بالیاژ مو

بالیاژ مو,بالیاژ ,بالیاژ مو چیست,Baliage,fhgdhC l,,آموزش بالیاژ مو

بالیاژ مو

هنگامی که صحبت از تکنیک ها و روند هایلایت و بالیاژ کردن موها می شود، گاهی اوقات اختلافات بین آنها به قدری ظریف است که تشخیص آنها از هم دشوار است. اصلا نگران نباشید. همدوره با توضیحات و تحلیل هایی درباره ی داغترین روش های هایلایت کردن مو ، بالیاژ مو ، آمبره ، لولایت شما را با جدیدترین های مد آشنا می کند.

 

بالیاژ چیست

بالیاژ، در واقع یک کلمه فرانسوی به معنای “جارو کردن” است، مثل کشیدن هایلایتر روی مو برای ایجاد هایلایت است. بالیاژ تکنیک نقاشی هایلایت بر روی مو به وسیله ی دست، و ایجاد یک طیف رنگ نرم و طبیعی از بالا به سمت انتهای موها است.

 

نتیجه آن، حالی مثل تابستان های سپری شده در ساحل، یا هایلایت های تازه و زیبای یک کودک است. این روش هایلایت طبیعی فقط مخصوص موهای بور نیست بلکه در واقع در تمام رنگ های مو برای اضافه کردن ابعاد نرم و ایجاد رنگ های گرم و درخشنده تر استفاده می شود.

جذاب ترین نکته در مورد بالیاژ این است که می توان رنگ را به طور کامل با رنگ و نوع مو تنظیم کرد. با استفاده از رنگ آمیزی دقیق موها، می توانید ویژگی های خاصی از چهره خود را برجسته یا حتی از بین ببرید، و می توانید مطمئن باشید که هیچ کس دیگری دقیقاً همان رنگ مو را برای خود انتخاب نمی کند.

 

در واقع نیاز نیست از قانون خاص و روش معینی پیروی کرد. برخی مو را جدا نمی کنند، برخی دیگر موها را با تکه های پنبه جدا می کنند و برخی دیگر استفاده از فویل را به عنوان جدا کننده ترجیح می دهند. تفاوت های کوچک و مختلفی وجود دارند که نتایج کمی متنوعی را به وجود می آورند.

 

اما دلیل اصلی محبوبیت بالیاژ کردن موها این است که به آرایشگران اجازه می دهد موهای مورد نظر خود را کاملا سلیقه ای جدا کنند. با توجه به قرارگیری دلخواه و طبیعی، بالیاژ همچنین امکان رشد نرم تر موها را فراهم می کند.

 

نکاتی درباره بالیاژ مو

بالیاژ به یکی از پر طرفدارترین ها در سالن های آرایش در سراسر جهان تبدیل شده است.در واقع تکنیک این مدل رنگ کردن موها  اخیراً راه خود را به سالن های آرایش مدرن باز کرده است.

 

با گذشت سالها، متخصصان زیبایی، هنر بالیاژ مو را کامل کرده اند به طوری که حتی بر اساس تکنیک و تخصص خود، نام مخصوص خودشان را دارند. دقیقا همانطور که موهای درخشان افراد مشهور و سوپر مدل ها به آرامی و لطافت می درخشند نشان می دهد. در واقع بالیاژ مو تکنیک ماندگاری خواهد بود.

 

تفاوت بین هایلایت و بالیاژ

هایلایت یک اصطلاح کلی است که به سادگی به موهایی گفته می شود که از رنگ پایه روشن تر است. برخلاف تصور رایج، هایلایت فقط مخصوص موهای بور نیست بلکه می تواند به رشته های روشن هر رنگ از مو اشاره کند.

 

هایلایت ها به طور سنتی با استفاده از روشی به نام “ورقه کردن” به کار می روند که در آن از ورق های فویل برای جدا کردن رشته های مو که قبل از پیچیدن آنها در فویل از رنگ پوشانده شده اند استفاده می شود. این فویل از پخش شدن هایلایت روی موهای اطراف جلوگیری می کند.

 

همچنین گرما را به دام انداخته و باعث می شود تا هایلایت بتواند به طور موثری انجام شود. هایلایت های فویل شده به طور کلی نزدیک به پوست سر قرار می گیرند و موها را از ریشه تا انتها روشن می کنند تا ظاهری زیباتر از قبل ایجاد شود.

 

بالیاژ یک تکنیک آزاد برای استفاده از هایلایت است و هنگام استفاده از آن معمولاً برای جدا کردن مو از فویل استفاده نمی شود. بالیاژ طیف نرم و طبیعی رنگ را در طول مو ایجاد می کند. معمولاً کمی عمیق تر و نزدیک به پوست سر و هرچه به انتهای مو نزدیک تر می شویم، رنگ روشن تر می شود. معمولا، بالیاژ از ریشه ی موها شروع می شود و در قسمت میانی و انتهای مو متمرکز می شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین