۵ ترفند برای ست کردن انواع لباس با رنگ های متضاد

5 ترفند برای ست کردن انواع لباس با رنگ های متضاد

 

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب لباس، رنگ آن است و شما برای موقعیت ها و مناسبت های مختلف می توانید از رنگ های متنوعی استفاده کنید. از سوی دیگر هر کدام از رنگ ها ظاهر و اندام ما را به گونه ای خاص نمایش می دهند. اغلب طراحان لباس هم با توجه به گروه سنی، جنسیت، موقعیت اجتماعی، فرهنگی و غیره اقدام به طراحی لباس می کنند. اما برای انتخاب لباس در چندین رنگ چه کارهایی باید بکنیم. در ادامه همراه ما باشید.

  1. انتخاب رنگ اصلی

5 ترفند برای ست کردن انواع لباس با رنگ های متضاد

رنگ اصلی انتخابی لباس شما باید رنگی باشد که رنگ های دیگر در کنار آن قرار می گیرند.  این رنگ باید رنگی انتخاب شود که با طیف رنگ های زیادی قابلیت ترکیب را داشته باشد حتی رنگ های متضاد. برای این کار شما باید از رنگ های تیره و خنثی مانند سفید، خاکستری یا سیاه برای رنگ اصلی انتخاب کنید که به راحتی هم بتوانند در کنار رنگ های دیگر قرار بگیرند. از رنگ های روشن هم می توان به عنوان رنگ اصلی در لباس استفاه کرد اما بهتر است برای ایجاد تنوع در رنگ لباس خود از رنگ تیره و متضاد آن رنگ روشن هم به عنوان یک اکسسوری یا لباسی دیگر که کمتر دیده می شود استفاده کنید.

برای مثال اگر رنگ لباس شما سفید است می توانید از یک کلاه یا یک کیف کوچک سیاه هم استفاده کنید. در این زمینه می توانید از برند جامه پوش آرا jpa  و فروشگاه متعدد آن در سراسر کشور کمک بگیرید.  قیمت محصولات جامه پوش آرا در خریدهای اینترنتی به صرفه تر خواهد بود زیرا شامل تخفیف های مختلفی خواهد بود. این برند دارای تنوع رنگی بسیاری است و به راحتی می توانید رنگ های مختلف لباس ها را با هم ست کنید.

  1. تناسب در رنگ ها

زمانی که شما می خواهید از رنگ های متضاد استفاده کنید بهتر است حداکثر از سه رنگ در لباس استفاده کنید. استفاده بیش از این میزان از رنگ ها موجب شلوغی لباس شما می شود. برای مثال کیف و کفش شما می تواند هم رنگ باشد اما لباس شما رنگ متضاد آن داشته باشد یا رنگ دیگری باشد. همیشه در انتخاب رنگ لباس آنها باید به صورتی انتخاب شوند که در هنگام نگاه کردن به آنها رنگ ها دارای پیوستگی باشند. برای مثال برای توازن میان بلوز روشن و دامن تیره باید تیرگی دامن به نحوی بر روی بلوز ظاهر شود.

برای ایجاد توازن رنگ باید گستره رنگ ها را با هم در نظر بگیرید. برای مثال گستره رنگ قرمز و سبز یکسان است. اگر در چیدمان لباس هم به یک اندازه به کار بروند لباس متوازن خواهد بود اما نسبت زرد به بنفش سه  به یک است و رنگ بنفش باید با وسعت سه برابر نسبت به زرد به کار برود. ال سی وایکیکی یک برند برای پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه است که دارای تنوع رنگی بسیار است و به راحتی می توانید از خرید آنلاین این برند نیز استفاده کنید.

  1. در نظر گرفتن فصل

اگر در ناحیه‌ای زندگی می ‌کنید که فصل و آب و هوا مدام در حال تغییر است و در یک حالت نیست؛ پس شما هم باید متناسب با شرایط اقلیمی هماهنگ باشید. برای مثال در فصل تابستان لباس های نازک و روشن بپوشید اما وقتی به فصل سرما و زمستان نزدیک شدید رنگ‌های تیره را استفاده کنید. با این تکنیک ‌ها می‌توانید در تمام طول سال یک استایل شیک و زیبا داشته باشید.

  1. در نظر گرفتن موقعیت

شما همیشه در انتخاب رنگ باید موقعیت را نیز در نظر بگیرید. برای مثال استفاده از چند رنگ متضاد نیازمند آن است که استاندارهای عرفی موقعیتی را که در آن قرار می گیرید را هم در نظر بگیرید. شما باید بدانید که هر رنگی را نمی توانید در هر مکانی استفاده کنید. برای مثال ترکیب سفید و مشکی که دو رنگ متضاد هستند در ختم یا عزاداری گزینه خوبی نخواهد بود. در موقعیت های رسمی معمولا استفاده از رنگ های خنثی در کنار هم کاربردی تر است.

  1. یک طرح چاپی

5 ترفند برای ست کردن انواع لباس با رنگ های متضاد

اگر می خواهید از رنگ های متضاد در لباس خود استفاده کنید باید بدانید که تنها در یکی از لباس های خود باید از طرح چاپی استفاده کنید. زیرا در این صورت لباس شما شلوغ خواهد شد و تضاد رنگ ها به چشم نخواهد آمد. معمولا بهتر است که این طرح ها در لباس شما باشد و شلواری با طرح ساده و تک رنگ انتخاب کنید. طرح های چاپی معمولا در رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند که برای خانم ها از رنگ های شادتر و برای آقایان عمدتا از رنگ خنثی برای آنها استفاده می شود. این رنگ ها بهتر است در تابستان به رنگ هایی شاد باشند تا کمتر جاذب گرما شوند. اما در زمستان و روزهای سرد سال می توان از رنگ های تیره نیز در آنها استفاده کرد.

نویسنده: وحیده امینی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین