خواص انجیر

خواص انجیر , khavas anjir , عوارض انجیر , مضرات انجیر , زیان های انجیر , فواید انجیر , o hw hk dv

انجیر

همه چیز در مورد انجیر

انجیر از راسته گل سرخ سانان است و گونه های بسیار زیادی دارد. تاکنون بیش از ۶۰۰ گونه درخت انجیر مختلف ثبت شده است. البته اکثر گونه های این درخت وحشی هستند یا اینکه به صورت زینتی مورد استفاده قرار می گیرند.

زادگاه اصلی درخت انجیر در روستایی به نام سمغان یا سمنگان در ایران است. میوه انجیر ارزش غذایی بالایی دارد و از برگ و میوه آن برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شود. شناخته شده ترین مواد غذایی که با انجیر تهیه می شود مربای انجیر است.

خواص انجیر

سلامت و رشد استخوان ها

یکی از خواص انجیر محافظت از استخوان های بدن است. انجیر حاوی مقادیر غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان های کودکان و تقویت و استحکام استخوان های میانسالان بسیار مفید است. برای پیشگیری از پوکی استخوان در سنین بالا حتما انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بهبود سرفه

یکی دیگر از فواید انجیر این است که می تواند سرفه را درمان کند. سرفه کردن بیشتر اوقات به دلیل سرماخوردگی یا عفونت گلو و ریه است. برای درمان سرفه چند انجیر خشک شده را در مقداری شیر بجوشانید و مصرف کنید تا شبی بدون سرفه را پشت سر بگذارید.

پیشگیری از یبوست

انجیر حاوی مقادیر غنی از فیبر است که برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش بسیار مفید است. مصرف انجیر از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند ضمن اینکه فیبر موجود در انجیر مانع از ابتلا به اسهال هم می شود و باعث عملکرد صحیح روده ها نیز می گردد.

پیشگیری از بیماری های قلبی

انجیر حاوی مقادیر مناسبی از اسید های چرب فنول ، امگا ۳ و امگا ۶ است. این اسید های چرب باعث می شوند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در بدن کاهش یابد. تری گلیسیرید یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی است.

برگ انجیر می تواند بر تری گلیسیرید موجود در خون تاثیر بگذارید و باعث کاهش مقدار کلی آن شود که در نهایت خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد. توصیه ما این است با مشورت مشاور تغذیه برای سلامتی قلب تان انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مضرات انجیر

کبد ضعیف

انجیر خواص بسیار زیادی دارد اما ممکن است برای برخی افراد که بیماری های خاصی دارند مشکلاتی ایجاد کند. کسانی که کبد ضعیفی دارند بهتر است انجیر مصرف نکنند یا اینکه انجیر را با توصیه مشاور تغذیه به همراه گردو مصرف کنند.

همچنین ببینید : خواص و مضرات گردوخواص و مضرات عناب


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین