خواص جگر

خواص جگر,جگر,جگر گوسفندی,['v ',stkn,liver

خواص جگر برای بدن

باور اشتباه جمع شدن سموم در جگر باعث شده است که مردم کمتر برای مصرف به سراغ آن بروند. اما با توجه به ویتامین هایی که در جگر وجود دارد می توان گفت که مصرف آن بسیار مفید برای بدن خواهد بود.  ما در این مطلب از خواص مواد غذایی می خواهیم به معرفی خواص جگر برای بدن اشاره کنیم. با ما در این مطلب از همدوره همراه باشید.

 

جالب است بدانید که هر تکه از جگر حدوداً ۴۰ درصد پروتئین دارد که می تواند جهت ساخت و یا ترمیم سلول های بدن بکار بیایند و ویتامین هایی نظیر A، E،B12 و k از جمله ویتامین های بسیار ارزشمند جگر هستند که می توانید در انواع غذاهایی که با جگر تهیه می شوند همچون بریانی این ویتامین ها را یافت کنید.

برطرف کردن کم خونی

با توجه به اینکه در جگر اسید فولیک و آهن فراوان یافت می شود، منبع خوبی است تا کم خونی را درمان کند. لذا اگر از مشکل کم خونی رنج می برید حتماً در برنامه غذایی خود جگر را بگنجانید.

 

تقویت کردن حافظه با جگر

تحقیقات نشان داده است که کولین موجود در جگر بر روی حافظه بلند مدت تاثیرات بسیار خوبی می گذارد.

 

سیستم ایمنی بدن و تقویت آن با جگر

جگر آهن فراوانی دارد، همچنین وجود زینک در این ماده خوراکی به خوبی توانایی حفظ سلامت رگ های خونی را دارد. اگر کمبود ویتامین A در بدن داشته باشید، به بیماری های ویروسی و عفونی مبتلا خواهید شد.

 

جلوگیری از سرطان

سلنیوم موجود در جگر مثل یک آنتی اکسیدان عمل می کند و در نتیجه توانایی حفظ رادیکال های آزاد بدن را دارد. از این رو می توان امیدوار بود که با سلول های سرطانی مبارزه کرد.

 

بهبود سلامت چشم با جگر

همانطور که پیشتر گفته شد، جگر دارای ویتامین A می باشد که در برطرف کردن بیماری های چشمی مانند: تباهی لکه زرد و عفونت ها؛ چشم را مقاوم خواهد کرد. دقت داشته باشید که زیاد بودن ویتامین A در بدن سبب مسمومیت خواهد شد پس در مصرف جگر تعادل را حفظ کنید.

 

جگر مفید برای زنان باردار

جنین نیاز به اسید فولیک جهت رشد سیستم عصبی دارد. این ماده در جگر یافت می شود. همچنین اسید فولیک می تواند از مشکلاتی نظیر نقص های مغز یا نخاع جلوگیری بعمل آورد.

 

حفظ سلامت مغز

ویتامین B برای مغز بسیار مفید است که جگر این ویتامین را داراست. اگر کمبود ویتامین B12 داشته باشید، مشکلات حافظه برایتان پیش می آید. همچنین کمبود ویتامین B1 ممکن است موجب اختلالات ذهنی شود.

مضرات جگر

– در هر روز بیشتر از ۱۰۰ گرم جگر مصرف نکنید چرا که امکان تجمع سموم وجود دارد که به کبد و کلیه آسیب خواهد رساند.

 

– افرادی که به بیماری نقرس مبتلا هستند نیز می بایست کمتر از جگر استفاده کنند. علائم این بیماری تورم و درد در مفاصل است.

 

– کلسترول جگر بالاست. لذا اگر کلسترول بدنتان بیش از اندازه هست از مصرف آن خودداری نمایید چرا که امکان بروز بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین