خواص پنیرک

خواص پنیرک,پنیرک,گیاه پنیرک,\KDV;,Mallow

خواص پنیرک

در این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم درباره گیاه پنیرک صحبت کنیم. این گیاه که در زبان عربی، خبازی نام دارد، گیاهی خودرویی است که در بسیاری از مکان ها پیدا می شود. این گیاه از خواص زیادی برخوردار است که ما قصد داریم در این نوشتار به توضیح خواص پنیرک و فواید آن بپردازیم.

درمان تب با پنیرک

زمانی که تب داریم یعنی باکتری هایی در بدن وجود دارند که به سیستم ایمنی حمله ور شده اند. استفاده از پنیرک می تواند به درمان و رفع این باکتری ها کمک کند. بنابراین برای رفع شدن تب، فنجانی دمنوش پنیرک بنوشید. همچنین استفاده از این گیاه گرفتگی های بینی را نیز برطرف خواهد کرد.

بهبود زخم

پنیرک اثرات ضدالتهابی دارد و برای رفع کبودی و یا زخم بسیار موثر است. برگ های این گیاه را بجوشانید و بر روی محل زخم قرار دهید تا اثر بخشی آن را بر موضع ببینید.

رفع کردن نیش مار

اگر مورد حمله مار قرار گرفته اید، می توانید برگ های این گیاه را له کنید و بر محل صدمه دیده بگذارید. گفته می شود پنیرک می تواند خارش ناشی از نیش حشرات را نیز رفع نماید.

بهبود گلودرد

از طبیعی ترین درمان های رفع گلودرد، استفاده از پنیرک است. گل این گیاه را له کنید، همچنی با له کردن ریشه و حتی دانه ی آن نیز می توانید چای درست کنید و بنوشید. برای شیرین کردن آن نیز از شکر استفاده نمایید.

بهبود سرماخوردگی

اگر برای رفع سرماخوردگی از دانه، برگ و گل این گیاه چای درست کنید و مصرف نمایید. به راحتی می توانید التهاب ها و سرماخوردگی را رفع کنید. این چای می تواند سم زدای خوبی برای بدن باشد.

مفید برای مو

از پنیرک به عنوان یک نرم کننده استفاده می شود. همچنین این گیاه می تواند خشکی مو را برطرف کند و موهای شما را صاف و البته براق نماید.

سلامت پوست با پنیرک

این گیاه سبب مرطوب شدن پوست می شود، پس اگر یک مرطوب کننده طبیعی می خواهید از این گیاه استفاده کنید. درست کردن ماسک که در آن از روغن زیتون، عسل و ماست هم استفاده بشود یک ماسک بسیار عالی برای پوست خواهد ساخت.

مضرات گیاه پنیرک

– هر چند گزارشی درباره سمی بودن این گیاه وجود ندارد اما در مصرف آن دقت را چاشنی کنید.

 

– استفاده بیش از حد از گیاه پنیرک احتمال بروز اسهال را افزایش می دهد.

 

– خانم های شیرده و یا باردار از استفاده از این گیاه خودداری کنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین