قارچ گانودرما

قارچ گانودرما,گانودرما,'hk,nvlh,ganoderma,خرید قارچ گانودرما,خواص گانودرما,قهوه گانودرما

قارچ گانودرما چیست

در طب شرقی از گیاهان و قارچ­ های مختلفی استفاده می­شود. جالب اینجاست که گانودرما از محبوبیت خاصی برخوردار است. این قارچ دارای فواید بالقوه سلامتی، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با سرطان است. با این وجود، ایمنی آن اخیراً مورد سوال قرار گرفته است. در این مطلب از سلامت قصد داریم تا خواص قارچ گانودرما را بررسی نماییم. تا انتهای این مقاله همدوره را مطالعه فرمایید.

گانودرما از گونه قارچ های قرمز است که به نام گانودرما لوسیدوم و لنگزی نیز شناخته می­شود، قارچی است که در مناطق مختلف گرم و مرطوب در آسیا رشد می­کند. سال­هاست که این قارچ از اجزاء اصلی درمانی در طب شرقی است. درون قارچ، چندین مولکول از جمله تریپنوپنوئیدها، پلی ساکاریدها و پپتیدوگلیکان­ها وجود دارد که ممکن است مسئول اثرات بهداشتی آن باشد.

 

قارچ­ ها می ­توانند به صورت تازه نیز مصرف شوند، همچنین استفاده ازحالت­های پودری قارچ یا عصاره­ هایی که حاوی این مولکول­ های خاص هستند نیز رایج است. این حالت­ های مختلف در تحقیقات سلولی، حیوانی و انسانی مورد آزمایش قرار گرفته است.

 

خواص قارچ گانودرما

تقویت سیستم ایمنی با گانودرما

یکی از مهمترین تأثیرات گانودرما این است که می­ تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در حالی­که برخی از جزئیات هنوز نامعین است، مطالعات آزمایشی نشان داده است که این قارچ می­ تواند بر گلبول­های سفید که بخش­ مهمی از سیستم ایمنی بدن شما هستند، تأثیر بگذارد.

 

آزمایش ها در بیماران سرطانی نشان داده است که برخی از موارد موجود در قارچ می­ توانند فعالیت نوعی گلبول سفید کشنده طبیعی را افزایش دهند. سلول­ های کشنده طبیعی با عفونت­ ها و سرطان در بدن مبارزه می­ کنند.

 

گانودرما می­ تواند تعداد گلبول­ های سفید (لنفوسیت­ها) را در افراد مبتلا به سرطان کولورکتال افزایش دهد. اگرچه بیشترین مزایای گانودرما در مبتلایان مشاهده شده است، اما برخی از بررسی­ ها نشان داده ­اند که می­ تواند به افراد سالم نیز کمک کند.

 

تحقیقات در افراد بزرگسال سالم نشان داذه است که اثر بهبودی در عملکرد سیستم ایمنی یا التهاب پس از ۴ هفته از مصرف عصاره گانودرما خود را نشان می دهد. به طور کلی، واضح است که گانودرما بر گلبول­های سفید و عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر می­ گذارد. برای تعیین میزان اثر پذیری آن در افراد سالم و بیمار، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

خاصیت ضد سرطانی گانودرما

بسیاری از افراد به دلیل خاصیت بالقوه مقابله با سرطان، این قارچ را مصرف می­ کنند. در واقع، یک مطالعه روی بیش از ۴۰۰۰ بازمانده از سرطان سینه نشان داد که حدود ۵۹٪ افراد گانودرما مصرف می­ کنند. علاوه بر این، نتایج چندین آزمایش نشان داده­ اند که مصرف آن می­ تواند منجر به مرگ سلول­ های سرطانی شود.

گانودرما به دلیل اثرات آن بر هورمون تستسترون می­ تواند برای درمان سرطان پروستات مفید باشد. همچنین نقش آن در پیشگیری یا مبارزه با سرطان روده بزرگ را نمی توان نادیده گرفت. مصرف گانودرما تعداد و اندازه تومورها را در روده بزرگ کاهش می دهد.

 

گانودرما و تضمین سلامت قلب

با مصرف گانودرما شاهد بهبود جریان خون در بدن خواهید بود. گانودرما میزان اکسیژن رسانی به قلب را کنترل می نماید و کلسترول خون را کاهش می دهد بنابراین موجب جلوگیری از لخته شدن خون در شریان ها می گردد.

 

گانودرما یک ضد حساسیت قوی

یکی از فواید مصرف گانودرما مهار و درمان آلرژی، آسم و درماتیت، تب یونجه و کهیر در بدن می باشد.

 

درمان کبد چرب با گانودرما

محافظ شماره یک کبد در برابر مشکلات فیزیکی و بیولوژیک گانودرما می باشد. افرادی که دارای مشکلات کبد نظیر کبد چرب یا سیروز کبدی هستند با مصرف گانودرما می توانند سرعت بهبود بیماری را افزایش دهند.

 

درمان بیماری های کلیوی با گانودرما

می دانید که افزایش قند خون و کلسترول در بدن ارتباط مستقیمی با بروز بیماری های کلیوی و سندرم کلیوی دیابتی دارند. گانودرما با کاهش میزان این دو آیتم در بدن از بروز این بیماری ها جلوگیری به عمل می آورد.

 

درمان بی خوابی با گانودرما

چنانچه بطور مرتب و منظم از گانودرما استفاده نمایید ، بی خوابی شبانه و خواب نامنظم خود را کنترل خواهید کرد.

 

درمان پسوریازیس با گانودرما

کسانی که از بیماری پسوریازیس، اگزما و زخم های پوستی رنج می برند با مصرف گانودرما می توانند به درمان بیماری شان امیدوار باشند. به این ترتیب کافیست از گانودرما بصورت موضعی استفاده نمایند.

عوارض مصرف قارچ گانودرما

-احساس خشکی در ناحیه دهان و بینی

-خونریزی بینی

-بروز مشکلات گوارش

-بروز التهاب و خارش پوستی

– احساس سرگیجه و سنگینی

-ایجاد لکه خون در مدفوع

-بروز رفلکس های آلرژیک و حساسیت

-بروز مشکلات پوستی و آکنه

اگر دچار بیماری خاصی هستید و از داروی ویژه ای استفاده می کنید، گانودرما را با مشورت پزشک خود مصرف نمایید. خانم های باردار و مادران شیرده و کسانی که به تازگی عمل جراحی در پیش داشته اند از مصرف این نوع قارچ خودداری نمایند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین