خواص میگو

خواص میگو,o,hw ld',,shrimp benefit,ld',,meygoo,میگو

خواص میگو برای بدن

میگو یکی از خوراکی هایی است که آن را می توان در بیشتر آبهای جهان پیدا کرد و به سادگی نمی توان از خواص میگو گذشت. با توجه به اینکه ظاهر چندان معقولی ندارد، استفاده از آن کمی کم شده است. اما باید توجه داشت که میگو منبع بسیار غنی از آهن است و به تمام افرادی که مشکل کم خونی دارند توصیه می شود. ما در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی می خواهیم فواید بی شمار میگو را بیان کنیم.

کالری پایین میگو

با توجه به اینکه میگو متوسط حدود ۲۰ کالری دارد، به راحتی می‌توان در یک وعده غذایی تعداد زیادی میگو مصرف کرد،بدون اینکه کالری بیش از اندازه ای دریافت کنیم.

مراقبت از پوست مو و ناخن با میگو

با توجه به اینکه در میگو پروتئین به اندازه کافی یافت می شود می تواند به حفظ سلامت پوست و مو کمک کند.

بهبود کم خونی با میگو

در میگو ویتامین ب ۱۲ وجود دارد بنابراین می‌تواند به تولید سلول‌های قرمز خون کمک کند و در نتیجه کم خونی را کاهش خواهد داد.

بهبود افسردگی با میگو

بهبود خلق و خوی فرد با مصرف میگو انجام خواهد شد. با توجه به این که اسیدهای چرب ضروری و همچنین امگا ۳ در میگو فراوان است می‌تواند افسردگی در فرد را کاهش دهد.

محافظت از تیروئید

با توجه به اینکه میگو مقدار مس کافی در خود دارد بنابراین به خوبی می تواند تیروئید را تحت کنترل خود قرار دهد. همانطور که اطلاع دارید کمبود مس در بدن موجب کم کاری تیروئید می شود.

جلوگیری از پیری زودرس

میگو غذایی است که به طور متوسط کاروتنوئید زیادی در آن یافت می شود این ماده می‌تواند از پیر شدن زود هنگام پوست جلوگیری به عمل آورد.

تقویت استخوان ها با میگو

برای تقویت استخوان ها به عنصر کلسیم و فسفر نیاز داریم با توجه به این که میگو حاوی مقدار زیادی کلسیم و فسفر است توصیه می کنیم برای اینکه غضروف سازی کنید از میگو استفاده نمایید.

محافظت از چشم ها با میگو

میگو استاگزانتین دارد بنابراین می تواند چشم ها را در برابر اشعه آفتاب محافظت کند.

مضرات مصرف میگو

– با توجه به اینکه جیوه در میگو وجود دارد، مصرف بیش از اندازه آن توصیه نمی شود. همچنین با توجه به این که میگو پورین در خود دارد می تواند نارسایی‌های کلیه را افزایش دهد.

– نهایتاً برای افرادی که سکته کردند و بیماری‌های قلبی دارند و همچنین فشارخون بالا را تجربه کرده اند استفاده از میگو باید در حد معمول باشد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین