خواص پونه

خواص پونه,Pennyroyal,\,ki,پونه,عرق پونه,پونه کوهی,گیاه پونه

خواص پونه برای بدن

گیاه پونه از جمله گیاهانی محسوب می شود که در کارهای آشپزی موارد استفاده زیادی دارد. همچنین در طب سنتی هم کارایی بسیاری دارد. در صنعت عطرسازی از اسانس پونه استفاده می شود. حتی گفته می شود که این اسانس می تواند سبب مرگ هم شود. به همین دلیل است که از روغن پونه برای از بین بردن حشرات استفاده می شده است. ما در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی می خواهیم شما را با خواص پونه آشنا کنیم. تا انتهای ایت مقاله همدوره همراه ما باشید.

بهبود دستگاه گوارش با گیاه پونه

بسیاری از افراد دردهای معده و مشکلات گوارشی دارند، به این دسته، توصیه می شود که از پونه برای کم کردن درد استفاده کنند. دقت داشته باشید که گیاه پونه می تواند سکسکه را نیز درمان کند.

 

تقویت استخوان ها با گیاه پونه

توصیه می شود کودکانی که در سن رشد هستند، از این گیاه استفاده کنند. بدین صورت که در خوراکی هایی مانند ماست و یا حتی دوغ، پونه خشک شده و البته تازه ریخته و مصرف کنند.

 

کاهش درد رماتیسم با پونه

پونه به خوبی می تواند که عامل بی حس کنندگی باشد. در واقع اگر می خواهید دردهای آرتروز و رماتیسم خود را کمتر کنید حتما از این گیاه استفاده نمایید.

 

گیاه پونه بادشکن است

در کنار اینکه از برگ های این گیاه و همینطور ساقه های آن می توان به جای داروهای زیادی استفاده کرد، فواید زیادی را در محرک بودن و بادشکن بودن دارد.

 

کاهش میزان تب با پونه

با توجه به اینکه گیاه پونه سبب خواهد شد تا عرق کنیم، و همانطور که می دانید عرق کردن زیاد موجب خواهد شد تا اگر دچار تب هستیم، فوراً درجه تب کاهش یابد.

 

درمان عفونت سینه و سرماخورگی با گیاه پونه

در هنگام سرماخوردگی نیز می توان از این گیاه استفاده نمود. این گیاه عفونت سینه را نیز درمان خواهد کرد.

 

کاهش درد قاعدگی

خانم هایی که در روزهای قاعدگی شان درد زیادی دارند، از پونه استفاده کنند. یا خانم هایی که به سختی به عادت می رسند حتماً از پونه بهره ببرند چرا که گیاهی قاعده آور است.

 

بهبود تبخال با جویدن پونه

با مصرف جویدنی این گیاه می توان بیماری هایی نظیر تبخال، آنفولانزا و حتی نیوکاسل را بهبود بخشید. به این دلیل که گیاه پونه خاصیت ضدباکتریایی دارد.

 

تضمین سلامت ریه ها با پونه

زمانی که در ریه ترشحات زیادی روی هم انباشته می شود، مشکلات عدیده ای رخ می دهد، پس با پونه می توانید این دردها را کاهش دهید و به سلامت ریه کمک کنید.

 

کاهش میزان اوره با گیاه پونه

اوره بالای بدن می تواند خطرناک باشد. افرادی که اسیداوریک بدن شان بالاست بهتر است از گیاه پونه هم استفاده نمایند.

 

مضرات گیاه پونه

– خانم های باردار قبل از مصرف پونه با پزشک خود مشورت کنند، چرا که احتمال سقط جنین وجود دارد.

 

– پونه می تواند فشار خون را افزایش دهد. لذا افرادی که فشار خون بالایی دارند، با احتیاط بیشتری این گیاه را مصرف کنند.

 

– ممکن است با توجه به بروز حساسیت در بعضی افراد، با مصرف گیاه پونه دچار سردرد شوید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین