خواص گوشت شتر مرغ

خواص گوشت شتر مرغ,گوشت شتر مرغ,شتر مرغ,',aj ajv lvy

خواص گوشت شتر مرغ برای بدن

گوشت شتر مرغ از انواع گوشت های سالمی است که می توان با خیال راحت آن را جایگزین گوشت قرمز و گوشت مرغ نمود. مغذی بودن این گوشت از مهمترین خواص آن به شمار می رود. ضمن اینکه گوشت شتر مرغ با توجه به اینکه کم چرب است به راحتی نیز هضم خواهد شد. در این مقاله از همدوره و در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم خواص گوشت شتر مرغ را برشماریم. اگر بتوانید این گوشت را هر چند ماه یک بار مصرف کنید، برای بدنتان بسیار مفید خواهد بود.

گوشت شتر مرغ مفید برای ورزشکاران

ورزشکارانی که علاقمند به عضله سازی هستند و عضلات شان در حین ورزش آسیب دیده است، می توانند از این گوشت برای بهبهود عضلات آسیب دیده استفاده کنند. همچنین عضله ساختن با گوشت شتر مرغ یکی از خواص این گوشت به شمار می رود که اکثر ورزشکاران را مجاب به استفاده از آن می کند.

گوشت شتر مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است. آمینواسید های موجود در پروتئین به حفظ بافت و یا ترمیم آنها کمک شایانی خواهد کرد.

گوشت شتر مرغ سدیم کمی دارد

وجود سدیم بیش از اندازه در بدن ضرورتی ندارد، برعکس دیگر گوشت ها، گوشت شتر مرغ سدیم کمی دارد که همین موضوع می تواند بر حفظ فشار خون کمک کند. توصیه می کنیم افرادی که فشار خون دارند حتماً از این گوشت استفاده کنند. همچنین کسانی که از بیماری هایی نظیر سنگ کلیه، و یا بیماری های قلبی رنج می برند نیز تا حد امکان باید از گوشت شتر مرغ استفاده کنند.

گوشت شتر مرغ سرشار از آهن

اگر چه گوشت قرمز آهن فراوانی دارد اما گوشت شتر مرغ بیشترین آهن را در میان گوشت ها دارد. اما به دلیل آنکه گوشت های قرمز چربی زیادی دارند، خیلی از افراد از مصرف آنها خودداری می کنند. ولی گوشت شتر مرغ کم چرب است که به همین دلیل مصرف آن مشکلاتی را برای فرد مصرف کننده ایجاد نخواهد کرد.

درمان افسردگی با گوشت شتر مرغ

در تحقیقاتی مشخص شده است که گوشت شتر مرغ می تواند به دلیل داشتن امگا ۳ در درمان و یا حداقل کاهش افسردگی دخیل باشد.

بهبود کم خونی با گوشت شتر مرغ

همانطور که گفتیم گوشت شتر مرغ سرشار از آهن است. به همین دلیل به کسانی که از کم خونی رنج می برند، توصیه می کنیم که به مقدار کافی از این گوشت استفاده کنند.

جلوگیری از لخته شدن خون با گوشت شتر مرغ

وجود امگا ۳ در گوشت شتر مرغ می توان جلوی لخته شدن خون را بگیرد. این موضوع سبب خواهد شد که بیماری های قلبی عروقی کمتری نیز افراد را تهدید کند.

هضم راحت گوشت شتر مرغ

ترد بودن گوشت شتر مرغ دلیلی بسیار خوبی برای هضم بهتر آن است. اگر مشکلات معده و گوارشی دارید توصیه می کنیم که برای درد کمتر و یا سوزش و سنگینی کمتر معده از این گوشت استفاده کنید.

مضرات گوشت شتر مرغ

– توصیه می کنیم افرادی که معده یا سیستم گوارش ضعیفی دارند، کمتر از این گوشت استفاده کنند.

 

– همچنین افرادی که مزاج گرمی دارند نیز نباید خیلی از گوشت شتر مرغ استفاده کنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین