خواص فلفل قرمز

خواص فلفل قرمز,خواص فلفل,فلفل قرمز,tgtg rvlc,chili peper,red pepers

خواص فلفل قرمز برای بدن

فلفل قرمز گیاهی است پر از خاصیت و ما در این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم فواید فلفل قرمز را برشماریم. اولین خاصیت فلفل قرمز را می توان به ضد التهابی بودن آن مرتبط ساخت. در فلفل قرمز فیتوکمیکال وجود دارد که به خوبی می تواند سبب کاهش درد عصبی شود و درد پوست را تا حد امکان کاهش دهد و بهبود بخشد. در ادامه این مطلب از همدوره به دیگر خواص فلفل قرمز اشاره خواهیم کرد.

فلفل قرمز مفید برای معده

فلفل قرمز دارای موادی به نام تانن است. اگر معده تان زخم می شود توصیه می کنیم که از فلفل قرمز استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که این گیاه خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.

ضد سرطانی بودن فلفل قرمز

فلفل قرمز در برابر سلول های سرطانی اثرگذار خواهد بود. همچنین می توان با مصرف فلفل قرمز، تومورهای سرطانی در ناحیه های کبد و کلیه را نیز از بین برد.

فلفل قرمز ضد دیابت است

تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز می تواند بر انسولین اثر گذاشته و آن را تحریک نماید که در این صورت سبب کم شدن گلوکز خون می شود. بنابراین فلفل قرمز افراد را در برابر مبتلا شدن به دیابت نوع دوم در امان نگاه خواهد داشت.

فلفل قرمز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

فلفل قرمز شامل مقادیر زیادی از ویتامین C می باشد. این ویتامین سیستم بدن را حفظ خواهد کرد و در صورت آسیب به ترمیم آن می پردازد. همچنین حفظ استحکام استخوان را نیز می توان از تاثیرات ویتامین سی برشمارد.

فلفل قرمز درد را کاهش می دهد

بعضی از بیماری ها مانند آرتروز و یا نوروپاتی دیابت، درد را به همراه دارند. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به کاهش این درد کمک می کند. همچنین این ماده در تحقیقاتی عملکرد بسیار خوبی در درمان میگرن داشته است.

جلوگیری از لخته شدن خون با فلفل قرمز

با توجه به وجود ویتامین سی در فلفل قرمز، می تواند نوعی پروتئین را ایجاد کند که این پروتئین عروق خونی را حفظ خواهد کر و ایجاد رسوب در این عروق به تاخیر خواهد افتاد و در نتیجه از ایجاد لخته جلوگیری خواهد کرد.

فلفل قرمز بیماری پوستی را بهبود می بخشد

بیماری هایی مانند پسوریازیس و بیماری هایی که علائم آنها فیبرومیالژیا است با فلفل قرمز بهبود می باید. همچنین اگر به صورت موضعی از فلفل قرمز استفاده شود می تواند حساسیت را کم و حتی خواب را بهتر کند.

جلوگیری از پیر شدن پوست با فلفل قرمز

با توجه به اینکه فلفل قرمز اثر آنتی اکسیدانی دارد. می تواند بافت سلول را از آسیب حفظ نماید و از پیر شدن پوست جلوگیری بعمل آورد.

کاهش علائم یائسگی با فلفل قرمز

علائم یائسگی با مصرف محصولاتی که دارای فلاونوئید هستند کاهش می یابد که فلفل قرمز نیز یکی از همین محصولات است. پس اگر می خواهید در زمان یائسگی علائم کمتری داشته باشید از این گیاه استفاده کنید.

کاهش وزن با فلفل قرمز

استفاده از  فلفل قرمز ، با توجه به اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد می تواند سبب کاهش وزن شود. لذا اگر می خواهید وزنتان را کم کنید و کاهش وزن چشمگیری داشته باشید، توصیه می کنیم که در برنامه غذایی خود حتماً از فلفل قرمز هم استفاده کنید.

مضرات فلفل قرمز

– مصرف فلفل قرمز برای افرادی که بواسیر دارند مشکل ساز خواهند شد.

 

– افرادی که سوزش معده دارند، بهتر است که کمتر از فلفل استفاده کنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین