هستید که تصمیم می­ گیرید چه چیزی دیده و برجسته شود.

 

برای مثال ، شاید شما از یک کلوزآپ گرفته شده از دستان یک انسان در حالت رنگی احساس خاصی نداشته باشید، اما وقتی همین عکس سیاه و سفید می ­شود، بیشتر به چین و چروک و حالت دست­ ها و انسانیت نهفته پشت آن دست ها دقت می­ کنید و ساعت­ ها به فکر فرو خواهید رفت.

 

عکس گرفتن از دیگران

می ­توانید از هر کسی که برای اولین بار ملاقات کرده ­اید عکس بگیرید یا حتی افرادی که هیچ آشنایی با آنها ندارید. انسان­ها وقتی برای عکس گرفتن آماده می­ شوند، مثل یک نقاب، احساسات واقعی خود را پشت یک لبخند ظاهری پنهان می­کنند.

 

اما وقتی از آنها بدون درخواست قبلی و بدون پیش زمینه عکس گرفته می­ شود، احساس آنها از غم و اندوه تا شادی و هیجان با عکس ثبت می­شود. همین حالا شروع کنید، یک مجموعه از عکس ۳۰ غریبه را که در پارک، فروشگاه، هنگام خوردن یک لیوان هات چاکلت ، هنگام خواندن یک اس ام اس عاشقانه و یا شنیدن یک جوک خنده دار و… دیده ­اید بگیرید.

 

ایده ­های عکاسی بسیار زیاد و در دسترس هستند، اما به یاد داشته باشید به عنوان یک هنرمند هیچ گاه خود را محصور در یک چارچوب خاص نکنید. ما برای تقلید مسیر دیگران به دنیا نیامده­ ایم، خلاقیت خود را به دنیای عکاسی معرفی کنید و از تجربه ناشناخته­ ها نترسید.

 

عکاسی همیشه خلاقیت و مهارت هنری شما را به چالش خواهد کشید و از شما یک انسان صبور خواهد ساخت و در نهایت چیزی که دریافت می­ کنید، کاملا ارزش صبر و زمان شما را خواهد داشت.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین