۷ شام رژیمی ساده

 

7 شام رژیمی ساده

امروزه تناسب اندام به یکی از چالش‌های مهم افراد تبدیل شده‌است. مصرف غذاهای فست فودی، تحرک کم، زندگی ماشینی و … باعث شده تا افراد زیادی با چالش اضافه وزن روبرو باشند. از این رو استفاده از روش‌های لاغری، رژیم‌های غذایی، ورزش و … برای کاهش وزن استفاده می‌شود. داشتن زندگی سالم با اصلاح سبک غذایی در کنار ورزش می‌تواند شما را به وزن ایده آل برساند. علاوه بر آن از ایجاد مشکلات و بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی شام رژیمی ساده و بسیار خوشمزه به شما آموزش دهیم تا در برنامه غذایی خود قرار دهید. در مقاله آشنایی با ۷ غذای رژیمی نیز چندین غذای رژیمی با هدف کاهش وزن و استفاده در وعده‌های غذایی مختلف معرفی شده‌است.

غذای رژیمی خوشمزه

مصرف غذاهای سالم، استفاده از سبزیجات در رژیم غذایی، کاهش مصرف غذاهای آماده و فراوری شده و … همگی به سلامت و کاهش وزن شما کمک می‌کنند. چند نمونه شام رژیمی فوری در ادامه معرفی شده‌اند.

خوراک قارچ و مرغ

برای تهیه این غذا به مقداری سینه مرغ، قارچ، پیاز، سیر و کمی روغن زیتون احتیاج داریم. ابتدا قارچ‌ها را خرد کرده و به همراه سیر تفت دهید. سپس مقداری پیاز خرد کرده و پس از سرخ شدن در روغن زیتون، سینه‌های مرغ را به آن اضافه کنید. سینه‌ها را به صورت کاملاً نازک خرد کنید. پس از پخته شدن مرغ به طور کامل، اجازه دهید کمی سرخ شده و سپس قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. در نهایت نیز به میزان کافی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

سالاد لوبیا سفید فوری و رژیمی

حبوبات دارای فیبر بالایی هستند و احساس سیری طولانی مدت در فرد ایجاد می‌کنند. لوبیا سفید ازجمله حبوبات بسیار مفیدی است که مواد مغذی زیادی در خود داشته و میزان بسیار پایینی پروتئین و چربی دارد. سالاد لوبیا سفید غذایی بسیار خوشمزه، متفاوت و رژیمی است که در زمان بسیار کم آماده می‌شود. اصلی‌ترین مواد برای تهیه این سالاد، لوبیا سفید پخته شده، گوجه فرنگی و پیاز است. اما می‌توانید به دلخواه خود از دیگر سبزیجات یا حبوبات نیز در آن استفاده و میل کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این سالاد می‌توانید از آب لیموترش، روغن زیتون و کمی جعفری نیز استفاده کنید.

سالاد لوبیا سفید فوری و رژیمی

مخلوط کبابی ، شام رژیمی خوشمزه

این غذا نیز از غذاهایی است که در کمترین زمان آماده شده و خواص بسیار زیادی دارد. مخلوط کبابی در دسته غذاهای رژیمی قرار گرفته و بسیار خوشمزه و مقوی است. تهیه این شام به سادگی با گوشت و سبزیجات صورت می‌گیرد. گوشت و سبزیجات را با یکدیگر در ظرف ریخته و اجازه دهید به‌خوبی پخته شوند. می‌توانید از هر نوع سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج و فلفل دلمه‌ای هم استفاده کنید.

تهیه سس در کنار این غذا می‌تواند آن را خوشمزه‌تر و لذیذتر کند. برای تهیه سس می‌توانید از سس سویا، فلفل قرمز و سیاه، عسل، زنجبیل و پودر سیر استفاده کنید.

املت بادمجان رژیمی

املت بادمجان غذایی ساده، فوری و بسیار خوشمزه است که با مواد اولیه کم و به سرعت در منزل تهیه می‌شود. بادمجان در صورت سرخ شدن روغن زیادی مصرف کرده و دیگر حالت رژیمی ندارد. می‌توانید به سادگی و بدون روغن یا با میزان بسیار کمی روغن آن را در فر بپزید. کباب کردن بادمجان نیز از روش‌هایی است که بدون روغن تهیه شده و بسیار سالم است. پس از پخته شده بادمجان، چند عدد تخم مرغ به آن اضافه و میل کنید. این املت به عنوان یکی از غذاهای ساده و رژیمی است که فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد.

املت بادمجان رژیمی

ماکارونی کدو سبز

مصرف سبزیجات در رژیم غذایی بسیار مفید است. سبزیجات دارای فیبر بالایی بوده و برای سیری طولانی مدت مفید هستند. کدو سبز از خوراکی‌های بسیار مقوی، کم کالری و پرخاصیت است که می‌توانید در رژیم‌های غذایی خود از آن استفاده کنید. ماکارونی را آبکش کنید و به همراه سس تهیه شده با کدو سبز میل کنید. سعی کنید ماکارونی زیاد پخته و نرم نشود، هرچه نرم‌تر شود، میزان قند آن بیشتر می‌شود.

در تهیه سس این ماکارونی ابتدا کدو سبز را رشته رشته کنید و به همراه گوجه، سیر و ریحان بپزید. می‌توانید از کمی پنیر پارمزان نیز برای خوشمزه‌تر شدن آن استفاده کنید. به این صورت یک شام رژیمی خوشمزه خواهید داشت.

خوراک قارچ و هویج پخارپز

یکی دیگر از نمونه شام رژیمی فوری، خوشمزه و لذیذ، خوراک هویج و قارچ است. برای تهیه این خوراک به ۴۰۰ گرم قارچ، ۲ عدد هویج نسبتاً بزرگ، پیاز، فلفل دلمه‌ای، نمک، فلفل، زردچوبه و مقداری روغن زیتون احتیاج داریم. پیاز، قارچ، هویج و فلفل دلمه‌ای را در اندازه‌های دلخواه خرد کرده و درون ماهیتابه بریزید. می‌توانید کف ماهیتابه را مقداری چرب کرده و یا از ماهیتابه رژیمی استفاده کنید تا کمترین میزان روغن استفاده شود. پس از بخارپز شدن مواد به‌طور کامل، فلفل و نمک و زردچوبه را اضافه کنید تا غذای خوش طعم شما آماده سرو شود.

پیتزای سبزیجات رژیمی

پیتزا از غذاهایی است که در کمترین زمان آماده شده و طرفداران زیادی نیز دارد. اما اغلب مصرف این غذا در رژیم غذایی لاغری ممنوع است. به همین دلیل می‌توانید از پیتزای سبزیجات استفاده کنید تا یک پیتزای رژیمی ساده و خوشمزه داشته باشید. پیاز، قارچ، فلفل دلمه‌ای، ذرت، گوجه، روغن زیتون و پنیر پیتزا از اصلی‌ترین مواد برای تهیه این پیتزا هستند. از سس باربیکیو یا سس کچاپ و خمیر پیتزا نیز استفاده می‌شود.

مواد را به دلخواه خرد کنید، روی خمیر به میزان کافی سس بریزید و سپس مقداری پنیر روی آن بریزید. در نهایت سبزیجات گفته شده را به دلخواه خرد کرده و روی پیتزا قرار دهید. مقداری پنیر نیز در نهایت روی مواد ریخته و درون فر قرار دهید. می‌توانید قارچ را از قبل تفت دهید تا آب آن کامل کشیده شود. بهتر است از پنیر پیتزا به مقدار کم استفاده کنید.

تهیه غذاهای رژیمی اغلب به سادگی و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. این غذاها بسیار سبک، سالم و مقوی هستند و می‌توانند به لاغری و تناسب اندام شما کمک کنند. علاوه بر لاغری مصرف آن‌ها در افراد دیگر نیز برای سلامتی بسیار مهم و تأثیرگذار است. داشتن یک برنامه غذایی سالم از اضافه وزن و ایجاد بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. شما از چه غذاهای رژیمی دیگری استفاده می‌کنید؟


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین