خواص کنگر

خواص کنگر,کنگر,فواید کنگر,,کنگر فرنگیo,hw ;k'v,kangar

خواص کنگر برای بدن

کنگر گیاهی است که برگ های خاردار دارد. بسیار به کرفس شباهت دارد که از این رو برای بدن بسیار مفید است. این گیاه برای پوست بسیار مفید می باشد و برای بیماری های کبدی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کنگر در فصل بهار رشد می کند و گفته می شود ۱۰۰ گرم آن حدوداً ۴۷ کالری دارد. ما در این مطلب از خواص مواد غذایی می خواهیم فواید این گیاه را مورد بررسی قرار دهیم.

درمان کم خونی با کنگر

با توجه به اینکه ماده مس به وفور در این گیاه پیدا می‌شود لذا سبب افزایش گلبول های قرمز خون شده که در نتیجه آن به درمان کم خونی کمک می کند.

کاهش دیابت و قند خون با کنگر

با توجه به این که امکان وجود سم و ذخیره شدن آن در کبد وجود دارد این گیاه برای سم زدایی بسیار مناسب است. همچنین با توجه به فلاونوئیدهای موجود در کنگر که باعث می شود با کلسترول بالای خون مبارزه کند که نتیجه آن کاهش و پیشگیری از دیابت خواهد بود.

مبارزه با سرطان با کنگر

گیاه کنگر دارای سیلیمارین است. این ماده می تواند از چندین سرطان در بدن مانند سرطان سینه، سلولهای دهانه رحم و پروستات جلوگیری کند. لذا مصرف آن توصیه می شود.

پاک کردن کلیه ها با گیاه کنگر

یکی از روشهای پاکسازی کلیه، ادرار کردن است. این گیاه می‌تواند با خاصیت دیورتیکی که در آن وجود دارد ادرار را افزایش دهد که در نتیجه باعث پاکسازی کلیه خواهد شد.

بهبود بیماری هایی مانند واریز آرتروز با کنگر

برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند دردهای مفاصل و واریس می‌توانید از دمنوش های این گیاه استفاده کنید. این دمنوش را می توانید حتی از عطاری نیز تهیه کنید.

کاهش وزن سریع با گیاه کنگر

یکی از روش های کاهش وزن کم کردن اشتها است و با توجه به این که گیاه کنگر دارای فیبر است باعث می شود تا با استفاده از آن دست از پرخوری بردارید و این امر موجب کم شدن وزنتان خواهد شد.

مضرات کنگر

– به افرادی که دارای مشکلات کیسه صفرا هستند، توصیه می کنیم که از این گیاه استفاده نکنند و یا قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند.

 

– همچنین توصیه می شود که زنان باردار از این گیاه استفاده نکنند. زیرا می تواند در کلیه و کبد هم اختلال ایجاد کند. خانم های شیرده نیز در مصرف آن احتیاط نمایند.

 

– افرادی که دارای حساسیت هستند خصوصا حساسیت به سینارین، بهتر از قبل از اینکه این گیاه را مصرف کنند با پزشک خود مشورت نمایند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین