چگونه صورت خود را پاکسازی می کنید؟

 

در حالی که پاکسازی صورت ممکن است یکی از اساسی ترین عناصر هر روال مراقبت از پوست به نظر برسد، انجام روش های اشتباه در هنگام پاکسازی، می تواند در واقع سلامت پوست شما را به خطر بیندازد. نحوه پاکسازی صورتتان پایه و اساس مراقبت از پوست شما را می سازد. پوستی که به خوبی تمیز شده است، توانایی بیشتری برای جذب مواد مغذی حیاتی دارد؛ بنابراین درصد کارایی و جذب محصولات مراقبتی  که برای صورت خود استفاده می کنید، افزایش می‌یابد. در صورتی که تمایل دارید تا بهترین حالت چهره خود را نمایش دهید، انجام پاکسازی به روش صحیح با پاک کننده متناسب با نوع پوست شما نتایج شگفت انگیزی را به همراه خواهد داشت. در ادامه ی این مقاله با روش های پاکسازی صورت آشنا می شوید.

پاکسازی پوست

چرا باید صورت خود را پاکسازی کنید؟

بدون شک پاکسازی مهم ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. احتمالاً می دانید که عدم انجام این کار برای صورت می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و جوش صورت شده و پیری را نیز تسریع می کند؟ رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا در طول روز روی پوست جمع می شوند و اگر پاکسازی نشوند، الاستین و کلاژن طبیعی پوست را می شکنند و خطوط و چین و چروک های ریز ایجاد می کنند. پاکسازی اصولی و صحیح صورت، آسیب رادیکال های آزاد را کاهش داده و موجب نفوذ سایر محصولات مغذی پوست به عمق پوست می شود.

چندبار در روز باید صورت خود را پاکسازی کنید؟

برخی از رایج ترین اشتباهات مراقبت از پوست که افراد مرتکب می شوند، پاکسازی غیر اصولی، شستشوی بیش از حد و مرطوب کردن بیش از حد پوست است. تعداد تکرار توصیه شده برای پاکسازی دو بار در روز، در نوبت صبح و شب می باشد. شستشو صورت، بیشتر از دو بار در روز،  فقط بر علیه پوست شما کار می کند؛ زیرا انجام این کار می تواند چربی های محافظ پوست شما را از بین ببرد.

چگونه صورت خود را پاکسازی می کنید؟

این ۷ مرحله را برای پاکسازی صورت خود طی کنید تا جوش ها را کاهش داده و از پاکسازی کامل آن اطمینان حاصل کنید. پوست شما در کمترین زمان آماده جذب مواد مغذی خواهد بود.

  1. پاک کننده صورت مناسب را انتخاب کنید

پاک کننده مناسب برای شما ممکن است با آنچه که دیگران از آن استفاده می کنند متفاوت باشد. در صورتی که پوست خشک یا حساسی دارید، از پاک‌کننده‌های آب‌رسان و بدون کف استفاده کنید، زیرا عوامل کف‌کننده‌ای که در پاک‌کننده‌های کف‌زا استفاده می‌شوند، بیشتر روی پوست خشک می‌شوند.  اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، یک شوینده فوم دار یا مبتنی بر اسید سالیسیلیک ممکن است برای شما بهترین باشد. درواقع پاک‌کننده‌های فوم‌دار برای افرادی با پوست‌های چرب که نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری دارند، مناسب‌تر هستند، و اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسی است که به طور موثری به حذف چربی از روی پوست کمک می‌کند.

  1. با پوست خشک و دست های تمیز شروع کنید

همیشه در ابتدای کار باید پاک کننده ها را اعم از روغن، کرم، فوم، لوسیون و غیره، روی پوست خشک بمالید؛ زیرا عواملی که برای تمیز کردن پوست استفاده می‌شوند (سورفکتانت‌ها، روغن‌ها، استرها و غیره) به نحوی طراحی شده‌اند که به مولکول‌های روغن‌ها، کثیفی، زباله‌ها چسبیده و کشش سطحی مولکول را کاهش دهند. این روش، موجب حذف آسان آلودگی ها در هنگام شستن صورت می شود. اگر صورت خود را مرطوب کنید، به عوامل پاک کننده توانایی کامل چسبندگی را نمی دهید.

  1. با انگشتان مرطوب ماساژ دهید:

پس از استفاده مواد شوینده برای  شستشوی صورت، انگشتان خود را با آب گرم مرطوب کرده و با حرکات دورانی و به آرامی کل صورت را ماساژ دهید. این ماده پاک کننده آلودگی ها و سلول های مرده پوست روی پوست شما را از بین می برد. انجام ماساژ ملایم پوست با نوک انگشتان گردش خون و تولید کلاژن را منجر می شود. در صورتی که  آرایش به صورت دارید، بهتر است آن را با یک شوینده مناسب پاک کنید. برای دور چشم، پاک ‌کننده را روی یک پد مرطوب یا توپ پنبه‌ای بمالید و به آرامی آرایش دور چشم را پاک کنید. همچنین می توانید یک پد پاک‌کننده را امتحان کرده که برای ناحیه چشم ایمن است.

نکته : پاکسازی را با فیشیال پوست اشتباه نگیرید.

۳ قانون طلایی برای پاکسازی صورت

  1. صورت خود را با آب داغ نشویید:

شستن صورت با آب داغ می‌تواند رطوبت پوست را کاهش داده و آن را خشک و احتمالاً حساس کند . همچنین آب داغ می‌تواند منجر به گرگرفتگی صورت با پوست های حساس شود.  در واقع آب سرد برای همه انواع پوست مناسب بوده و می تواند با تحریک جریان خون و بهبود گردش خون، پوست را سفت کند. برای پوست‌های مستعد آکنه، آب سرد تولید سبوم [یا چربی پوست] را تنظیم می‌کند که به نوبه خود می‌تواند اندازه منافذ را به حداقل برساند و از ایجاد جوش‌ها جلوگیری کند. افرادی که پوست حساسی دارند نیز شستن صورت خود با آب سرد بسیار مفید است؛ زیرا آب داغ با از بین بردن سطح چربی مورد نیاز برای حفظ رطوبت، پوست شما را خشک می کند.

  1. صورت خود را دو بار در روز بشویید:

برای اینکه صورتی شفاف داشته باشید، لازم تا صورت خود را دو بار در روز با آب و مواد شوینده مناسب بشویید؛ زیرا آلودگی هوا در طول روز می تواند به بافت پوست صورت آسیب جدی وارد کند.

  1. از پاک کننده های آرایش اختصاصی استفاده کنید:

پاک کردن کامل آرایش قبل از رفتن به رختخواب بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند خطر ایجاد تحریک پوست را از خود آرایش به حداقل برساند. درصورتی که آرایش ملایمی دارید، پاک کننده معمولی صورت شما ممکن است برای پاک کردن آن کافی باشد. اما می توانید از پاک کننده های روغنی یا آب میسلار نیز برای پاک کردن آرایش استفاده کنید. درواقع میسلار واتر حاوی مولکول‌های میسل است که هم به آب و هم به روغن متصل می‌شوند تا به طور موثر آلودگی و آرایش را پاک کنند. برای دور چشم، پاک کننده مبتنی بر روغن گیاهی توصیه می شود. این محصولات بر پایه روغن، آرایشهای دور چشم را بدون مالش یا کشیدن بر روی پوست ظریف اطراف چشم، پاک می کنند.

جمع بندی نهایی

پاکسازی صورت یکی از مهم ترین روش ها برای مراقبت از پوست بوده که از پیری زودرس و ایجاد آکنه ها جلوگیری کند. در صورتی که تمایل به انجام این روش مراقبتی دارید، بهتر است با متخصص این حوزه جهت تهیه لوازم مراقبتی و نحوه پاکسازی مشورت کنید.

https://mayaskincare.ir/skin-cleaning/


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین