طرز تهیه شیر کاکائو

طرز تهیه شیر کاکائو,شیر کاکائو,shir kakauoo,دستور شیر کاکائو,adv ;h;hm,

طرز تهیه شیر کاکائو خوشمزه

شیر کاکائو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار است که هم به صورت سرد سرو می شود هم به صورت گرم. جالب است بدانید که در ابتدا برای شیر کاکائو از آب استفاده می شده است که بعدها توسط انگلیسی ها شیر جایگزین آب شد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر شیرکاکائو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شیر کاکائو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شیرکاکائو
شیر۲ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق مرباخوری
شکر۲ قاشق مرباخوری

دستور طرز تهیه شیرکاکائو

ابتدا شیر را در ظرفی مانند شیرداغ کن یا یک قابلمه کوچک می ریزیم. سپس ظرف مورد نظر را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا به جوش بیاید. حرارت را زیاد می کنیم تا زودتر شیر به جوش بیاید. بعد از اینکه شیر جوش آمد حرارت زیرش را ملایم می کنیم.

 

در این مرحله با صبر و حوصله کم کم پودر کاکائو را داخل شیر اضافه می کنیم و مدام شیر را هم می زنیم. این عمل به این دلیل است که پودر کاکائو در شیر گلوله نشود. پس از اینکه تمام پودر کاکائو را به شیر  اضافه کردیم نوبت اضافه کردن شکر است.

 

 

بعضی افراد دوست ندارند در شیر کاکائو از شکر استفاده کنند که می توانند این مرحله را از دستور تهیه آن حذف نمایید. اگر مایلید به شیرکاکائوی خود شکر اضافه کنید در همین مرحله شکر را اضافه کنید و شیر کاکائو را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

 

سپس شیرکاکائو را از روی حرارت بردارید. شیر کاکائو را می توانید به صورت داغ میل نمایید. اگر تمایل ندارید شیرکاکائو را به صورت داغ میل نمایید صبر کنید کمی خنک شود سپس آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس نوش جان کنید.

 

چنانچه تمایل دارید که شیرکاکائو را سرد بنوشید حتما دقت داشته باشید که بعد از خارج کردن ظرف آن از یخچال به وسیله یک قاشق ترکیب را بهم بزنید و سپس درون لیوان بریزید. زیرا زمانی که ظرف در یخچال قرار می گیرد، کاکائو کف ظرف ته نشین می کند.

 

نکات تهیه شیر کاکائو

کاکائوی با کیفیت

اگر می خواهید شیرکاکائوی شما طعم عالی داشته باشد باید از یک پودر کاکائوی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. رنگ پودر کاکائوی با کیفیت قهوه ای سوخته است و عطر خوبی نیز دارد. در زمان تهیه پودر کاکائو حتما این نکات را در نظر داشته باشید.

 

شیر کاکائوی غلیظ

اگر دوست دارید شیر کاکائوی شما غلیظ باشد باید چند نکته کوچک را در نظر بگیرید. برای غلیظ تر شدن شیر کاکائو از شیر پر چرب و مقدار بیشتری پودر کاکائو استفاده نمایید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که شیرکاکائوی غلیظ کالری بیشتری هم دارد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین