پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال ایاس در سال ۲۰۲۳

ایاس ( EOS ) یکی از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند است که مبتنی بر بلاکچین می‌باشد. ایاس تلاش می‌کند تا توسعه‌دهندگان را برای ساخت نرم‌افزارهای غیرمتمرکز ( dApps ) توانمند سازد. دقت داشته باشید که ( EOS ) نام پلتفرم و توکن اختصاصی آن است.

اما ایاس چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ایاس موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ آینده ایاس در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در ادامه مقاله به آن‌ها پاسخ داده‌ایم. همراه ما باشید.

ایاس ( EOS ) چیست؟

ایاس، همانند اتریوم، یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است که قابلیت استفاده از قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز ( dApps ) را ایجاد می‌کند. بله! پلتفرم EOS از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. این امر بدان معنا است که نرم‌افزارهای جدید را می‌توان در بستر پلتفرم ایاس ساخت؛ این پلتفرم به‌عنوان بلاکچین EOSIO شناخته می‌شود. زمانی‌که توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را بر بلاکچین ایجاد می‌کنند، در پلتفرم ایاس پاداش‌های بلوکی دریافت می‌کنند.

ارز دیجیتال ایاس ( EOS ) چه کاربردی دارد؟

پلتفرم EOS به‌قدری محبوب شد که برخی افراد لقب «قاتل اتریوم» را به آن نسبت دادند! این افراد باور داشتند که سرعت بالا و قابلیت‌های بهبود‌یافته ایاس می‌تواند پلتفرم اتریوم را از دور خارج کند، چراکه هر دو از اهداف مشابهی برخوردارند.

پلفترم EOS از الگوریتم اجماع اثبات سهام پیروی می‌کند که در نوع خود اولین است و به‌دست دن لارمیر ( Dan Larimer )، خالق ایاس، اختراع شد. این امر بدان معنا است که ایاس می‌تواند به‌طور غیرفعال برای کسب کوین‌های جدید EOS معامله شود.

ارز دیجیتال ایاس ( EOS ) چه مزایایی دارد؟

قبل از این‌که EOSIO وارد عرصه شود، اتریوم به‌عنوان پلتفرم منتخب توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای غیرمتمرکز مطرح بود. هدف ایاس آن است که به چالش‌هایی ازجمله مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و سرعت بپردازد؛ چالش‌هایی که رقیبان ایاس با آن‌ها درگیر بودند. از همین رو، لقب «قاتل اتریوم» را به ایاس نسبت داده‌اند. در ادامه به چند مورد از مزایای ایاس می‌پردازیم.

سرعت بالا

ادگار فرناندز، یکی از بنیان‌گذاران امور مالی و سازمانی در ایاس، اظهار داشته است برخلاف بلاکچین بیتکوین که می‌تواند حدود ۴ TPS و اتریوم تقریباً ۱۵ TPS پردازش کند، شبکه ایاس می‌تواند تا ۰۰۰,۱۰ TPS پردازش کند.

این امر بدان معنا است که توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را با سرعت بیشتری خارج کنند و کاربران دیگر مجبور نیستند چندین ساعت یا دقیقه منتظر بمانند تا از پردازش پرداخت خود مطمئن شوند.

مقیاس‌پذیری

ایاس، مجموعه ابزار رابط وب را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. این ابزار توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا به‌آسانی نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را در پلتفرمی امن و غیرمتمرکز ایجاد کنند. تابه‌حال، بیش از ۴۰۰ نرم‌افزار کاربردی روی بلاکچین EOS و Telos ایجاد شده است.

انعطاف‌پذیری

توسعه‌دهندگان با توجه به سهم خود می‌توانند در ساختار رأی‌گیری ایاس از منابع بهره‌مند شوند. این موضوع برای ایاس یک مزیت مهم به‌شمار می‌آید و از طرفی نیز برای رقبای EOSIO چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

ارز دیجیتال ایاس ( EOS ) چه معایبی دارد؟

در ادامه چند نمونه از معایب ایاس را بررسی می‌کنیم.

بازار رقابتی

پلتفرم ایاس علاوه‌بر اتریوم، چندین رقیب دیگر ازجمله Cardano ( ADA )، Ontology ( ONT ) و Lisk ( LSK ) دارد. علاوه‌بر رقبایی که نام برده شدند، روزبه‌روز تعداد رقبای ایاس افزایش می‌یابد.

البته در بازار ارزهای دیجیتال، برای پلتفرم‌های محاسباتی بلاکچین منبع‌باز فضای زیادی وجود دارد، اما به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که ایاس همواره پیروز میدان خواهد بود یا خیر. بنابراین، آینده ارز ایاس کمی مبهم است.

انحصار و استقرار

قدرت رأی‌گیری در پلتفرم ایاس ارتباط مستقیمی با تعداد توکن‌های هر کاربر دارد. در صورتی که تعداد کمی از کاربران در رأی‌گیری شرکت کنند و توکن‌ها به‌صورت نامتناسب در میان رأی‌دهندگان توزیع شود، محدودیت بیشتری ایجاد خواهد شد. با بیانی ساده‌تر، تصمیمات بخش کوچکی از رأی‌دهندگان می‌تواند یکپارچگی پلتفرم غیرمتمرکز ایاس و ارز دیجیتال آن را تضعیف کند و آینده ارز EOS را تحت‌تأثیر قرار دهد.

تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال ایاس ( EOS )

در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷ فروش ارز دیجیتال ایاس از طریق عرضه اولیه کوین ( ICO ) آغاز شد و تا تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۸ ادامه یافت. تاکنون، ایاس رکورد طولانی‌ترین عرضه اولیه کوین را شکسته است و طی آن ۴.۲ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است. در انتهای عرضه اولیه، هفتصد میلیون توکن EOS از سوی شرکت Block.one، پشتیبان ایاس، انتشار یافت که این مقدار ۷۰ درصد از کل عرضه را تشکیل می‌داد.

در ابتدا، دن لاریمر ( Dan Larimer)، بنیان‌گذار ایاس توسعه آن را برعهده داشت. اما لاریمر در سال ۲۰۲۱ از پروژه کناره‌گیری کرد. این موضوع آسیب بزرگی به پروژه وارد کرد، به‌صورتی که در کمتر از یک روز، ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. پس از جدایی لاریمر از پروژه ایاس، برندان بلومر ( Brendan Blumer ) مدیرعامل شرکت Block.one شد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال ایاس ( EOS )

پیش از این‌که به پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال EOS بپردازیم، بیایید نگاهی به تاریخچه قیمت آن بیندازیم تا ببینیم ایاس چه فرازونشیب‌هایی را پشت‌سر گذاشته است. در ضمن، برای بررسی قیمت لحظه‌ای ایاس کلیک کنید.

قیمت توکن EOS تابه‌حال تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. ایاس از زمان انتشار خود در سال ۲۰۱۸ به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۲٫۸۹ دلار دست پیدا کرده است. این ارز دیجیتال مجدداً در پی آن است که به اوج قیمت خود دست یابد. در این بخش به چند نمونه از تغییرات قیمتی ارز دیجیتال EOS می‌پردازیم.

 

سال ۲۰۲۱، ایاس با قیمت ۲٫۶۳ دلار معامله می‌شد. این قیمت مربوط به زمانی است که ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را پیش گرفتند. پس از آن، قیمت این توکن، بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافت و در اواسط آوریل ۲۰۲۱ به ۷٫۸۹ دلار افزایش یافت.

بااین‌حال، اصلاحی جزئی موجب شد تا ارز دیجیتال ایاس کمی با افت قیمت مواجه شود. پس از اصلاح، قیمت ایاس به حدود ۵ دلار کاهش یافت. جالب است بدانید این اتفاق در نهایت به سود ایاس تمام شد و نقش سکوی پرش را برای ایاس ایفا کرد! چراکه قیمت EOS در ۱۴ می ۲۰۲۱ به ۱۱٫۱۸ دلار رسید.

سال ۲۰۲۲، ارز دیجیتال ایاس اغلب با قیمت ۲٫۵ و ۲٫۹ دلار معامله شده است. هم‌اکنون در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۳ قیمت EOS برابر با ۰٫۸۸۰۲ دلار است. همچنین شرکت NowPayments نیز قابلیت پرداخت با توکن EOS را برای بازرگانان اضافه کرد.

آینده ارز دیجیتال ایاس ( EOS ) در ۲۰۲۳

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در رابطه با آینده ارز دیجیتال ایاس، انتظار می‌رود قیمت آن پس از فصل تعطیلات، زیر ۱۰ دلار باقی بماند.

با‌این‌حال، دور از انتظار است که این موضوع تا مدت طولانی ادامه پیدا کند. احتملاً توکن EOS دوباره برمی‌خیزد و رشد طوفانی را پیش می‌گیرد. این امر می‌تواند موجب بازیابی قیمت ۱۵ دلاری ایاس شود و آن را وارد یک روند صعودی کند. یکی از عواملی که باعث این رشد شدید می‌شود، پذیرش پروتکل‌های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال است. در این صورت، انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت ارز دیجیتال EOS به ۳۰ دلار برسد.

در کل، اگر پلتفرم ایاس بتواند نسبت به رقبای خود، به‌خصوص اتریوم، مزیتی متفاوت و کاربردی ارائه کند، شانس موفقیت خود را افزایش می‌دهد و می‌تواند آینده‌ درخشانی را برای خود رقم بزند.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله اطلاعات کافی درزمینه ارز دیجیتال ایاس و آینده آن کسب کرده باشید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین