طرز تهیه فلن کیک

طرز تهیه فلن کیک,فلن کیک,فلن کیک کاراملی,فلن چیز کیک,tgk ;d;,flan cake,فلن کیک پنیری,فلن کیک شکلاتی,طرز تهیه فلن کیک بدون فر

طرز تهیه فلن کیک

فلن کیک نوعی دسر است که معمولاً برای مهمانی ها تهیه می شود. این دسر شبیه کیک کرم کارامل است با این تفاوت که پخته می شود. اگر تا به حال در منزل چنین دسری تهیه نکرده اید، این آموزش آشپزی را دنبال کنید. تا با طرز تهیه فلن کیک با رویه کارامل آشنا شوید.

ابتدا مواد اولیه داخل جدول زیر را تهیه کنید و سپس قدم به قدم آموزش همدوره را دنبال کنید.

مواد لازم طرز تهیه فلن کیک
شکر۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
شیر عسل۲۰۰ گرم
وانیل۱ قاشق چای خوری
شیر ( غلیظ )۲۰۰ گرم

دستور و روش تهیه

ابتدا به سراغ فر رفته و آن را با درجه ۱۸۰ سانتی گراد گرم کنید. سپس ماهیتابه ای بردارید و شکر را درون آن بریزید. دقت کنید که آن را بهم نزنید. حرارت هم متوسط باشد کفایت می کند. صبر کنید تا به رنگ طلایی تغییر رنگ دهد.

 

همچنان بهم نزنید، فقط تابه را به صورت دورانی چرخش دهد تا شکر کاملاً در آن ذوب شود. ( با این کار کناره های ظرف نیز نمی سوزند. حواستان باشد که شکر نباید به رنگ تیره در بیاید وگرنه مزه تلخ به خود خواهد گرفت.

 

اگر حس کردید که کارامل در حال تغییر رنگ به تیره است می توانید کمی تابه را از روی شعله برداشته و سپس کمی آن را تکان دهید و مجددا رو شعله بگذارید.

 

بعد از بدست آمدن رنگ طلایی خیلی سریع، کارامل را به قالب تهیه شده از قبل، انتقال دهید. این کار را سریع انجام دهید چرا که کارامل خیلی زود بسته می شود.

 

قالب را چرخانده تا همه سطح آن را در بر گیرد. باز هم تأکید می کنیم که خیلی سریع باید این کار را انجام دهید.

 

در یک ظرف جدا وانیل، پنیر و تخم مرغ را ریخته و بهم بزنید. نصف شیر عسل را نیز به مخلوط ظرف اضافه کرده و بهم بزنید. شیر غلیظ شده را نیز اضافه نمایید.

 

اگر شیر غلیظ شده ندارید می توانید از خامه استفاده کنید. وقتی مخلوط را بهم بزنید، دقت کنید که کف نکند. همین که مواد با یکدیگر ترکیب شوند، کفایت می کند.

 

اگر زیاد بهم بزنید پف خواهد کرد و موقع پخت از هم گسیخته خواهند شد. حال ترکیب را در قالب بریزید. اگر قالب کوچک باشد بهتر است چرا که در این صورت ارتفاع فلن بیشتر خواهد شد.

 

بعد از اضافه کردن مخلوط در قالب، قالب را داخل یک قالب بزرگتر گذاشته و سپس درون قالب بزرگ تر را تا نیمه از آب جوش پر کنید. سپس قالب را درون فر قرار دهید.

 

قالب باید ۴۵ دقیقه در فر بماند. بعد از این زمان و خارج کردن فلن از فر، باید وسط آن مثل ژله شده باشد. حال اجازه دهید تا کمی سرد شود. سپس آن را به مدت ۱۰ ساعت در یخچال بگذارید.

 

بعد از گذشت این مدت قالب را از یخچال بیرون آورده و سپس فلن را با استفاده از یک چاقوی تیز از قالب بیرون می آوریم و داخل ظرف سرو قرار می دهیم.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین