خواص چای ماچا

خواص چای ماچا

نوشیدنی پر طرفدار که گاهاً به عنوان دمنوش هم از آن استفاده می کنند، چای نام دارد. چای انواع مختلفی دارد که چای سبز یکی از بهترین ها می باشد. در این مقاله نیز می خواهیم در خصوص یکی از چای های ژاپنی صحبت کنیم که از پودر شده ی برگ های گیاه سبز بدست می آید. نام این چای ماچا است که با توجه به اسم آن مشخص است که در ژاپن دیده می شود. از جمله خواص این چای را می توان به پوست و لاغری مرتبط دانست. حال در ادامه به توضیح بعضی از خواص های بی نظیر این چای می پردازیم.

 

۱) خاصیت چای ماچا برای لاغری

با توجه به اینکه این چای کم کالری است به لاغری کمک خواهد کرد، همچنین می تواند مواد اضافه بدن را از بین ببرد که سبب کاهش وزن خواهد شد. همچنین چای ماچا، به افزایش متابولیسم بدن نیز کمک می کند که نتیجه آن سوختن چربی های اضافی خواهد بود.

 

۲) بهبود حافظه با چای ماچا

در این چای مقدار زیادی ال تانین وجود دارد. این ماده سبب بوجود آمدن دوپامین و سروتونین خواهد شد. بنابراین با تولید این دو مورد، خلق و خو بهبود یافته و همچنین بر حافظه نیز اثرگذار خواهد بود.

 

۳) چای ماچا آرامبخش است

با توجه به اینکه در چای ماچا، ال تانین وجود دارد. بعد از ورودش به مغز، سبب آرامش خواهد شد و به طور کلی استرس فکر و خستگی بدن را از بین خواهد برد. این در حالی است که قهوه به دلیل غلظت بالا ناآرامی را بوجود خواهد آورد.

 

۴) بهبود سلامت قلب با چای ماچا

کلسترول پایین می تواند سلامت قلب را تضمین کند. حال با توجه به اینکه در چای ماچا مقدار قابل توجهی کاتچین وجود دارد، کلسترول را کاهش داده و این یعنی خطرات مربوط به بیماری های قلبی نیز کم خواهد شد.

 

۵) بهبود سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفتیم، با وجود کاتچین در چای ماچا که یک ضد باکتری نیز محسوب می شود، می توان امیدوار به سلامت سیستم ایمنی بدن بود. این چای با تقویت سیستم بدنی، از ایجاد عفونت های باکتریایی و همچنین ویروسی، جلوگیری خواهد کرد.

 

۶) چای ماچا مفید برای دندان

یکی از خواص های این چای ضدباکتری بودن آن است که می تواند بوی بد دهان را برطرف کرده و دندان ها را نیز سالم نگه دارد. توصیه می کنیم که این چای را بدون شیرین کننده بنوشید تا سلامت دندان ها بیش از پیش حفظ شود.

 

۷) چای ماچا سم زدا است

با توجه به وجود کلروفیل در برگ های گیاه سبز که از آن چای ماچا را تهیه می کنند، می تواند به سم زدایی بدن بپردازد. سم زدایی بدن نیز به کاهش وزن، برطرف شدن یبوست نیز کمک خواهد کرد.

 

۸) سلامت چشم با چای ماچا

بینایی با کاتچین موجود در این چای بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین این چای می تواند چشم ها را از آب سیاه حفظ کند.

 

۹) چای ماچا مفید برای پوست

با آزاد کردن رادیکال های آزاد پوست توسط کاتپین، پیری زودرس پوست از بین خواهد رفت. همچنین اگر می خواهید سیاهی پوست دور چشم خود را از بین ببرید، حتماً از این چای استفاده کنید.

 

مضرات چای ماچا:

– استفاده بیش از اندازه در روز از چای ماچا، شما را دچار حالت تهوع، بی خوابی، سردرد و یا اسهال خواهد کرد.

– آنهایی که دچار حساسیت هستند نیز کمتر از این چای استفاده کنند.

– خانم های باردار و یا شیرده با مشورت پزشک خود، از این چای استفاده کنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین