خواص جینسینگ

خواص جینسینگ,جینسینگ,جنسینگ,[dksdk',Ginseng

خواص جینسینگ برای بدن

جیسینگ یکی از گیاهان قدیمی است که در گذشته استفاده های بیشتری از آن میشده است. در این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم تا خواص جینسینگ را برشماریم. پس این نوشتار از همدوره را تا انتها دنبال نمایید تا با فواید و مضرات جینسینگ برای بدن آشنا شوید.

 

این گیاه به خوبی می تواند استرس را از انسان دور کند. همچنین این گیاه ذهن را برای فعالیت های مختلف تحریک می کند. افرادی که به بیماری سرطان مبتلا هستند نیز ممکن است دچار خستگی شوند، که جیسینگ می تواند این خستگی را کاهش دهد.

کم کردن استرس با جینسینگ

در جینسینگ موادی به نام آداپتوژن وجود دارد که می تواند سطح هورمون های بدن را مدیریت کند که این باعث کنترل و کم شدن استرس خواهد شد. این گیاه در افزایش روحیه نیز موثر است.

درمان بیماری بیش فعالی با جینسینگ

یک نوع جینسینگ قرمز وجود دارد که می تواند کودکانی که مشکل یادگیری دارند را درمان کند. این جینسینگ همچنین اختلالات کم توجهی/بیش فعالی را نیز پوشش می دهد.

خاصیت ضدالتهابی جینسینگ

بعضی از جینسینگ ها که جینسینگ قرمز هستند خاصیت ضدالتهابی دارند که به خوبی می توانند آنزیم ها را تحت کنترل بگیرند. جینسینگ در بیشتر موارد برای کم کردن التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.

بهبود عمکرد جنسی در مردان با جینسینگ

برای افزایش هورمون تستسترون، استفاده از جینسینگ توصیه می شود. همچنین اختلالات جنسی در مردان با آزاد شدن اکسیدنیتریک که در لایه های درون رگی وجود دارند قابل انجام است.

قوی شدن سیستم ایمنی بدن

با توجه به اینکه جینسینگ خاصبت ضدمیکروبی و همینطور ضدآلرژی دارد می تواند مکانیسم دفاعی بدن را زیاد کند، این یعنی بدن در برابر میکروب های مختلف مقاوم خواهد شد.

بهبود درد قاعدگی با جینسینگ

درد قاعدگی یکی از دردهای آزاردهنده در زنان است که با جینسینگ تا حد زیادی رفع خواهد شد. این گیاه می تواند خلق و خو در زمان قاعدگی، گر گرفتی، بی خوابی و ریزش مو را در روزهای عادت ماهانه کنترل کند.

کم کردن وزن با جینسینگ

در این گیاه ترکیباتی نهفته است که اشتها را کاهش می دهد. همچنین به چربی سوزی در بدن نیز کمک می کند. اگر می خواهید احساس گرسنگی نکنید جینسینگ پودر شده یا خشک مصرف کنید.

کارایی بهتر ریه با جینسینگ

این گیاه شفابخش می تواند در کنترل و رفع بیماری های ریوی نقش داشته باشد. برای اینکه ریه هایتان را از هر گونه عفونت باکتریایی حفظ کنید، از جینسینگ استفاده نمایید.

کم کردن قند خون با جینسینگ

افرادی که مبتلا به قند خون هستند، می توانند از جینسینگ برای کم کردن آن استفاده کنند. در این گیاه جینسنوسید وجود دارد که انسولین بدن را افزایش می دهد.

مضرات جینسینگ

– به افرادی که تپش قلب دارند توصیه می کنیم که از این گیاه استفاده نکنند.

 

– جینسینگ احتمال ایجاد بی خوابی را افزایش می دهد.

 

– استفاده از این گیاه ممکن است واکنش های پوستی ایجاد کند.

 

– اسهال و ناراحتی معده یکی دیگر از عوارض استفاده از این گیاه است.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین