طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه,ژله خرده شیشه,ژله خورده شیشه,ژله موزاییکی,broken glass jelly,cGI OVNI ADAI

طرز تهیه ژله خرده شیشه

از ژله های دوست داشتنی مخصوصاً برای بچه ها می توان به ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی اشاره کرد. معمولاً از این ژله برای مهمانی ها استفاده می کنند اما مادران عزیز در خانه و برای بچه هایشان این نوع از ژله را برای تهیه انتخاب می کنند. ژله خرده شیشه را می توان با شیر و یا بستنی تهیه کرد که در این مطلب از آموزش انواع دسر می خواهیم آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه با بستنی را قرار دهیم.

 

مواد لازم طرز تهیه ژله خرده شیشه
پودر ژله آلوئه ورا۲ بسته
پودر ژله رنگیبه تعداد دلخواه
بستنی وانیلی۲ لیوان
آب جوش۳ یا ۴ لیوان
آب سرد۳ یا ۴ لیوان

روش تهیه ژله های رنگی

ابتدا به سراغ پودر ژله هایتان رفته و هر کدام را با ۱ لیوان آب جوش ترکیب و درون شیرجوش بریزید. سپس روی شعله پایین قرار دهید تا به خوبی حل شوند. بعد از این کار باید هر کدام را به طور مجزا در ظروف جداگانه ریخته و اینبار با آب سرد ترکیب کنید و بعد هر کدام را در یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود.

 

همین که حس کردید ژله ها آماده شده اند آنها را از یخچال بیرون آورید. سپس با استفاده از چاقو ژله ها برش بزنید. ترجیحاً این کار را در اندازه های مختلف انجام دهید.

 

ظرف ژله را آورده و تکه های ژله را در آن بریزید. توصیه می کنیم که از قبل ظرف را کمی نم دار کنید و از چند ساعت قبل ظرف را درون یخچال قرار داده باشید تا وقتی ژله ها را درون آن قرار می دهید به ظرف نچسبد.

 

روش تهیه ژله سفید آلوئه ورا

اکنون به سراغ ژله آلوئه ورا رفته و درون آب جوش حل نمایید. بجای استفاده از آب سرد هم بهتر است از ۲ لیوان بستنی وانیلی کمک بگیرید. دقت کنید که بستنی را نیم ساعت قبل از استفاده از یخچال بیرون بیاورید. دقت کنید که بستنی باید نه شل باشد نه آنقدر سفت.

 

همین که بستنی طوری باشد که با چنگال هم زده شود و به دمای اتاق رسیده باشد کفایت می کند. و منظور از دو لیوان بستنی در جدول مواد اولیه همان بستنی شل شده است. حالا کمی از ژله بستنی را درون ظرف ریخته و ظرف ژله را در یخچال بگذارید.

 

سپس بعد از مدتی ظرف را از یخچال خارج و دوباره از ژله به ظرف اضافه کنید. ۳ الی ۴ بار این کار را تکرار نمایید. با این کار ژله ها روی هم کاملاً فیکس خواهند شد.

 

در آخر کار و بعد از اینکه ژله کاملاً سفت شد آن را از قالب خود خارج کنید. حالا ژله ما برای مصرف کاملاً آماده شده است. می توانید آن را سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین