طرز تهیه دمنوش زرشک

طرز تهیه دمنوش زرشک,دمنوش زرشک,زرشک,چای زرشک,Barberry,nlk,a cva;

طرز تهیه دمنوش زرشک

دمنوش زرشک از دمنوش های فوق العاده خوشمزه ما ایرانی ها محسوب می شود که علاوه بر طعم بسیار خوب آن در درمان بسیاری از بیماری ها نیز می تواند موثر باشد. در این مطلب از آموزش نوشیدنی تصمیم گرفته ایم تا طرز تهیه دمنوش زرشک را آموزش دهیم. مواد لازم در جدول زیر حداقل برای ۴ نفر دمنوش می باشد. چنانچه با خواص زرشک برای بدن آشنا نیستید تا انتهای این مطلب از همدوره را دنبال کنید.

مواد لازم طرز تهیه دمنوش زرشک
آب ( جوش )۴ لیوان
زرشک۲ ق غذا خوری
شکربه مقدار لازم
نبات یا عسلبه مقدار لازم

۱) در اولین مرحله از تهیه دمنوش زرشک می بایست زرشک ها را کاملاً پاک نمایید. بعد از این کار به سراغ یک کاسه متوسط رفته و زرشک های تمیز را در آن بریزید. سپس به کاسه آب هم اضافه کنید. آب به قدری باشد که تماماً روی زرشک ها را بپوشاند.

 

۲) حال به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا اگر زرشک ها گل و لایی داشته اند، بر روی آب بیایند. بعد از این مدت زرشک را آبکشی کنید. در نظر بگیرید که اگر زرشک تان از قبل تمیز بوده است نیاز به انجام این مراحل نیست.

 

۳) حال یک قوری مناسب برداشته و زرشک ها را درون قوری ریخته و سپس به اندازه ۴ لیوان آب که با دمای ۱۰۰ درجه گرم شده اند، اضافه کنید. حال باید قوری را بر روی کتری قرار دهید. به مدت یک ربع قوری را روی کتری دارای آب جوش بگذارید.

 

۴) حال صبر کنید تا دمنوش زرشک آماده شود. اگر علاقه دارید که دمنوش شیرین شود، می توانید از مقداری عسل استفاده کنید. همچنین برای شیرین شدن آن از شکر یا نبات هم می توانید بهره ببرید. دمنوش آماده را می توانید سرو کنید.

تقویت قلب با زرشک

در زرشک ترکیبی وجود دارد که می تواند از بافت قلب، مراقب کند و آن را در برابر آسیب حفظ نماید، این ترکیب بربامین نام دارد.

بهبود کمردرد با زرشک

یکی از کاربردهای زرشک درمان درد های کمر و یا سیاتیک است. علاوه بر باربرین در زرشک ترکیبات بسیار موثر دیگر نیز وجود دارد که کاهش درد را نتیجه می دهد.

مفید برای معده و هضم

اگر مشکلات گوارشی دارید و اگر هضم غذاهایی که استفاده می کنید با درد همراه است. زرشک را به مواد غذایی بیفزائید. چرا که پوست درخت زرشک، با هضم ارتباط مستقیم دارد.

مراقبت از کبد

یکی از مشکلاتی که کبد را می تواند درگیر کند، تتراکلریدکربن است. زرشک آنزیمی در خود دارد که می تواند از کبد محافظت کند.

بهبود تب با زرشک

ترکیبات موجود در زرشک به خوبی می تواند خاصیت تب بر بودن آن را به رخ بکشد. همچنین این خوراکی در درمان مالاریا نیز می تواند موثر باشد.

درمان اسهال با زرشک

از ویژگی های زرشک قابض کنندگی آن است. لذا اگر از اسهال رنج می برید، می تواند آب زرشک مصرف کنید.

درمان کم خونی با زرشک

کمبود آهن در بدن موجب کم خونی خواهد شد. زرشک سرشار از ویتامین سی است. برای درمان کم خونی از این خوراکی مفید استفاده کنید.

مضرات زرشک

– خانم های باردار زرشک مصرف نکنند. چرا که ممکن است سبب سقط جنین شود.

 

– ممکن است استفاده بی رویه از زرشک سبب ایجاد دیابت شود.

 

– کودکان کمتر از زرشک استفاده کنند. چون احتمال ایجاد مشکل در کبد برای کودکان وجود دارد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین