طرز تهیه شیرینی پنجره ای

شیرینی پنجره‌ای از آن شیرینی‌های خوش‌خوراکی است که وقتی شروع به خوردن آن می‌کنیم باید تمامش کنیم و ظرف خالی‌اش را تحویل دهیم.

شیرینی پنجره‌ای از آن شیرینی‌های خوش‌خوراکی است که وقتی شروع به خوردن آن می‌کنیم باید تمامش کنیم و ظرف خالی‌اش را تحویل دهیم. درست‌کردن این شیرینی هم هرچند خیلی ساده است اما دقت زیادی می‌خواهد. مهم‌ترین مزیتش هم این است که همیشه شیرینی پنجره‌ای در خانه داریم و نگران تمام‌شدنش نیستیم.

مواد لازم:

مواد لازم شیرینی پنجره ای
نشاسته۷۵ گرم
شکر۷۵۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
شیر سرد۱ پیمانه
گلابنصف پیمانه
آرد سفید گندم۷۵ گرم
پودر شکربه میزان لازم برای تزیین
پودر هلبه میزان لازم برای تزیین
پودر پستهبه میزان لازم برای تزیین

 طرز تهیه و دستور پخت:

۱. اول داخل ظرفی مناسب نشاسته و شیر سرد را با هم مخلوط کنید. وقتی خوب با هم مخلوط شدند و کامل نشاسته حل شد ظرف را ۱۵ دقیقه کنار بذارید تا نشاسته داخل شیر حل شود. حالا یکی یکی تخم مرغ‌ها را به شیر اضافه کنید و هر بار با اضافه کردن هر تخم مرغ ۱دقیقه مواد را با چنگال خوب بزنید. (در مجموع ۵ دقیقه مواد را بزنید).

۲. آرد را حتما ۳ مرتبه الک کنید و بعد خیلی کم کم و آهسته به مواد اضافش کنید. مواد را مرتب هم بزنید تا آرد گلوله نشود. بهتر است با چنگال مواد را هم بزنید. گلاب را در انتها به مواد اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. ظرف مناسبی را انتخاب کنید که گود باشد و داخلش مقدار زیادی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن کامل داغ بشه.

۳. قالب مناسب و مخصوص نان پنجره‌ای را داخل روغن فرو ببرید و کمی صبر کنید تا گرم شود. قالب گرم شده را داخل خمیر قرار دهید البته نه طوری که کل قالب داخل خمیر برود. حدود نصف قالب که داخل خمیر برود کافی است. حالا خیلی سریع قالب را داخل روغن کاملا داغ شده فرو ببرید و بعد از چند ثانیه قالب را تکان دهید تا خمیر از آن جدا و داخل روغن سرخ شود. وقتی کامل شیرینی داخل روغن سرخ شد آن را خارج کتید و بگذارید روی یک دستمال تا روغن اضافی خارج شود و بعد از اینکه کامل خنک شد روی آن مقداری پودر قند، پودر پسته و پودر هل بپاشید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین