بهروز وثوقی

بهروز وثوقی,بهروز وثوقی اینستاگرام,بیوگرافی بهروز وثوقی,Behrouz vossoughi,vossoughi_behrouzbehrouz,fiv,c ,e,rd

بیوگرافی بهروز وثوقی

از بازیگران نسل قدیمی کشورمان که یکی از با تجربه های تلویزیون نیز محسوب می شود، بهروز وثوقی نام دارد که متولد خوی از توابع استان آذربایجان غربی است. این بازیگر در سال ۱۳۱۶ و در ۲۰ ام آخرین ماه از سال به دنیا آمده اند.

 

حتماً می دانید که مشهور شدن ایشان از فیلم قیصر بوده است. آقای وثوقی ۴ برادر دارند که همگی آنها از ایشان کوچکترند. نام برادران ایشان: شهراد، فیروز و چنگیز است. در کودکی به شهر تهران آمد تا استارتی باشد برای معروف شدن آقای بازیگر.

 

جالب است بدانید که آقای وثوقی با دو بار شرکت در کنکور و رد شدن در هر دو مرحله، راهی اداره بهداشت در شهر زنجان شد. هر چند مدت زمانی که در این اداره دوام آورد بسیار کوتاه بود، چرا که به علت توهین به یکی از بازرس های شهر از کار اخراج شده بود.

 

گفته می شود که ایشان در سن ۱۴ سالگی علاقه خود را به بازیگری نشان داده است. فیلم ولگرد نقطه عطف بازیگر شدن آقای وثوقی شد که مرحوم ناصر ملک مطیعی در آن به ایفای نقش پرداخت.

 

آقای وثوقی بالاخره در ۱۸ سالگی توسط مسعود صمدی در یکی از نقش های کوتاه سینما بکار گرفته شد. هر چند فعالیت حرفه ای ایشان وقتی آغاز شد که ۲۱ سال داشتند و با فیلم طوفان نیز استارت خورد. رفته رفته چشم ها را به بازی خود خیره کرد و با فیلمی به نام صد کیلو داماد مورد توجه عموم قرار گرفت.

 

نهایتا زمانی که ۳۲ سال سن داشت بازی در فیلم قیصر ایشان را در اذهان به ثبت رسانید و دو سال بعد ایفای نقشش در فیلم داش آکل درخشش عجیبی از بهروز وثوقی بر جای گذاشت.

 

آقای وثوقی دقیقا ۲ ماه قبل از پیروزی انقلاب جهت بازی در یک فیلم به آمریکا سفر کردند که دیگر به ایران بازنگشتند. البته در چند سال گذشته خبرهایی از بازگشت ایشان به گوش می رسید که هیچگاه به حقیقت نپیوست.

 

آقای وثوقی زمانی که ۳۸ سال داشتند ازدواج کردند. همسر ایشان خواننده معروف آن زمان، گوگوش بودند که البته زندگی مشترک این زوج مشهور چندان دوامی نداشت و به جدایی منجر شد. چندین سال بعد آقای وثوقی مجدداً ازدواج کرد که نام همسرشان کتایون امجدی است. دو فرزند به نام های ماهان و مهشید حاصل این ازدواج بوده است.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین