خواص زالزالک

خواص زالزالک,زالزالک,chgchg;,کیالک,کویج,خفجه,hawthorn,زالزالک وحشی

خواص زالزالک برای بدن

زالزالک با نام های کیالک ، کویج و خُفجه نیز شناخته می شود. زالزالک  را می توانید به راحتی در هر کجای کشور که باشید تهیه کنید. میوه زالزالک دارای آنتی اکسیدان های مختلف می باشد و دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد. چنانچه با خواص مواد غذایی و خوراکی ها آشنایی داشته باشید، سبد غذایی خود را درست مدیریت خواهید کرد. در ادامه این مطلب از همدوره به بررسی بیشتر خواص زالزالک خواهیم پرداخت.

جلوگیری از آزاد شدن رادیکال های آزاد با زالزالک

با توجه به اینکه زالزالک آنتی اکسیدان های فراوانی دارد، می تواند منجر به کنترل رادیکال های آزاد شود، در این صورت پیر شدن پوست و یا احتمال بروز بیماری های قلبی کاهش می یابد.

 

بهبود افسردگی با زالزالک

اگر جزو افرادی هستید که به صورت مداوم استرس دارید، می توانید از این میوه استفاده نمایید. زالزالک در کنترل فشار خون بالا نیز می تواند نقش داشته باشد. همچنین میوه زالزالک با اثر گذاری بسیار خوبی که بر روی بعضی هورمون ها می گذارد، تنش های ذهنی را رفع کرده و سبب آرامش می شود.

 

بهبود مشکلات قلبی با زالزالک

بیماری نارسایی قلب یعنی خون به خوبی به همه قسمت های بدن نمی رسد. البته این اتفاق می تواند دلایل زیادی داشته باشد. با این وجود، تحقیقات نشان داده است که زالزالک برای درمان اینگونه نارسایی ها مفید خواهد بود.

 

افزایش انرژی بدن با زالزالک

با منبسط شدن رگ ها خونرسانی به بدن بهتر انجام می شود. این میوه به خوبی این موضوع را مدیریت کرده و نتیجه آن افزایش سطح انرژی فرد خواهد بود.

 

درمان بیوست با میوه زالزالک

در این میوه ترکیبات ارگانیک وجود دارد، که باعث می شوند تا آنزیم آن روده را وادار به عملکرد بهتر کنند که در نتیجه این کار، گوارش بدن بهتر خواهد شد. فیبر موجود در زالزالک هم سبب بهبود هضم غذا در بدن خواهد شد. از این رو کمتر شاهد یبوست خواهید بود.

 

کاهش کلسترول خون با گیاه زالزالک

زمانی که تری گلیسیرید خون کم شود، می توان امیدوار بود که سبب کاهش کلسترول شود. زالزالک در این امر طبق تحقیقات انجام شده موفق عمل کرده است.

 

بهبود بیماری آنژین

میوه زالزالک سبب جریان بهتر خون می شود. این یعنی رگ های خونی بدن منبسط شده اند. با تقویت ماهیچه های قلب توسط مصرف زالزالک می توان امیدوار بود تا بیماری هایی مانند آنژین بهبود یابند.

 

بهبود بیماری های پوستی با زالزالک

اگر به بیماری هایی نظیر اگزما مبتلا هستید، از این میوه می توانید به صورت موضعی استفاده کنید. زالزالک را بر محل مورد نظر قرار داده و چند دقیقه ای صبر کنید. تکرار این حرکت می تواند حتی خارش پوست که به جهت ایجاد زخم شکل گرفته است را نیز درمان کند.

 

پاکسازی روده با زالزالک

مصرف میوه زالزالک می تواند کرم های نواری شکل روده را از بین ببرد. لذا اگر به عفونت های روده ای مبتلا هستید در کنار مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک، این میوه را نیز در نظر داشته باشید.

مضرات زالزالک

– هیچ وقت زالزالک را با داروهای قلبی، گوارشی و فشارخون همزمان مصرف نکنید چرا که سبب تحریک بیماری خواهد شد.

 

– به اندازه زالزالک مصرف کنید تا دچار خواب آلودگی و تهوع و یا سردرد نشوید.

 

– در دوران بارداری یا شیردهی با دستور پزشک مصرف شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین