طرز تهیه مربا انگور

مربا ها طیف بسیار وسیعی از تنوع و سلیقه ها را پوشش می دهند. پرطرفدارترین مربا ها قطعا مرباهایی هستند که به صورت کارخانه ای تولید می شوند و در بازار به راحتی می توانید ان ها را پیدا کنید.

اما یک سری از مرباها بسیار خاص پسند هستند و هر کسی آن ها را امتحان نمی کند، یکی از این مربا ها، مربای انگور است که پیدا کردن آن در هر فروشگاهی ممکن نیست.

در ادامه این مطلب از همدوره برای شما طرز تهیه مربای انگور را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

مواد لازم طرز تهیه مربا انگور

  • انگور زرد ۱ کیلوگرم
  • شکر ½ کیلوگرم
  • لیمو ترش نصف یک عدد
  • جوهر لیمو ½ قاشق چای خوری
  • کره ½ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربا انگور

مربای انگور بسیار ساده است اما زمان می برد تا به بهترین نتیجه برسید. پس سعی کنید برای درست کردن آن کمی حوصله به خرج دهید.


مرحله اول (شستن و آماده کردن انگورها):

انگور ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید روی یک آبکش به خوبی خشک شوند. سپس دانه های انگور را از خوشه جدا کنید و کنار بگذارید. نصفی از دانه ها را جدا کنید و نصف دیگر را هم داخل ظرف جدایی بگذارید.


مرحله دوم (پخت اولیه):

۱ لیتر آب را داخل قابلمه بریزید و شعله را روشن کنید و سپس شکر را داخل آن بریزید. شکر و آب را به صورت مداوم هم بزنید تا شکر حل شود. زمانی که شکر و اب شروع به جوش خوردن ریز کرد نوبت مرحله بعد می رسد.


مرحله سوم (اضافه کردن انگور):

در این مرحله نصفی از انگور ها را اضافه کنید و کمی با هم مخلوط کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله بماند.


مرحله چهارم (له کردن مربا):

در این مرحله در قابلمه را باز کنید و با استفاده از گوشت کوب برقی و یا مخلوط کن آن را له کنید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه دیگر روی شعله بمانند.


مرحله پنجم (اضافه کردن بقیه انگور):

در این مرحله مابقی انگور ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید و اجازه دهید با در بسته به مدت ۵ دقیقه بجوشد. سپس در آن را باز کنید و کره را اضافه کنید. سپس آب لیمو را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

در این مرحله جوهر لیمو را اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد. تا زمانی که به قوام دلخواه نرسیده اید اجازه دهید تا روی شعله باقی بماند و سپس آن را خاموش کنید.

مربای شما در این مرحله آماده است و اجازه دهید تا سرد شود و سپس داخل ظرف بریزید.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین